AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #1 Skrevet 17. juni 2024 Tar dere magnesium? Eller må man først ta blodprøve for å se om man har mangel eller for lite? Jeg er kvinne i 40 åra og alle sier til meg at jeg bør ta magnesium, hjelper på trøtthet og gir energi, skjellet osv. Kan jeg begynne å ta det? Eller må jeg til lege? Anonymkode: aed39...550
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #2 Skrevet 17. juni 2024 Det er vannløselig, så et eventuelt overskudd vil uansett skilles ut i urinen. Hvis du må ta antibiotika eller bruker andre medisiner, bør du snakke med legen din, fordi magnesium kan påvirke dette. Anonymkode: 980bd...e01 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #3 Skrevet 17. juni 2024 Jeg bruker magnesium. Gjort i flere år. Legen her sa jeg kunne prøve å se, selv om prøver var bra Anonymkode: f4872...76d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #4 Skrevet 17. juni 2024 Tar magnesium og d vitamin hver kveld 😃 Anonymkode: 7ecee...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #5 Skrevet 17. juni 2024 Ikke noe farlig å ta, men alltid lurt å sjekke om en trenger det eller ikke. Blir kastet bort utrolig mye penger på unødvendig kosttilskudd. Jeg tar magnesium på kvelden mot kramper selv om nivået i kroppen er innafor normalen. Om det er placebo eller et behov kroppen min faktisk har, vet jeg ikke. Anonymkode: bf6ff...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #6 Skrevet 17. juni 2024 Kroppen har normalt 25 gram magnesium på lager, så giftig kan det umulig være. Da ville vi ha vært døde alle mann. Problemet med å måle manesiummangel, er at lageret befinner seg mest i skjelettet og en del inne i cellene. Bare en brøkdel befinner seg i blodet, der nivået blir regulert, nettopp fordi det er viktig at mineralnivåene i blodet er stabile. En blodprøve av magnesiumnivået sier ikke noe om hvorvidt kroppen har nok magnesium eller ikke. Da må du måle nivåene inne i skjelettet og i hver enkelt celle i kroppen. Anonymkode: c1e63...576 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #7 Skrevet 17. juni 2024 Takk til dere som svarte. Sist gang det ble tatt blodprøve for magnesium på meg var i fjor i april, da lå s-magnesium på 0,76. Hvis jeg vil prøve, hvilken vil dere anbefale? Ts Anonymkode: aed39...550
Million Skrevet 17. juni 2024 #8 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk til dere som svarte. Sist gang det ble tatt blodprøve for magnesium på meg var i fjor i april, da lå s-magnesium på 0,76. Hvis jeg vil prøve, hvilken vil dere anbefale? Ts Anonymkode: aed39...550 Jeg har kjøpt denne fra Møllers. Du får sikkert kjøpt den i vanlig dagligvare, eller apotek. Jeg sluttet å ta den fordi jeg begynte med Omega 3 multi, som er fullstendig kosttilskudd med alle vitaminer etc, og det er ingen vits å ta for mye magnesium. Omega 3 Multi inneholdt nok, viste det seg, til at leggkrampene om natten ga seg. Så da trengte jeg ikke boksen med kun magnesium lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #9 Skrevet 17. juni 2024 Spis mandler og bananer. Naturlig rik på magnesium. Anonymkode: 3e5b4...787
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #10 Skrevet 17. juni 2024 Million skrev (5 minutter siden): Jeg har kjøpt denne fra Møllers. Du får sikkert kjøpt den i vanlig dagligvare, eller apotek. Jeg sluttet å ta den fordi jeg begynte med Omega 3 multi, som er fullstendig kosttilskudd med alle vitaminer etc, og det er ingen vits å ta for mye magnesium. Omega 3 Multi inneholdt nok, viste det seg, til at leggkrampene om natten ga seg. Så da trengte jeg ikke boksen med kun magnesium lenger. Jeg tar Fri flyt fiskeolje, men skal slutte snart å bestille fra dem da jeg synes de er for dyre. Omega 3 multi? Hva er det? Hvis jeg kjøper å starter med denne, så trenger ikke jeg å ta noe mer? Ts Anonymkode: aed39...550
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #11 Skrevet 17. juni 2024 En av de aller mest lettopptakelige magnesium-typene på markedet er denne: https://sunkost.no/shift-magnesium Eller noen av de flytende variantene som også finnes. Magnesiumoksid, som finnes i mange av de billigere produktene tas dårligere opp av kroppen. Shift magnesium inneholder andre typer lettopptakelige typer magnesiumforbindelser. Så lenge du tar anbefalt dagsdose er det ikke noe galt i å ta magnesiumtilskudd (men som en annen nevnte, tar du medisiner bør du snakke med lege først). Anonymkode: a5801...f33 1 1
Million Skrevet 17. juni 2024 #12 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tar Fri flyt fiskeolje, men skal slutte snart å bestille fra dem da jeg synes de er for dyre. Omega 3 multi? Hva er det? Hvis jeg kjøper å starter med denne, så trenger ikke jeg å ta noe mer? Ts Anonymkode: aed39...550 Omega 3 Multi er denne boksen, og den anbefaler jeg gjerne. Jeg var hos legen for 2-3 uker siden og hun tok 4 blodprøver av meg for å sjekke "alt", inkl vitaminnivåer, jern, kolesterol osv. ALT var kjempefint, manglet ikke noe. Jeg tar de Omega 3 Multi kapslene daglig, fordi jeg kan ha noe ensformig kosthold i perioder og får nok i meg for lite grønnsaker generelt. Derfor tilskudd. Merk at den jeg linket til kan du spare MYE penger på om du først melder deg inn og blir kundemedlem hos Vitus apotek! Og slapp av, de sender ikke masse junkmail til deg av den grunn 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #13 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk til dere som svarte. Sist gang det ble tatt blodprøve for magnesium på meg var i fjor i april, da lå s-magnesium på 0,76. Hvis jeg vil prøve, hvilken vil dere anbefale? Ts Anonymkode: aed39...550 Hvis du løser opp et par never magnesiumsalt i varmt vann og setter deg på en stol med føttene nedi, tar kroppen opp magnesium gjennom huden hvis den trenger det. Bonusen er at huden på føttene blir veldig myk hvis du gjør det noen ganger. Aller best er det hvis du har tilgang til badekar og kan løse opp magnesiumsalt i badevannet før du senker kroppen nedi. Magnesiumklorid er det kroppen helst vil ha, men magnesiumsulfat funker til en viss grad. Det enkleste er å kjøpe havsalt, som inneholder begge deler. Dermed slipper du å provosere fordøyelsen ved å spise magnesium. Anonymkode: c1e63...576 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #14 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk til dere som svarte. Sist gang det ble tatt blodprøve for magnesium på meg var i fjor i april, da lå s-magnesium på 0,76. Hvis jeg vil prøve, hvilken vil dere anbefale? Ts Anonymkode: aed39...550 Du har altså helt normale nivå. Da vil ikke magnesium hjelpe på trøtthet etc. Bedre å da få utredning for hvorfor du er så trøtt. Anonymkode: 980bd...e01
Million Skrevet 17. juni 2024 #15 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tar dere magnesium? Eller må man først ta blodprøve for å se om man har mangel eller for lite? Jeg er kvinne i 40 åra og alle sier til meg at jeg bør ta magnesium, hjelper på trøtthet og gir energi, skjellet osv. Kan jeg begynne å ta det? Eller må jeg til lege? Anonymkode: aed39...550 Trøtthet kan ofte komme av jernmangel, da det går ut over blodet. Har du sjekket jernnivåene dine?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #16 Skrevet 17. juni 2024 Million skrev (1 time siden): Omega 3 Multi er denne boksen, og den anbefaler jeg gjerne. Jeg var hos legen for 2-3 uker siden og hun tok 4 blodprøver av meg for å sjekke "alt", inkl vitaminnivåer, jern, kolesterol osv. ALT var kjempefint, manglet ikke noe. Jeg tar de Omega 3 Multi kapslene daglig, fordi jeg kan ha noe ensformig kosthold i perioder og får nok i meg for lite grønnsaker generelt. Derfor tilskudd. Merk at den jeg linket til kan du spare MYE penger på om du først melder deg inn og blir kundemedlem hos Vitus apotek! Og slapp av, de sender ikke masse junkmail til deg av den grunn Takk for god forklaring 👍Og ja, jeg er faktisk medlem hos vitus apotek 😀 Anonymkode: aed39...550
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #17 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du har altså helt normale nivå. Da vil ikke magnesium hjelpe på trøtthet etc. Bedre å da få utredning for hvorfor du er så trøtt. Anonymkode: 980bd...e01 Hadde det kanskje da i fjor men ikke sikkert at jeg har det nå. Million skrev (10 minutter siden): Trøtthet kan ofte komme av jernmangel, da det går ut over blodet. Har du sjekket jernnivåene dine? I mars lå jern på 24,2. Anonymkode: aed39...550
Million Skrevet 17. juni 2024 #18 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I mars lå jern på 24,2. Anonymkode: aed39...550 Ok, men jeg er ikke helseutdannet så det sier ikke meg så mye, dessverre. Men kanskje andre vet hva dette jernnivået vil si, og om det kan medvirke til din trøtthet som du nevner lenger opp? Håper du finner ut av det og at tilskudd kan hjelpe deg. Men igjen kan jeg anbefale Omega 3 Multi tilskuddet, det dekker det meste 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå