Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 14. februar 2006 #1 Skrevet 14. februar 2006 Har tenkt å ønske oss servise fra Glasmagasinet. Noen som har tips?
Susan Sto Helit Skrevet 14. februar 2006 #2 Skrevet 14. februar 2006 Hva slags stil passer dere da? Skal det være veldig pent, "gjesteservise" eller skal det kunne gå an å bruke til hverdagsbruk også? Husk at det kan knuse en tallerken eller kopp eller noe i fremtiden. Det er dumt å kjøpe noe som er så dyrt at du ikke kan supplere selv senere. Synes forøvrig "Antarktis" fra Magnor er pent jeg... Men det er mulig jeg er veldig glad i blått? Vet det er mye nesten hvite serviser for tiden, og en del med sterke mønster og farger på. Det viktigste er jo at dere velger noe dere kan ha glede av i lang tid framover.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #3 Skrevet 14. februar 2006 Ja, har tenkt oss et som er pent. Har et servise fra før av (Ostindia fra Rørstrand) som brukes også en del til hverdags. Se for meg et som er hvitt, men litt svakt mønster kanskje.
Gjest gjest1 Skrevet 14. februar 2006 #4 Skrevet 14. februar 2006 Gray Pearl er jo ett lekkert servise som er ganske nøytralt med en lekker pyntekant rundt.
Susan Sto Helit Skrevet 14. februar 2006 #5 Skrevet 14. februar 2006 Tilbords viser en del serviser på sine nettsider. Tipper de har disse også på Glassmagasinet. (Hvertfall her i Oslo). Ser ikke ut som de har Porsgrunn Porselen, men det går kanskje an å finne på nettsidene dems?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #6 Skrevet 14. februar 2006 Vi har også gray pearl. Det er jo ofte på tilbud (rundt jul vanligvis) og vi bruker det ikke til hverdags. Hittil har vi brukt det kun en gang og de var på nyttårsaften... Men når vi omsider får oss et hjem der vi skal feire jul hos oss selv, skal det nok bli andre boller..
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 14. februar 2006 #7 Skrevet 14. februar 2006 Ja, Grey Pearl så ut som et fint servise. Det er noe sånt jeg tenker meg. Flere bilder på Tilbords, ja. Fant ingen oversikt på Glasmagasinet sine sider. . Noen som har ferdige sine ønskelister som har lyst til å legge dem ut? For tips til andre ting? Egentlig trenger vi det meste, men synes det er vanskelig å snekre sammen en liste allikevel...
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #8 Skrevet 14. februar 2006 jeg har dette fra Rosenthal som jeg er veldig fornøyd med: http://www.rosenthalchina.com/search.cfm?C...ge=pat&pgroup=5
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 14. februar 2006 #9 Skrevet 14. februar 2006 Ja, det så også virkelig pent ut!! *notere notere*
Gjest gjest1 Skrevet 14. februar 2006 #10 Skrevet 14. februar 2006 Vi ønsker oss serviset Jasper Conran.
methea Skrevet 14. februar 2006 #11 Skrevet 14. februar 2006 Vi ønsker oss Maxi strå fra Porsgrudn Porselen. Falt for det fordi det er litt utradisjonelt, samtidig som det er 'pen servise'. Synes jeg da...
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 14. februar 2006 #12 Skrevet 14. februar 2006 Maxi strå blir litt kraftig mønster i forhold til det jeg har sett for meg. Men Porsgrund har mange fine serviser. Platina synes jeg ser pent ut. Det er jo så mye å velge i, snakk om luksusproblemer...
MammaSarius Skrevet 14. februar 2006 #13 Skrevet 14. februar 2006 Vi samler på Magnolia Classic fra Royal Copenhagen. Dyrt, men jeg synes det er verdt det.
Gjest *Gjest Skrevet 14. februar 2006 #14 Skrevet 14. februar 2006 Tid fra porsgrunn er pent. Helt hvitt med bølger trykt i kanten. Bølgene er årringer fra et gammelt tre. Selv kommer vi til å velge et servise i hvitt, men med en rand av sølv på kanten, evt litt mønster i kanten i sølg eller blått. Vet ikke hvilket merke enda...
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #15 Skrevet 14. februar 2006 Vi samler på "New Wave" by Villeroy & Boch. Føres av både Tilbords og Glasmagasinet (og andre som selger servise). http://www.villeroy-boch.com/index.php?id=..._ocrprefix=2525
hanne-mor Skrevet 14. februar 2006 #16 Skrevet 14. februar 2006 Jeg har sprt på servise siden jeg var 15... Og det er et servise vi bruker både til daglig og fest. Ser at jeg nok er ganske alene om den romantiske stilen... Hehe... Kanskje ikke så moteriktig, men jeg synes det er litt meg da... Og når mannen liker det også har vi like godt tenkt å ønske oss det vi mangler til bryllupet... Villroy & Boch "Petit fleur" samler vi på da... http://www.dinnerwareetc.com/petite-fleur.html
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #17 Skrevet 14. februar 2006 Vi samler på Moda Couture - men det fåes bare på tilbords.....
Floja Felíz Skrevet 14. februar 2006 #18 Skrevet 14. februar 2006 Vi samler på "New Wave" by Villeroy & Boch. Føres av både Tilbords og Glasmagasinet (og andre som selger servise). http://www.villeroy-boch.com/index.php?id=..._ocrprefix=2525 ← Vi samler også på New Wave. Pent og stilig, og veldig gøy å pynte bord med.
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2006 #19 Skrevet 14. februar 2006 Gray Pearl er jo ett lekkert servise som er ganske nøytralt med en lekker pyntekant rundt. ← Det skal jeg samle på
kitekatt Skrevet 14. februar 2006 #20 Skrevet 14. februar 2006 Har tenkt å ønske oss servise fra Glasmagasinet. Noen som har tips? ← Vi ønsker oss Nathalie fra Porsgrund Porselen. Glasmagasinet. Enkelt og pent med den platiniumkanten med litt mønster i rundt.Her ser du det på side 8 og 9. klikk på forstørrelseglasset for å se bildene større. Dette er Porsgrunds 2006 katalog
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå