Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huset til besteforeldrene mine er nå til salgs, og jeg har så lyst å kjøpe det. Det er et gammelt hus, sist pusset opp i -91. Huset er veldig fint, men må gjøres en del der. Det ligger like ved hjemstedet mitt, men 2 timer unna samboers. Vi bor i dag på samboers hjemsted. Jeg savner så å bo nærmere familien min, klarer bare ikke slå meg til ro her. Blir så lei meg når jeg tenker på det Huset, at jeg ikke kan bo der. 

Leste på tilstandsrapport, det er funnet råte i kledningen, og på vegg i kjeller. Og det må dreneres. 

Jeg skjønner det blir dyrt.. samboer sier bare at det ikke er aktuelt, han vil ikke kjøpe et hus til over 4 millioner som det er så mye å gjøre i..

Hvordan kommer seg videre fra disse følelsene? Jeg føler jeg skuffer foreldrene mine og broren min ved å ikke kjøpe det, ta vare på det. At de ville likt det bedre om jeg bodde nærmere..  de har ikke sagt det, eller har jo sagt det hadde vært hyggelig om jeg var nærmere, men ikke om det Huset..  

Føler meg så fortvilet over alt..

Anonymkode: be43a...32f

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke kjøper et oppusningsobjekt til 4 millioner. 

• Liker 29
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
Meowmere skrev (5 minutter siden):

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke kjøper et oppusningsobjekt til 4 millioner. 

Dette er ikke et hvilket som helst hus, så affeksjonsverdien vil selvfølgelig spille inn her. 

Anonymkode: 96ac5...76b

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke et hvilket som helst hus, så affeksjonsverdien vil selvfølgelig spille inn her. 

Ja, det er mye affeksjonsverdi for min del. Sikkert derfor jeg ikke klarer se helt klart hvor dyrt/ stor jobb det er.

• Hjerte 3
Skrevet

Såfremt huset ikke er ekstraordinært spesielt, har jeg aldri forstått folk som overtar barndomshjemmet eller kjøper bolig av familie. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjøpt huset, selv med arbeidsmengden. Men folk er forskjellige. 

Er det med å flytte tilbake til ditt hjemsted noe samboeren din vet at du vil, eller kom dette helt brått på samtidig som huset ble til salgs? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når du sier sist pusset opp for over 30 år siden, gjelder det inkludert kjøkken, bad, elektrisk, rør, tak og slikt også?

Anonymkode: dd93c...454

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha slått opp med samboer og kjøpt huset som betyr noe på hjemplassen. Han vil tydeligvis bo på sin hjemplass.
Finn ny mann i lokalmiljøet der du vil bo.

Anonymkode: 7ae43...a6f

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er mye affeksjonsverdi for min del. Sikkert derfor jeg ikke klarer se helt klart hvor dyrt/ stor jobb det er.

Ja, skjønner jo det. Og det er litt derfor jeg ikke ville gjort det. Jeg kjøper ikke hus i affekt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du råd til det da? Vi kjøpte mine besteforeldres hus for 2 mill. Vi har brukt 2,5 mill på å pusse det opp. Eller… egentlig kjøpte vi et reisverk, for ALT annet måtte skiftes. Noen steder var det råte i reisverket også. Vi har brukt åtte år på å få det i stand, gitt slipp på alt av ferier, feriepenger og fritid. Jeg ville ALDRI gjort det igjen, og den eneste grunnen til at vi fremdeles er her er at vi ville tapt mye penger på å selge et uferdig hus. Ekteskapet har vært vanskelig pga oppussingen også.  Affeksjon eller ikke- styr unna! 

Anonymkode: 97ed0...1d0

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Et oppussing objekt til 4 milioner. Da kommer det selvsagt ann på hva som må pusses opp, når det sist ble pusset opp i 91 kan jeg forstå at din samboer absolutt ikke er interessert.

Hvordan bestemte dere hvor dere skulle bo og i nærheten av hvem sin familie?

Jeg personlig ville ikke flyttet vekk fra mitt nettverk utenom viss det var til et annet sted jeg har hatt lyst til og bo uavhengig fra mann eller ikke.

Anonymkode: 20710...1c3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Et oppussing objekt til 4 milioner. Da kommer det selvsagt ann på hva som må pusses opp, når det sist ble pusset opp i 91 kan jeg forstå at din samboer absolutt ikke er interessert.

Hvordan bestemte dere hvor dere skulle bo og i nærheten av hvem sin familie?

Jeg personlig ville ikke flyttet vekk fra mitt nettverk utenom viss det var til et annet sted jeg har hatt lyst til og bo uavhengig fra mann eller ikke.

Anonymkode: 20710...1c3

Det var liksom bare naturlig at jeg flyttet til han. Jeg leide bare en hybel da vi møttes, han hadde leilighet. Vi er begge voksne, jeg bodde midlertidig i en hybel pga sparte penger til å kjøpe. Så fikk jeg jobb her og har liksom bare blitt her. 

Er usikker på det elektriske, om det er pusset opp i ettertid. Men bad og kjøkken er ikke pusset opp hvertfall. 

Kan jo forstå han, men syns det er så sårt at han ikke vil..

• Liker 1
Skrevet

Har dere barn?

AnonymBruker
Skrevet

Er du den samme som har postet flere innlegg tidligere om hvor mye du savner familien din etc?

Anonymkode: 3ffb6...2bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det var liksom bare naturlig at jeg flyttet til han. Jeg leide bare en hybel da vi møttes, han hadde leilighet. Vi er begge voksne, jeg bodde midlertidig i en hybel pga sparte penger til å kjøpe. Så fikk jeg jobb her og har liksom bare blitt her. 

Er usikker på det elektriske, om det er pusset opp i ettertid. Men bad og kjøkken er ikke pusset opp hvertfall. 

Kan jo forstå han, men syns det er så sårt at han ikke vil..

Men har dere råd til å kjøpe ett renoveringsobjekt for 4 millioner, og bruke 2-3 millioner på å få det i grei stand? Det går fort en million bare på kledningen og drenering. Gitt at det ikke er mer råte bak kledningen...
Så går det fort en halv million på renovering av bad.

Og da har man ikke begynt se på det elektriske, tak, rør, isolasjon, kjøkken....

Anonymkode: dd93c...454

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Pilleville skrev (5 minutter siden):

Har dere barn?

Nei, vi har ikke barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere er samboere, altså ikke gift.

Du kan gjøre som du vil, trenger ikke bry deg hva samboeren din ønsker.

Kjøp huset.

Anonymkode: df875...f59

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner samboeren din godt her. Dere må begge være glad i å pusse opp, eller ha veldig god råd. om dere kjøper et oppussingsobjekt til 4 mill. 

Anonymkode: f8692...b30

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke kjøpt et hus, til 4 millioner som må pusses mye opp, jeg verken har lyst på eller som for meg har stor affeksjonsverdi. Det er alt for mye penger og alt for mye tid å bruke på noe jeg i utgangspunktet ikke ønsker. 

Anonymkode: 417c6...7d8

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det er to problemstillinger, her. Det ene er bosted, det andre er dette spesifikke huset.

Hvordan stiller din samboer seg til å flytte til ditt hjemsted? Er det den økonomiske og praktiske usikkerheten ved å kjøpe et hus i såpass dårlig stand som stopper ham, eller er han ikke villig til å flytte uansett? Om det er boligen, kan dere kompromisse med at dere ser etter et hus i bedre stand. Du får bo nærmere dine, og han slipper å kjøpe oppussingsobjekt  

Om han ikke vil flytte i det hele tatt, må du ta stilling til om du kan leve med å bli boende på stedet dere bor nå, eller om du vantrives så mye at du vil flytte med eller uten ham. Så må du eventuelt vurdere om du har økonomi til å kjøpe dette huset med sine potensielt store, uforutsette oppgraderingsutgifter, eller om du i så fall bør se deg om etter noe annet.   

Endret av Hactar
  • Liker 9
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...