AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #1 Skrevet 17. juni 2024 Jeg er så fortvilet over min sønn på 13 år, det kan gå opp mot 2 uker uten at han bytter boxer, men som regel bytter han etter ca 1 uke. Jeg har kranglet mye med han angående dette og på en måte tvunget han til å bytte hver dag men han nekter, jeg kan jo ikke fysisk tvinge han heller, men hva kan jeg gjøre for å få en slutt på dette? hvem i all verden er det som finner på alle disse rare trendene blandt ungdommer, da jeg var ung var renslighet svært viktig! vurderer å ta han med til psykolog eller få en annen profesjonell hjelp Anonymkode: c73f1...509 3 4
Granskudd Skrevet 17. juni 2024 #2 Skrevet 17. juni 2024 Da håper jeg ikke den trenden kommer hit, for ÆSJ! 🫣 Jeg vet at det er en trend med jeans, for at de ikke skal bli vasket ut av form og miste farge, men hit har det heldivis ikke kommet noen trend som gjelder boksere! Kanskje ta en prat i sammen med helsesøster før psykolog? Det er jo bare generell vanlig hygiene. Er det mulig han har mistforstått trenden? 1 13
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #3 Skrevet 17. juni 2024 Fader så grisete 🤮 har du fortalt han at det er motbydelig? Noen ting må man bare fortelle i klartekst altså. Ingen syns det er «kult» med bremsespor og det som er Anonymkode: 38ce0...902 9 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #4 Skrevet 17. juni 2024 Ja, da blir det null skjermtid! Anonymkode: fcfa1...37d 12 1 4
Hannah80 Skrevet 17. juni 2024 #5 Skrevet 17. juni 2024 Da hadde jeg tatt i bruk absolutt alle midler. Helt fullstendig uaktuelt å ikke skifte undertøy daglig. 28 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #6 Skrevet 17. juni 2024 Dusjer han ikke på disse to ukene heller, eller bare tar han på den møkkete bokseren igjen hver gang? Jeg hadde googlet for harde livet etter skremselsbilder og artikler. Ett eller annet må finnes. Anonymkode: 42fcf...110 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #7 Skrevet 17. juni 2024 Ikke for å skremme og jeg håper det er tilfellet at det bare er en tullete trend, men: Når såpass store barn plutselig endrer rutiner for intimhygiene til det verre, kan det være et tegn på at de har blitt utsatt for overgrep. Med trykk på kan, det kan selvsagt også være en merkelig trend som vi voksne ikke har fått med oss, men dersom det ligger noe mer bak bør det avdekkes så fort som mulig slik at gutten kan få hjelp. Jeg ville vært svært forsiktig med å påføre skam eller innføre straff før du vet med sikkerhet hva som ligger bak. Anonymkode: b50d2...62e 22 3
Gjest Blåmonster Skrevet 17. juni 2024 #8 Skrevet 17. juni 2024 Ja er en trend som er startet av meg for 6-7 år siden. Man skal bruke den 3-4 dager så vrenge den.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #9 Skrevet 17. juni 2024 Seriøst? Hadde det vært mitt barn, ville der ikke vært valg. Det hadde blitt en ærlig sannhet om å stinke og bade kukken i tiss- og drittrester. Skjermtid, som nevnt over, ville det vært en lav terskel for å fjerne samt alt av sosiale medier Anonymkode: 0d8b4...620 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #10 Skrevet 17. juni 2024 Granskudd skrev (2 minutter siden): Da håper jeg ikke den trenden kommer hit, for ÆSJ! 🫣 Jeg vet at det er en trend med jeans, for at de ikke skal bli vasket ut av form og miste farge, men hit har det heldivis ikke kommet noen trend som gjelder boksere! Kanskje ta en prat i sammen med helsesøster før psykolog? Det er jo bare generell vanlig hygiene. Er det mulig han har mistforstått trenden? Nei håper ikke denne ekle trenden sprer seg videre dit den ikke har kommet hvis det i det heletatt er en trend, men når han sier det så tror jeg det er det dessvrerre 😢 Helsesøster har jeg faktisk ikke tenkt på, takk for det tipset ❤️ kanskje også kontaktlæreren kan være greit å ta en prat med, hen vet nok også mer angående den ekle trenden og hvor utbredt den er, AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fader så grisete 🤮 har du fortalt han at det er motbydelig? Noen ting må man bare fortelle i klartekst altså. Ingen syns det er «kult» med bremsespor og det som er Anonymkode: 38ce0...902 Ja det har jeg massevis av ganger, har også nevnt at jenter ikke liker urenslige gutter og også sakt at det er skadelig for kroppen, men ingen ting går inn. Anonymkode: c73f1...509 2 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #11 Skrevet 17. juni 2024 Dette er helt vanlig for aldersgruppen. De endrer vanen når det er håp for å være intim med jenter. Før damer er det ikke så viktig med boxerbytte😅 Anonymkode: 1639f...c0b 1 1
Granskudd Skrevet 17. juni 2024 #12 Skrevet 17. juni 2024 Du kan jo trøste deg litt i mellomtiden med at om det er en trend på ordentlig blåser den nok fort over! Det er ingen som liker å være "stinkeren" i klassen! Definitivt helsesøster og kontaktlærer, også kan du jo bare tyte ørene hans full med hvor ekkelt det er. Jeg kjenner ikke din sønn, tålegrense eller deres samspill. Jeg vet ikke 100% hva jeg ville gjort om det hadde skjedd her. Her i huset er min litt eldre enn din og i hans klasse er de SUPER opptatt av å være renslige. Lukter det ikke parfyme, så lukter det vondt liksom. Så jeg skal ikke komme med råd, men jeg tror kanskje jeg hadde igangsatt tiltak som for eksempel at han måtte hatt håndkle å sitte på bare for å understreke hvor ekkelt det er. 1 1
Granskudd Skrevet 17. juni 2024 #13 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er helt vanlig for aldersgruppen. De endrer vanen når det er håp for å være intim med jenter. Før damer er det ikke så viktig med boxerbytte😅 Anonymkode: 1639f...c0b Da min sønn var 13 byttet han bokser hver eneste dag, helt på eget initiativ. Så jeg vil nok begrense til å si at det kanskje er mange som gjør det, men ikke at det er vanlig? Jeg tror aldri jeg har vært borte i en gutt som ikke vil bytte bokser fordi han tror det er en trend? 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #14 Skrevet 17. juni 2024 Sikker på at det er en trend? Og ikke det bare er sønnen din som er blitt lat? Pusser han tennene? Hva gjør han når han dusjer? Dette er direkte kvalmende. Bort med alt sukker,brus,etc. Si at når han ikke bytter bokser, er det viktig med kun grønnsaker og sunn mat. For at det ikke skal bli slike farlige sukkerbakterier. Hadde også kjørt på med skremselspropaganda om at penis kunne bli utsatt for infeksjon, i verste fall sluttet å vokse! Anonymkode: 40b40...bd4 10
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #15 Skrevet 17. juni 2024 Min sønn på 13 bytter riktignok boxer, men å dusje er vanskelig her. 😏 Anonymkode: 03c20...751 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #16 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er helt vanlig for aldersgruppen. De endrer vanen når det er håp for å være intim med jenter. Før damer er det ikke så viktig med boxerbytte😅 Anonymkode: 1639f...c0b Vanlig?? Ekstremt dårlig uvane som garantert kommer til å komme til syne igjen når han har etablert en relasjon og han føler han kan "slappe av i forholdet". Dette hadde jeg aldri akseptert at mine barn gjorde. Hadde satt i gang grep, som hun over her sier, ts. Anonymkode: 71707...b68 3 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #17 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sikker på at det er en trend? Og ikke det bare er sønnen din som er blitt lat? Pusser han tennene? Hva gjør han når han dusjer? Dette er direkte kvalmende. Bort med alt sukker,brus,etc. Si at når han ikke bytter bokser, er det viktig med kun grønnsaker og sunn mat. For at det ikke skal bli slike farlige sukkerbakterier. Hadde også kjørt på med skremselspropaganda om at penis kunne bli utsatt for infeksjon, i verste fall sluttet å vokse! Anonymkode: 40b40...bd4 Du trenger hjelp, mor. Lyve at pikken slutter å vokse. Det er sykt, sykt. Anonymkode: 1639f...c0b 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #18 Skrevet 17. juni 2024 Du er forelder, du bestemmer, ikke sønnen din... Anonymkode: 7a16b...584 2 8
Odhrán Ó Máille Skrevet 17. juni 2024 #19 Skrevet 17. juni 2024 Fortell han at bare tapere bryr seg om trender. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #20 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, da blir det null skjermtid! Anonymkode: fcfa1...37d Har truet med det også til ingen nytte, får kun spydig kommentar tilbake at da er han bare ute og hjemme hos kamerater. Jeg vil jo at han er hjemme men dette her hår svært innpå meg. Hannah80 skrev (7 minutter siden): Da hadde jeg tatt i bruk absolutt alle midler. Helt fullstendig uaktuelt å ikke skifte undertøy daglig. Jeg vil si jeg nesten har tatt i bruk alle midler men ingen ting hjelper, bare spydighet og trusler imot på det jeg sier. Det eneste jeg ikke har gjort er fysisk tvang, men det sitter langt inne å gjøre. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dusjer han ikke på disse to ukene heller, eller bare tar han på den møkkete bokseren igjen hver gang? Jeg hadde googlet for harde livet etter skremselsbilder og artikler. Ett eller annet må finnes. Anonymkode: 42fcf...110 Han dusjer hver annen til tredje dag her hjemme, han sier han dusjer på skolen også men det tror jeg lite på. Han bruker parfyme, men kjenner eimen av dårlig kroppslukt også på litt avstand AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke for å skremme og jeg håper det er tilfellet at det bare er en tullete trend, men: Når såpass store barn plutselig endrer rutiner for intimhygiene til det verre, kan det være et tegn på at de har blitt utsatt for overgrep. Med trykk på kan, det kan selvsagt også være en merkelig trend som vi voksne ikke har fått med oss, men dersom det ligger noe mer bak bør det avdekkes så fort som mulig slik at gutten kan få hjelp. Jeg ville vært svært forsiktig med å påføre skam eller innføre straff før du vet med sikkerhet hva som ligger bak. Anonymkode: b50d2...62e Takk for info, da skal jeg ta en litt lengre prat om dette, det kan såklart være en grunn. Blåmonster skrev (5 minutter siden): Ja er en trend som er startet av meg for 6-7 år siden. Man skal bruke den 3-4 dager så vrenge den. Vil helst ikke motta tullesvar, dette går faktisk veldig inn på meg. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Seriøst? Hadde det vært mitt barn, ville der ikke vært valg. Det hadde blitt en ærlig sannhet om å stinke og bade kukken i tiss- og drittrester. Skjermtid, som nevnt over, ville det vært en lav terskel for å fjerne samt alt av sosiale medier Anonymkode: 0d8b4...620 Jeg har gjort alt unntatt fysisk tvang, så det er egentlig ikke noe valg her heller, men fysisk tvang sitter langt inne å gjøre, vil prøve på alt før jeg går så langt. Jeg har fortalt han det mangfoldige ganger og at kroppen og huden tar stor skade av dette men han bryr seg ikke. Får bare til svar at han skal følge trenden og at ingen får han til å bryte den Anonymkode: c73f1...509 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå