AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #1 Skrevet 17. juni 2024 Jeg er i midten av tyveårene, og jeg og samboeren min gjorde det slutt for nesten en måned siden. Vi har vært sammen i 6 år, og det var jeg som tok avgjørelsen. Generelt bare at jeg har hatt manglende følelser og at vi har vokst fra hverandre, som han var enig i. Det var derfor et veldig ryddig og «fint» brudd, selv om det var veldig tungt siden vi har vært så lenge sammen. Vi ble enige om å bo sammen til jeg har fått kjøpt meg leilighet, som egentlig har vært fint da vi har fått «sørget» over bruddet sammen. Vi begge har tatt det veldig tungt og grått mye sammen, da vi har hatt et utrolig fint forhold. Men så i helgen kom han ikke hjem etter han hadde vært på byen, og fortalte da han kom hjem at han lå med noen andre. Jeg reagerte veldig på det, hovedsakelig fordi vi fortsatt bor sammen og har delt seng frem til nå. Vi hadde også blitt enige om å gi hverandre en «heads up» når en var klar for å gjøre noe med andre. Dette hadde han misforstått, sa han. Derfor ble det som et slag i fjeset, og jeg ble veldig såret. Jeg trodde ikke han var der enda, at han kunne gjøre sånt, spesielt når han etterpå kommer «hjem» til meg. I tillegg lå jeg jo våken lenge og ventet på han, da vi hadde snakket sammen mens han var på byen, og jeg ble jo redd noe hadde skjedd han siden jeg ikke hørte fra han. Jeg ville at han skulle sove hos en kompis noen dager, men da synes han jeg var urettferdig. Er det jeg som er urimelig, eller er det ikke veldig respektløst å ligge med andre mens vi fortsatt bor sammen? Det hadde vært en annen sak om han hadde gitt meg et lite forvarsel på at han er klar for å ligge med andre, eller i det minste at vi hadde en dato for når jeg får flyttet ut. Men nå må jeg jo fortsette å se han hver dag, når jeg egentlig vil ha avstand fordi han har ligget med noen andre. Foreløpig har jeg soverommet og han sofaen fremover, men prøver jo å få flyttet ut så fort som mulig. Anonymkode: f9417...b56
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #2 Skrevet 17. juni 2024 Tror ikke det er noen allment bestemt regel om hvorvidt det er innafor eller ikke. Han er singel, dere er i ferd med å løsrives fra hverandre. Så lenge deres seksuelle forhold er over og ferdig så har du på en måte ikke så mye med det. Kanskje han er ferdigsørget, eller kanskje han tenkte at det ville hjelpe på prosessen å ligge med noen andre. Men det er absolutt forståelig at det fortsatt er sårt og vondt for deg. Et kapittel er lukket. Anonymkode: 28bed...d54 11
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #3 Skrevet 17. juni 2024 Jeg synes du virker veldig selvopptatt. Først dumper du han, men vil fortsette å der så lenge det er praktisk for deg, og så skal du lage drama når han forsøker å komme seg videre. Oppfør deg som en voksen og få ryddet opp i boforholdene dine. Anonymkode: fd572...f98 17 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #4 Skrevet 17. juni 2024 Slutt er slutt og det p bo sammen etter et brudd er ofte problematisk. Anonymkode: a8673...e7b 8
Gjest takinova Skrevet 17. juni 2024 #5 Skrevet 17. juni 2024 Han hadde jo ikke trengt å si noe, men tipper det var bevisst ettersom du gjorde det slutt.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #6 Skrevet 17. juni 2024 Dette burde dere begge regnet med kom til å skje. Er det slutt, så er det slutt. Synes du er noe kravstor. Flytt ut da! Du kan vel bo hos en kompis hvis det er du som skal flytte ut. Anonymkode: 4f8eb...ab7 6 2
Virrevirrevapp Skrevet 17. juni 2024 #7 Skrevet 17. juni 2024 Dere må slutte å bo sammen. Dette blir bare drama. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #8 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville at han skulle sove hos en kompis noen dager, men da synes han jeg var urettferdig. Er det jeg som er urimelig, eller er det ikke veldig respektløst å ligge med andre mens vi fortsatt bor sammen? Dere er ikke sammen selv om dere bor sammen. Han tok ikke engang dette menneske med hjem. Du er litt urimelig ja. Dere har ikke en gang pause, men avslutta forholdet helt. Du bor hos han (du er på jakt etter annan bolig)! Han skal ikke måtte sove hos en kompis. Om du ikke er fornøyd med ordningen, får du bo et annet sted. Anonymkode: 375ef...a57 10 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #9 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i midten av tyveårene, og jeg og samboeren min gjorde det slutt for nesten en måned siden. Vi har vært sammen i 6 år, og det var jeg som tok avgjørelsen. Generelt bare at jeg har hatt manglende følelser og at vi har vokst fra hverandre, som han var enig i. Det var derfor et veldig ryddig og «fint» brudd, selv om det var veldig tungt siden vi har vært så lenge sammen. Vi ble enige om å bo sammen til jeg har fått kjøpt meg leilighet, som egentlig har vært fint da vi har fått «sørget» over bruddet sammen. Vi begge har tatt det veldig tungt og grått mye sammen, da vi har hatt et utrolig fint forhold. Men så i helgen kom han ikke hjem etter han hadde vært på byen, og fortalte da han kom hjem at han lå med noen andre. Jeg reagerte veldig på det, hovedsakelig fordi vi fortsatt bor sammen og har delt seng frem til nå. Vi hadde også blitt enige om å gi hverandre en «heads up» når en var klar for å gjøre noe med andre. Dette hadde han misforstått, sa han. Derfor ble det som et slag i fjeset, og jeg ble veldig såret. Jeg trodde ikke han var der enda, at han kunne gjøre sånt, spesielt når han etterpå kommer «hjem» til meg. I tillegg lå jeg jo våken lenge og ventet på han, da vi hadde snakket sammen mens han var på byen, og jeg ble jo redd noe hadde skjedd han siden jeg ikke hørte fra han. Jeg ville at han skulle sove hos en kompis noen dager, men da synes han jeg var urettferdig. Er det jeg som er urimelig, eller er det ikke veldig respektløst å ligge med andre mens vi fortsatt bor sammen? Det hadde vært en annen sak om han hadde gitt meg et lite forvarsel på at han er klar for å ligge med andre, eller i det minste at vi hadde en dato for når jeg får flyttet ut. Men nå må jeg jo fortsette å se han hver dag, når jeg egentlig vil ha avstand fordi han har ligget med noen andre. Foreløpig har jeg soverommet og han sofaen fremover, men prøver jo å få flyttet ut så fort som mulig. Anonymkode: f9417...b56 Du bør finne deg et annet sted å bo når det faktisk er slutt. Litt rart å reagere på det om du faktisk er tom for følelser.. Anonymkode: 27838...abf 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #10 Skrevet 17. juni 2024 Dere burde forresten slutte å dele seng. Det burde dere gjort så snart det ble slutt. Anonymkode: 28bed...d54 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #11 Skrevet 17. juni 2024 Slutt å dele seng, flytt så fort som mulig, og HVORFOR deler han dette med deg? Anonymkode: f1347...eca 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #12 Skrevet 17. juni 2024 Du har jo gjort det slutt Anonymkode: bb992...5d0 2 2
Hulderen Skrevet 17. juni 2024 #13 Skrevet 17. juni 2024 Du er helt urimelig. Du gjorde det slutt. Han er grei og lar deg bo der til du har funnet noe annet, og så reagerer du på at han har sex med andre? Du kan ikke få både i pose og sekk. Hvis du ikke tåler at han har sex med andre, så skulle du ikke gjort det slutt. Be ham om unnskyldning og flytt ut nå. Om nødvendig så får du ta inn hos familie, venner eller hotell til du har skaffet deg en ny bolig. 8 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #14 Skrevet 17. juni 2024 Det er urimelig av deg å reagere, selvsagt svir det, men nå er forholdet over og med det er det fritt fram for å ha sex med andre. Tenker du gir han tilbake soverommet og tar over sofaen, så finner du deg et nytt sted å bo frem til du får kjøpt egen leilighet. Anonymkode: 45769...ca1 7 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #15 Skrevet 17. juni 2024 Du vil jo ikke være sammen med han, og så skal du lage problemer for at han aksepterer det og går videre med livet? Det han gjør utenfor deres hjem, må du bare akseptere Anonymkode: 4ba85...ee0 2 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #17 Skrevet 17. juni 2024 Vil bare presisere at leiligheten vi bor i nå strengt tatt er min, så er ikke han som «lar» meg være her. Det er jeg som sa han kunne overta den og jeg flytter ut. Det var forøvrig han som ønsket å fortsette å bo sammen til jeg fant meg nytt sted, og derfor vi lagde en avtale om å si ifra om slikt. Jeg har heller ikke skapt noe drama, som noen av dere skriver, men jeg reagerte på det. Hadde jeg hatt andre steder å bo hadde jeg selvsagt flyttet ut med en gang. Ts Anonymkode: f9417...b56 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #18 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil bare presisere at leiligheten vi bor i nå strengt tatt er min, så er ikke han som «lar» meg være her. Det er jeg som sa han kunne overta den og jeg flytter ut. Det var forøvrig han som ønsket å fortsette å bo sammen til jeg fant meg nytt sted, og derfor vi lagde en avtale om å si ifra om slikt. Jeg har heller ikke skapt noe drama, som noen av dere skriver, men jeg reagerte på det. Hadde jeg hatt andre steder å bo hadde jeg selvsagt flyttet ut med en gang. Ts Anonymkode: f9417...b56 Overta din leilighet? Mener du at han kan kjøpe den fra deg? Uansett, hva bo-situasjonen er og uansett hvem som eier hva, så er det urimelig av deg å reagere, dere er ikke lenger et par. Anonymkode: 45769...ca1 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #19 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil bare presisere at leiligheten vi bor i nå strengt tatt er min, så er ikke han som «lar» meg være her. Det er jeg som sa han kunne overta den og jeg flytter ut. Det var forøvrig han som ønsket å fortsette å bo sammen til jeg fant meg nytt sted, og derfor vi lagde en avtale om å si ifra om slikt. Jeg har heller ikke skapt noe drama, som noen av dere skriver, men jeg reagerte på det. Hadde jeg hatt andre steder å bo hadde jeg selvsagt flyttet ut med en gang. Ts Anonymkode: f9417...b56 Du har jo reagert på det hvis du har forvist han til sofaen. Selv om det er din leilighet "strengt tatt" så er det du som skal flytte ut, så det er ikke riktig at det er han som må ut fordi du er såret. Hvis han skal fortsette å bo der og du skal ut så har vel han på en måte større rett enn deg på å bli der. Du gjorde du slutt. Han har ikke gjort noe galt, han er singel og kan ligge med hvem han vil. Kan være hans måte å komme over deg på, og i hvert fall det at han forteller det til deg gjør at jeg mistenker at det er det som er grunnen. "Hvis jeg sier det så er det i hvert fall slutt og hun kommer ikke til å komme tilbake og såre meg igjen" ...eller noe sånt, kan ha vært tankerekken hans. Skal du både eie leiligheten dere bor nå og kjøpe deg ny leilighet, eller skal han kjøpe deg ut? Anonymkode: a1059...885 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #20 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vil bare presisere at leiligheten vi bor i nå strengt tatt er min, så er ikke han som «lar» meg være her. Det er jeg som sa han kunne overta den og jeg flytter ut. Det var forøvrig han som ønsket å fortsette å bo sammen til jeg fant meg nytt sted, og derfor vi lagde en avtale om å si ifra om slikt. Jeg har heller ikke skapt noe drama, som noen av dere skriver, men jeg reagerte på det. Hadde jeg hatt andre steder å bo hadde jeg selvsagt flyttet ut med en gang. Ts Anonymkode: f9417...b56 Skjønner. Men uansett hvordan du vrir og vender på det så er det nok ikke lurt å dele soverom og seng. Selv om dere kun sover side ved side så er det ganske intimt. Anonymkode: 28bed...d54 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå