Gå til innhold

Hvordan få parfymen til å vare lengre på huden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tar alltid en sprut med parfyme på hver side av halsen og en i midten, men føler parfyme duften forsvinner etter bare 1 time. Har lest at noen bruker body lotion først for at lukten skal holde seg lengre, kan man istedenfor bruke fuktighetskrem da man ikke har body lotion? Har noen erfaringer med hvordan man får parfyme duften til å holde lengre? Tar i mot alle tips☺️

Anonymkode: 303e4...09f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er bare du som venner deg til parfymelukten, alle andre kjenner den. Men ja, fuktighetskrem av et eller annet slag hjelper på.

Anonymkode: 20469...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Har lest at det varer lenger på huden om ein tar et tynt lag vaselin på der ein skal spraya først

2. Spray på kleda. Luktmolekylane heng betre i stoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bruker sykt mye, og det kjennes av alle andre enn deg.

Sannsynligvis gir du omgivelsene dine hodepine og migrene slik du holder på.

Anonymkode: 8ae71...e73

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oljekrem eller noe lignende funker bra. Da holder det seg over hele dagen

Anonymkode: dc515...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at hvis du føler at en parfyme slutter å «virke»:, dvs at du kjenner ikke lukten så betyr det at du har funnet en parfyme som passer perfekt til din egen kroppslukt :) de rundt deg kjenner den. Har det likedan selv på de som er favorittene mine, har t.o.m fått spørsmål fra fremmede på feks butikk eller hvis jeg på ettermiddagen går tur (og jeg tar bare på parfyme om morgenen etter dusj med mindre jeg skal på middag eller noe på kvelden) om hvilken parfyme jeg bruker. Og da kjenner jeg ikke lukten selv lengre (i allefall ikke i turløypa, svett som bare det😄)

Har opplevd motsatt; testet parfyme som ikke passer til meg. Lukta satt i nesen hele dagen selv om jeg bare tok på håndleddene og jeg prøvde å vaske den bort)

Har også lært at man ikke skal spraye parfyme på klær, pga molekylene i parfymen blendes inn med varmen fra huden og din egen kroppslukt (har ei venninne som sprayer på både hud og klær og hun virkelig lukter sterk parfyme!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
skruf skrev (1 time siden):

Jeg har lært at hvis du føler at en parfyme slutter å «virke»:, dvs at du kjenner ikke lukten så betyr det at du har funnet en parfyme som passer perfekt til din egen kroppslukt :) de rundt deg kjenner den. Har det likedan selv på de som er favorittene mine, har t.o.m fått spørsmål fra fremmede på feks butikk eller hvis jeg på ettermiddagen går tur (og jeg tar bare på parfyme om morgenen etter dusj med mindre jeg skal på middag eller noe på kvelden) om hvilken parfyme jeg bruker. Og da kjenner jeg ikke lukten selv lengre (i allefall ikke i turløypa, svett som bare det😄)

Har opplevd motsatt; testet parfyme som ikke passer til meg. Lukta satt i nesen hele dagen selv om jeg bare tok på håndleddene og jeg prøvde å vaske den bort)

Har også lært at man ikke skal spraye parfyme på klær, pga molekylene i parfymen blendes inn med varmen fra huden og din egen kroppslukt (har ei venninne som sprayer på både hud og klær og hun virkelig lukter sterk parfyme!) 

Åhhh har også noen slike, når de kommer på besøk hos meg så sprer parfymelukten seg i hele huset og varer i flere timer, too much!!! Noen skjønner bare ikke at «less is more» 🥴

Anonymkode: 833b7...3d1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...