Gå til innhold

Jeg skjønner ikke denne klagingen på kampbelastning i profesjonell fotball

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det arrangeres mange kamper i løpet av et år. Og FIFA skal nå utvide ytterligere med klubb-VM.

Trenere, spillere og spillerforeninger klager høylydt. Nå har sistnevnte til og med hyret advokater og skal gå til søksmål.

Men jeg skjønner ikke. Selv om det arrangeres mange kamper og turneringer, så er det jo ikke sånn at en spiller må spille alle kampene. Han kan jo bare spille de kampene han har lyst til og drite i resten.

I tennis så arrangeres det veldig mange turneringer hvert år. Ingen spiller spiller alle turneringene. Det er umulig. For mange av de går også samtidig. En tennisspiller legger opp en kalender selv. Han bestemmer seg for hvilke turneringer og kamper han skal spille tilpasset eget ønske, økonomi, fysisk form, nivå osv.

Så hvorfor kan ikke fotballspillere gjøre det samme? Klubbene kan lage en idividuell kamplan for hver enkelt spiller før sesongen starter. Haaland f.eks kan spille 30 kamper i Premier League og 3 kamper i Champions League og 3 landskamper. 36 kamper totalt. Det er jo ingen lov mot det. Manchester City som klubb kan fortsatt delta på 80 kamper i året, selv Haaland bare spiller under halvparten av dem.

Anonymkode: 37bd7...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er treneren som bestemmer hvem som spiller, ikke spillerne.

Anonymkode: a0b75...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du spillerne får lov å velge kamper? 🤣 Hadde vært spennende å se hvordan det foregikk... skal prøve å si til min jobb at jeg bare velger oppgaver jeg, så kan det jeg ikke har lyst til bare bli liggende 🤣

Anonymkode: b3817...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke det er press fra supporterne og sponsorene om å bruke de beste spillerne hele tiden? Da blir det til at man presser de beste så langt og lengre enn man klarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...