Gå til innhold

Hvordan overleve lang reise på fly med to barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gi meg alle tipsene deres, vi skal snart til Thailand. 16 timer på fly, jeg gleder meg ikke akkurat.

Anonymkode: d4f96...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nesten si alderen på barna. 

Anonymkode: 89b76...28b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi de en halv Postafen så de sover.

Anonymkode: ba30d...297

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fløyet til Australia med småbarn under skolealder. 
- ta med klesskift

- ta med våtservietter 

- ta med noen nye, spennende leker/bøker 

- ta med nettbrett med nedlastet innhold, samt lader, husk headset

- bruk inflight entertainment system

- ta med mat hjemmefra dere VET barna liker 

- sørg for at barna skrur av skjermer og sover når lyset slukkes 

- ta med bamse, kosekluter og lignende og IKKE mist dem

Det går fint! 

Anonymkode: a58db...0f0

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå å reise.

Anonymkode: 1a60d...c0b

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 17.46):

Gi de en halv Postafen så de sover.

Anonymkode: ba30d...297

Dette håper jeg inderlig ingen tar seriøst!!!!! Man dopet virkelig ikke barn bare fordi de skal på en lang tur!! 🤯🤬🤯🤬

Anonymkode: dbe3e...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbered barna lenge i forveien på at det blir en lang og kjedelig tur. 
Snakk mye om at de må sitte stille lenge, og at det ikke hjelper å mase/sutre. 
Å forberede slik vil ikke nødvendigvis hindre uro og sutring, men jo bedre forberedt de er jo bedre tror jeg det vil gå. 

mine foreldre reiste i 20 timer med 3 barn da vi var små. 
den minste av oss var 1. år, vi andre var 4 og 6 år. 
Gikk fullstendig problemfritt. Og det var uten dagens teknologi 😃

Anonymkode: dbe3e...564

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enklere å reise med ungen da han var 4 år enn da han var 8. Nå er det umulig å få ham til å reise langt med fly (tenåring)

Så alderen på barna har noe å si. 
Får dere film på flyet? Da går reisen som en drøm. Og kjøp masse snop på Gardermoen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye med småbarn- også alene og på lange turer.

Ha med skiftetøy, vågservietter og IPad som noen over her skriver. I tillegg har jeg alltid med tykke  kosesokker ( blir alltid kald på beina). 
Når barna kunne børe egne sekkers så pakket jeg også ekstra pledd ( tynn fleece), nakkeputer og sovemasker.

Reisespill ( avhengig av alder, men typ Ludo, Stigespill o.l) har vi hatt mye glede av.

Men suksessfaktoren har alltid vært at jeg har kjøpt noen smågaver som jeg har gitt underveis på flyturen ( tegneblokk, svømmebriller hvis vi skulle på badeferie, klosser o.l), disse har jeg porsjonert ut når jeg merker at de kjeder seg.

Jeg har også pakket små bokser med godteri og snacks ( gjerne noen fine nye bokser, f.ks små hjertevokser fra Normal) som jeg har porsjonert ut på flyturen.

Jeg har unngått å gi barna kullsyreholdig drikke, for da får de ofte mye luft i magen som er ubehagelig.

Anonymkode: 6ea03...e97

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mimifin72 skrev (4 timer siden):

Det var enklere å reise med ungen da han var 4 år enn da han var 8. Nå er det umulig å få ham til å reise langt med fly (tenåring)

Så alderen på barna har noe å si. 
Får dere film på flyet? Da går reisen som en drøm. Og kjøp masse snop på Gardermoen

Nei, nei! Spar oss medpassasjerer for hypre unger fullstappet med e-stoffer i godteri. Gi dem mat du vet dem liker!  Dessuten er det nattflyging på deler av denne turen. Du stapper ikke i barna masse godis før de skal sove. Les bøker, se film (headset!), spill, litt nye leker. 

Anonymkode: b366f...4e9

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 17.46):

Gi de en halv Postafen så de sover.

Anonymkode: ba30d...297

Ja hadde det bare fungert på alle barn så.

Anonymkode: d6e92...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette håper jeg inderlig ingen tar seriøst!!!!! Man dopet virkelig ikke barn bare fordi de skal på en lang tur!! 🤯🤬🤯🤬

Anonymkode: dbe3e...564

Nå er ikke jeg vedkommende du siterte men jeg synes det er  drøyt å bruke ordet dope barna om reisesyketabletter

Anonymkode: d6e92...7cc

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 17.40):

Gi meg alle tipsene deres, vi skal snart til Thailand. 16 timer på fly, jeg gleder meg ikke akkurat.

Anonymkode: d4f96...e3d

Aldri vært problem. 2 av de var svært aktive som barn og!

Hadde med :

Bleier, klær, våtservietter,bamse,tegnesaker. Ingen ipad en gang😊 

 

Anonymkode: e5e5b...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettbrett med nye spill. Tegnesaker, aktivitetsbøker, bøker, lydbok, spille kort.

Sitte med dem og google bilder og se youtube-videoer av reisemålet. Planlegge litt, gå gjennom hva dere skal gjøre på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke regn med å få sove, du kan banne på at ett av barna alltid er våken. Ellers går det greit hvis du tar med som nevnt over.

Anonymkode: 6ba36...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 17.40):

Gi meg alle tipsene deres, vi skal snart til Thailand. 16 timer på fly, jeg gleder meg ikke akkurat.

Anonymkode: d4f96...e3d

Du skriver jo ikke alderen...men høres ut som du burde latt være å reise?

Som flyvertinne er jeg drittlei de som skal på tur med små barn/spedbarn, fordi det er jo ikke barna som vil på tur. Det er de egoistiske foreldrene. Noen driter fullstendig i omgivelsene sine ombord når barna ikke kan oppføre seg, til og med skifter bleie i setet!! Noen kvinner mister sosiale evner fullstendig når de blir mødre.

Så har du de som skal ut på tur med spedbarn når de har barselspermisjon, det er så egoistisk!!

Du skulle bare sett alt det jeg har sett på flyturer med barn og håpløse foreldre som gir faen 🙄 Altfor mange foreldre skulle aldri hatt barn.

Anonymkode: fc077...157

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aner ikke hvor gammel barna dine er så vanskelig å komme med tips. Men om de er små bør de ha en sekk eller koffert i håndbagasjen som er stappa med tegnesaker osv. 

Anonymkode: fb221...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skriver jo ikke alderen...men høres ut som du burde latt være å reise?

Som flyvertinne er jeg drittlei de som skal på tur med små barn/spedbarn, fordi det er jo ikke barna som vil på tur. Det er de egoistiske foreldrene. Noen driter fullstendig i omgivelsene sine ombord når barna ikke kan oppføre seg, til og med skifter bleie i setet!! Noen kvinner mister sosiale evner fullstendig når de blir mødre.

Så har du de som skal ut på tur med spedbarn når de har barselspermisjon, det er så egoistisk!!

Du skulle bare sett alt det jeg har sett på flyturer med barn og håpløse foreldre som gir faen 🙄 Altfor mange foreldre skulle aldri hatt barn.

Anonymkode: fc077...157

Dette, pluss øresmerter veldig små barn får fordi de ikke greier å utligne smerter i ørene. 

Anonymkode: e0b7d...d83

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er barnemishandling å gi barna øre- og hodesmerter fordi man vil varme seg i syden.

Hvis du absolutt må reise, er nesespray, tyggegummi / smukk er uansett et must ved opp- og nedstigning.

Anonymkode: 6ba36...aa1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna?

Litt forskjell på 17 mnd og 17 år gamle barn liksom.

Ikke vær redd for at barna gråter eller lager lyd. De aller fleste medpassasjerer blir ikke plaget av at et spedbarn gråter eller et lite barn lager lyd. Det som irriterer er større barn som bråker. De rundt 10-12 år som har frie tøyler. Verste som finnes på flyet.

Anonymkode: 6e94c...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...