AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #1 Del Skrevet 17. juni 2024 Eller er det helt normalt i dag? føler noen venner og kolleger reiser øyenbrynet sitt når jeg forteller det Anonymkode: d6911...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #2 Del Skrevet 17. juni 2024 Var nok mer normalt før prevensjon ble vanlig og sikkert, men uansett, ikke vær flau! Jeg har en venninne som fikk barn 42 år gammel og en kollega som fikk det 43 år gammel. Gratulerer! Anonymkode: ead62...150 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #3 Del Skrevet 17. juni 2024 Gratulerer! ikke vær flau Anonymkode: 6a5fd...bdd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #4 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Eller er det helt normalt i dag? føler noen venner og kolleger reiser øyenbrynet sitt når jeg forteller det Anonymkode: d6911...700 Flau? Hva i alle dager er flaut med det? Vet om flere fra 38-42 år som er gravide eller har fått barn. Null stress. Eneste er at kanskje familien din skjønner at du har pult Anonymkode: 827cc...f14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #5 Del Skrevet 17. juni 2024 Jeg hadde vært med flau om jeg var 21 og gravid. Å være litt eldre når man blir gravid har blitt en klassemarkør. Anonymkode: 42eb3...dd8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #6 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde vært med flau om jeg var 21 og gravid. Å være litt eldre når man blir gravid har blitt en klassemarkør. Anonymkode: 42eb3...dd8 Kjenner jeg er uenig, selv om dette er mitt liv geritrisk graviditet klinger ikke bra Anonymkode: d6911...700 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #7 Del Skrevet 17. juni 2024 Ikke vær flau. Alles liv er forskjellig. Jeg var enda eldre, men ikke fått noen negative reaksjoner. Godt mulig noen tenker sitt uten å si det, men det får de evt bare gjøre. Blitt mye vanligere at man er i slutten av 30/begynnelsen av 40-åra når man får barn nå, så det går helt fint. Herlighet som jeg nyter nyfødt og spedbarnstiden nå mot for da jeg var langt yngre! Anonymkode: 11f38...dde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #8 Del Skrevet 17. juni 2024 Ingen har forøvrig brukt betegnelsen geriatrisk graviditet om mitt svangerskap:) Anonymkode: 11f38...dde 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #9 Del Skrevet 17. juni 2024 Det er ikke så uvanlig i dag, flere som får barn seint. Du må bare heve deg over kommentarene eller hva folk synes. Jeg fikk en til når jeg var 40. Ingen i min familie eller slekt har vært såpass gammel, men vi kommer tidlig i overgangsalderen. Jeg kjenner ikke så mange selv, men fra barnehagen ser jeg det er flere på min aldere som har fått barn. Så alt fra unge til eldre som meg. Hva andre mener bryr jeg meg lite om, barnet var ønsket og hun er en atpåklatt Anonymkode: 2f7e1...727 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 17. juni 2024 #10 Del Skrevet 17. juni 2024 jeg lurer mer på hvorfor TS bli flau? Hva er flaut ved å være gravid uansett alder egentlig? Og hvem er det egentlig som har noe med NÅR andre VELGER eller er så HELDIGE å bli foreldre? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #11 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen har forøvrig brukt betegnelsen geriatrisk graviditet om mitt svangerskap:) Anonymkode: 11f38...dde Som du hørte nei, men det er den betegnelsen som brukes medisinsk og ja du var geriatrisk gravid du å! Fakta er fakta samme hva du føler om det Anonymkode: cd2ce...a94 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #12 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde vært med flau om jeg var 21 og gravid. Å være litt eldre når man blir gravid har blitt en klassemarkør. Anonymkode: 42eb3...dd8 Under 20 og over 40 er litt flaut. Alt i mellom er ok. Dog så er den helt perfekte alder iht påkjenninger for mors kropp mellom 25-35 år. Anonymkode: 043a9...869 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #13 Del Skrevet 17. juni 2024 Skjønner ikke alt maset om å være for gammel til å være gravid. Om man blir gravid naturlig så er man jo åpenbart ikke for gammel...... Var forøvrig 20 da min første ble født og 43 når yngstemann kom. Kos deg med graviditet og drit i hva andre måtte mene Anonymkode: 022ba...703 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #14 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Under 20 og over 40 er litt flaut. Alt i mellom er ok. Dog så er den helt perfekte alder iht påkjenninger for mors kropp mellom 25-35 år. Anonymkode: 043a9...869 Hvorfor er det flaut? Eneste som er flaut er å være så nedlatende og dømmende. DET syns jeg er flaut. Anonymkode: 58b0d...616 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #15 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor er det flaut? Eneste som er flaut er å være så nedlatende og dømmende. DET syns jeg er flaut. Anonymkode: 58b0d...616 Nettopp derfor. Fordi folk ser ned på deg hvis du er for gammel eller for ung. Jeg brukte nok ordet flaut litt feil her, mente nok heller ubehagelig. Jeg fikk første før 20 og alt mitt barn gjorde av " barnestreker" ble forklart med at det var min feil at hn gjorde sånn og sånn siden jeg var så ung. Venninnen min var 40 da hun fikk og i hennes tilfelle ble det motsatt, alle "feilene" til barnet var pga at hun var så gammel. De som hadde barn i mellom oss i alder gjorde alt rett. Det var iallefall ånn vi følte det utifra tilbakemeldinger fra barnehage, skole, helsestasjon etc. Anonymkode: 043a9...869 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #16 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Som du hørte nei, men det er den betegnelsen som brukes medisinsk og ja du var geriatrisk gravid du å! Fakta er fakta samme hva du føler om det Anonymkode: cd2ce...a94 Det er helt riktig. Det er en geriatrisk graviditet. Forsterket oppfølging fikk jeg også, og det ble regnet som et risikosvangerskap - på grunn av alder. Og det sa de også. Det er jo bare et faktum. Men alle var ytterst profesjonelle, og opplevdes som genuint glad på våre vegne. Anonymkode: 11f38...dde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #17 Del Skrevet 18. juni 2024 Hva i all verden er flaut med det? Anonymkode: d1341...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #18 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ingen har forøvrig brukt betegnelsen geriatrisk graviditet om mitt svangerskap:) Anonymkode: 11f38...dde Alt over 35 betegnes som geriatrisk. Fikk min første da jeg var 36 🤣 Det er jo snart den nye normalen å få etter 35, så du skal ikke være flau med såvidt runda 40. GRATULERER!! ❤️❤️ Anonymkode: 83454...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 18. juni 2024 #19 Del Skrevet 18. juni 2024 Så lenge man er kjønnsmoden og blir gravid naturlig bør man ikke være flau. Det viktigste er vel at baby er ønsket av foreldrene🫶 Gratulerer. Kroppene våre er ulike, og noen kan få baby allerede i 14- årsalderen og helt frem til de er nesten 50 år. Hvis vi skal opprettholde Norges befolkning er det på høy tid å slutte med å kalle hverandre dumme og si de burde skamme seg over å få baby i ten eller 40- årene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #20 Del Skrevet 18. juni 2024 Er medt opptatt av at når barnet starter i 1.klasse er du nærmere 50. Når barnet skal konfirmeres er du nærmere 60. Du vil jo bli en «gammel» mor. Ville aldri orket barneoppdragelse og bleier mer, jeg blir 40 i år. Nå som barna er myndig å på tur ut av redet skal jeg og mannen kose oss alene, med reiser, teater, restaurant, turer i fjellet, venner og alt annet som har vært pri 2 i barnas oppvekst. Å kunne tillate seg å ligge lenge i helga uten forpliktelser, dra på spontane reiser når vi har lyst.. Ville ikke byttet det med bleier og kolikk 18 år etter sistemann. Synes synd på folk på min alder som strever med babyer. Fikk forøvrig 2 tette da jeg var 19 og 20. Anonymkode: 492b8...2e8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå