Gå til innhold

Min sønn på 13 nekter å bytte boxer, han sier det er en trend?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som feiler folk i denne tråden? Passiv-aggresive forsøk på manipulasjon, løgner, ta det opp i klasserommet osv.. Er dere alle sosialt utilpasse og/eller håpløst konfliktskye?

Ts, du sier til han at han skal bytte bokser hver dag, fordi det er uhygienisk og motbydelig å ikke gjøre det. Han kan gjerne, f.eks. få noen nye som han velger ut selv, men det er helt uaktuelt å ikke bytte hver dag. Om han fremdeles nekter, så tar man fra skjerm/gaming/mobil på ubestemt tid. Verre er det ikke.

Anonymkode: 87ab0...286

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 11.39):

Ja, da blir det null skjermtid!

Anonymkode: fcfa1...37d

Får bare si at null skjermtid også hører med til denne boxer trenden.

Tenker de boxerne skiftes daglig om det skulle bli null skjermtid.

• Liker 2
Skrevet

Du får seie at viss han vil ha den sure bokseren på så kjem det til å danne seg sopp etterkvart. Så får mann sjå ka so skjer.....

Gjest CarinaG
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 11.34):

Jeg er så fortvilet over min sønn på 13 år, det kan gå opp mot 2 uker uten at han bytter boxer, men som regel bytter han etter ca 1 uke. Jeg har kranglet mye med han angående dette og på en måte tvunget han til å bytte hver dag men han nekter, jeg kan jo ikke fysisk tvinge han heller, men hva kan jeg gjøre for å få en slutt på dette?

hvem i all verden er det som finner på alle disse rare trendene blandt ungdommer, da jeg var ung var renslighet svært viktig! 

vurderer å ta han med til psykolog eller få en annen profesjonell hjelp

Anonymkode: c73f1...509

Det der er ikke noen trend, noe han raskt vil forstå når han får seg kjæreste og hun går igjen like fort 😆 

Men ja, ville nok tatt en generell prat med lærer på skolen først, for å høre om det er noe de har hørt om. Og så til en psykolog- en 13åring har lært om alle sykdommer man kan få der nede, så det er noe som skurrer. 

Skrevet

Har på følelsen at dette er en slags «Challenge» at noen har bedt han om å gjøre det for penger f.eks. Har han nære venner på skolen og er godt likt? Dette kan være noen mobbere som står bak, for så å ha en historie på at han «brukte samme boxer i to uker»

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes jo kort man kan bruke som ikke lyser at utseende er viktig for at en jente skal like deg da.

Du kunne valgt dårlig ånde f.eks, men gule tenner? Som mange har naturlig? Det var bare dumt.

Anonymkode: b9f1b...4b3

Jo, men dårlig ånde er kun her å nå. 

Han vet jo at han vil kysse jenter i fremtiden. 

Gule tenner får man av dårlig munn hygiene, samt dårlig kosthold. 

Har man først fått gule tenner, så bleker man de såklart! 

Utseendet er ikke det eneste som betyr noe..

Men, det er viktig! Og ta vare på seg selv, altså hygiene, klær og kropp. 

De som sier noe annet får bare gjøre det.. men, såklart forteller jeg at det å ta vare på seg selv er viktig! 

Anonymkode: 09996...db0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva er det som feiler folk i denne tråden? Passiv-aggresive forsøk på manipulasjon, løgner, ta det opp i klasserommet osv.. Er dere alle sosialt utilpasse og/eller håpløst konfliktskye?

Ts, du sier til han at han skal bytte bokser hver dag, fordi det er uhygienisk og motbydelig å ikke gjøre det. Han kan gjerne, f.eks. få noen nye som han velger ut selv, men det er helt uaktuelt å ikke bytte hver dag. Om han fremdeles nekter, så tar man fra skjerm/gaming/mobil på ubestemt tid. Verre er det ikke.

Anonymkode: 87ab0...286

Hvis jeg ikke husker feil, så tror jeg det er forsøkt, men jeg er enig med deg.

Bort med skjerm (i alle former) og innetid til han dusjer og skifter. (Tror han hadde sagt at han bare drar bort til kompiser for å spille dersom han blir fratatt mobilen sin?) 

TS, du må jo bare holde han hjemme og ta fra han mobil eller andre skjermdingser han bruker fram til han har dusjet og skiftet. Og dersom han truer med å dra til kompiser så er det bare å nekte. Si at han får lov til både mobil og kompiser etter at han har dusjet og skiftet. 

Og holder han fortsatt på sitt så gjør du det samme. Skole og så hjem og ikke noe mobil eller ut med kamerater før han har dusjet og skiftet. 

Han er bare 13 år, du bestemmer om han får lov til å gå ut til kompiser. 

Dere som sier at du må argumentere for jenter... tenk om han ikke er interessert i jenter da? Kanskje han ikke er interessert i kyssing og det motsatte (eller samme) kjønn enda. Hjelper ikke da å snakke om at "når du blir eldre så vil ikke noen være sammen med deg fordi du lukter vondt", for det må konsekvenser til her og nå, ikke forespeile han noe som vil skje om 3-4-5 år, han bryr seg ikke om det nå. 

