Gå til innhold

Skade etter fødsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 34,

3 naturlige fødsler

(18 mnd siden siste)

når jeg har tisset, tørket meg, og når jeg reiser meg opp så kommer det litt til, og enten blir det lett fuktet så jeg bytter undertøy eller at jeg rekker å reagere å tørker en gang til.

ikke hver gang, ca 35% sjanse det skjer.

Anonymkode: c96b8...7a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kvinne 34,

3 naturlige fødsler

(18 mnd siden siste)

når jeg har tisset, tørket meg, og når jeg reiser meg opp så kommer det litt til, og enten blir det lett fuktet så jeg bytter undertøy eller at jeg rekker å reagere å tørker en gang til.

ikke hver gang, ca 35% sjanse det skjer.

Jeg har også slik etterdrypp. Pleier å holde papir der til en stund etter jeg har reist meg. Tror det kommer av en kink på urinrøret. 

Anonymkode: 7a497...d3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du fremfall av urinblæren? Kanskje denne gjør at urinrøret ikke ligger som det skal?

Anonymkode: 6d247...9a9

Skrevet

Samme skjedde med meg! Er fortsatt litt sånn innimellom, men det var sånn konstant de første 6mnd. Utrolig frustrerende🙈 

Jeg mistenker at det er pga blærefremfall (eller fremfall av fremfre skjedevegg) i mitt tilfelle, og har fått time hos gynekolog i sept. 

Håper vi blir kvitt dette snart🤞🏼

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som svarte lenger oppe; jeg har livmorfremfall og skade på muskulaturen, men ingen blærefremfall. Aner ikke om det har en sammenheng.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri født å fikk det sånn midt i 40 årene..

Anonymkode: 2eb80...e61

Skrevet

Jeg har det også sånn. Dette kom da jeg var 43 år. 13 år siden siste fødsel. 
Jeg kniper og slapper av et par ganger før jeg tørker meg og da går det stort sett bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, ser jeg ikke er alene, er det bare å kontakte lege/gynekolog da? Det kan fikses vel?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts her, ser jeg ikke er alene, er det bare å kontakte lege/gynekolog da? Det kan fikses vel?

Kommer an på hva som gjør det. En del fødselskader kan ikke fikses. Og så kommer det an på hvor mye det plager deg, mange av operasjonene som utføres i underlivet kan gjøre vondt verre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kommer an på hva som gjør det. En del fødselskader kan ikke fikses. Og så kommer det an på hvor mye det plager deg, mange av operasjonene som utføres i underlivet kan gjøre vondt verre.

Så utrolig kjedlig.

jeg syns det er et tiltak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...