Gå til innhold

Noen som har opplevd dette i munnen???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd å svi konstant i munnen, særlig i tannkjøttet og overgangen mellom tannkjøttet og innsiden av kinnet? Jeg har veldig hovne lymfeknuter under haka og var nettopp forkjølt. Kan ikke pusse tennene skikkelig fordi det gjør så vondt i tannkjøttet. Uten at jeg tar på tannkjøttet, så gjør det også vondt og føles slik det gjør når man har skadet seg der og det blør. Men det er altså ingen blod, heller ikke under tannpuss.

Anonymkode: 02b61...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan få det litt sånn du beskriver om jeg har tette bihuler, kan det være det? Da kjennes det nesten ut som at hele munnen min sprenger, og det blir verre når jeg bøyer meg ned? 

Et annet alternativ kan kanskje være betennelse i tannkjøttet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Granskudd! :) Jeg har ikke tett bihuler, men var nettopp forkjøla. Det blir ikke verre når jeg bøyer meg ned. Veldig veldig rar følelse dette her. Antar at det er viruset som ga forkjølelsen som nå ødelegger i munnhulen, men skulle gjerne visst om det kan være bakterielt og bør behandles. Tannkjøttbetennelse tenkte jeg at sikkert gir lettere blødning, altså at hvis man har slik betennelse og pirker i tannkjøttet så blør man. Men det er det som er så rart her, ingen blødning selv om det føles sånn.

Anonymkode: 02b61...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke en del tannkremer og blir slik av blant annet Aquafresh, Zendium, og de fleste speialtannkremer. Er kun den vanlige fra Colgate og Sensodyne jeg tåler. Har aldri klart å finne ut hvilket stoff jeg reagerer på, og tannlegene jeg har snakket med er like blanke.

Anonymkode: 48b97...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...