Anonymkode: c2e6f...9e0

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Litt brems i buksa skader vel ikke? Det moderne mennesket er blitt overdrevent renslig. For to generasjoner siden skiftet man underbukse en gang i uka. 

Anonymkode: f2906...078

AnonymBruker
Skrevet

Spurte min sønn på 13 om han hadde hørt om dette, det hadde han ikke, og hans reaksjon var "æsj så nasty".  

Hadde dette vært min sønn, så aldri verden om han skulle fått lov til det. Null penger, mobil, skjerm, some,fritidsaktiviteter, eller ute i det offentlige rom i det hele tatt. Gå rundt å lukte rumpe? Nei vet du hva!

Anonymkode: 22a92...b83

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt brems i buksa skader vel ikke? Det moderne mennesket er blitt overdrevent renslig. For to generasjoner siden skiftet man underbukse en gang i uka. 

Anonymkode: f2906...078

Men, denne gutten har ikke skiftet på to uker. Dobbelt så lang tid som du mener at folk flest brukte samme undertøy for 50 (ca) år siden. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis jeg ikke husker feil, så tror jeg det er forsøkt, men jeg er enig med deg.

Bort med skjerm (i alle former) og innetid til han dusjer og skifter. (Tror han hadde sagt at han bare drar bort til kompiser for å spille dersom han blir fratatt mobilen sin?) 

TS, du må jo bare holde han hjemme og ta fra han mobil eller andre skjermdingser han bruker fram til han har dusjet og skiftet. Og dersom han truer med å dra til kompiser så er det bare å nekte. Si at han får lov til både mobil og kompiser etter at han har dusjet og skiftet. 

Og holder han fortsatt på sitt så gjør du det samme. Skole og så hjem og ikke noe mobil eller ut med kamerater før han har dusjet og skiftet. 

Han er bare 13 år, du bestemmer om han får lov til å gå ut til kompiser. 

Dere som sier at du må argumentere for jenter... tenk om han ikke er interessert i jenter da? Kanskje han ikke er interessert i kyssing og det motsatte (eller samme) kjønn enda. Hjelper ikke da å snakke om at "når du blir eldre så vil ikke noen være sammen med deg fordi du lukter vondt", for det må konsekvenser til her og nå, ikke forespeile han noe som vil skje om 3-4-5 år, han bryr seg ikke om det nå. 

Min sønn er 10. Han vil ikke kysse nå, men han vet veldig godt at han vil kysse om et par år... 

Haha 

Nei, altså det er jo bare et tips. Om han gutten er interessert i jenter/gutter for den sakskyld, så er det jo veldig enkelt.. 

Ingen vil kysse på skitne gutter.. 

Anonymkode: 09996...db0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 11.34):

Jeg er så fortvilet over min sønn på 13 år, det kan gå opp mot 2 uker uten at han bytter boxer, men som regel bytter han etter ca 1 uke. Jeg har kranglet mye med han angående dette og på en måte tvunget han til å bytte hver dag men han nekter, jeg kan jo ikke fysisk tvinge han heller, men hva kan jeg gjøre for å få en slutt på dette?

hvem i all verden er det som finner på alle disse rare trendene blandt ungdommer, da jeg var ung var renslighet svært viktig! 

vurderer å ta han med til psykolog eller få en annen profesjonell hjelp

Anonymkode: c73f1...509

Vel, da må jeg fortelle deg at jeg har hatt samme gris jeg også. Det har blitt noe bedre, men ikke hver dag.  Han sa når han var mindre at en kompis i klassen har fått beskjed fra sin mor om å kun bytte når han dusjer. 

AnonymBruker
Skrevet

Forklar/lær han om avføringspartikler og sykdommer som følge av dette. 

Anonymkode: 4c356...c26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Surpomp skrev (2 timer siden):

Har han sett for mye på Lars Monsen ?

Forskjellen er at han går alene på tur i villmarka og reduserer hvert mulige gram han må bære

Og når turen er over, brenner han bokseren! 

Anonymkode: 0d8b4...620

AnonymBruker
Skrevet

Det bestemmer jo du, ikke han! (Har han ikke respekt for deg, då har du et enda myyyye større problem).

Anonymkode: f44df...294

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare å ta bokseren det og kaste den i vaskemaskina.

Anonymkode: 88420...3a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungdom har faser, det går over. Ingen katastrofe! 

Anonymkode: a8c5b...e52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Surpomp skrev (21 timer siden):

Bremsespor og tåkelys blandet med dårlig kroppslukt må være turn-off deluxe.
Tenk om han havnet på legevakten og luktet surt piss som en pleietrengende ?

Hva så? Der er de vandt med verre ting. 

Anonymkode: a8c5b...e52

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og når turen er over, brenner han bokseren! 

Anonymkode: 0d8b4...620

Der er det nok mange brennbare etterlatenskaper…..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...