Gå til innhold

Tøffere å være barnløs i et multietnisk samfunn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer sikkert til å få mye kritikk nå, men skriver det likevel. Det er nok mange som føler det slik.

For meg som en barnløs mann har det alltid vært en trøst å se at samfunnet rundt meg går videre selv om jeg ikke har nådd målet jeg har. At nasjonen går videre.

Men i dag og etterhvert som årene går. Så føler jeg at denne gleden forsvinner. For med det multietniske samfunnet, så føler jeg at noe helt fremmed går videre. Noe som ikke har med mitt folk, min utstrakte storslekt, å gjøre. Norge vil ikke være Norge i fremtiden. Folkene som bor her vil ikke verdsette det jeg verdsetter, tro det jeg tror, ha verdiene mine. Jeg blir en fremmed for dem og for de neste generasjoner. Hva jeg identitifiserer meg dør med meg.

Når jeg går rundt og ser på parene og barna deres. Så blir jeg trist. Det er så mange som ikke er som meg i det hele tatt. Særlig legger jeg merke til, sikkert fordi det flerrer opp såret i hjertet av å aldri bli valg selv, at veldig mange unge norske kvinner velger ikke vestlige menn. Da vil ikke barna deres identifisere seg med det jeg er. Det jeg er vil dø for godt.

Jeg føler dette nok er en mye vondere tid å være ufrivillig barnløs enn tidligere. For det er liksom ingen trøst. En kan liksom ikke legge sin sjel i samfunnet rundt heller, for det er ikke ditt samfunn lenger.

Anonymkode: 97716...086

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ditt problem stikker åpenbart dypere enn å være ufrivillig barnløs.

Anonymkode: 817f4...8ba

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ditt problem stikker åpenbart dypere enn å være ufrivillig barnløs.

Anonymkode: 817f4...8ba

Ikke nødvendigvis. Det vil alltid være et stort antall som ikke er enige med en gitt utvikling. Det stod jo nylig i VG at mange tyskere kunne tenkt seg et hvitere fotballandslag. 

Anonymkode: 327c1...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får mange rare blikk fra nordmenn når jeg går rundt med min norske kjæreste, litt merkelig med tanke på at ingen bryr seg når det er en norsk mann med en utenlandsk dame, da er det greit! 
 

Bryr du deg på samme måte når det er en norsk mann med en utenlandsk dame?
Eller er det kun bitterhet fordi du føler at du får ''dine'' kvinner frastjålet av utlendinger?

Anonymkode: c4f95...0dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får mange rare blikk fra nordmenn når jeg går rundt med min norske kjæreste, litt merkelig med tanke på at ingen bryr seg når det er en norsk mann med en utenlandsk dame, da er det greit! 
 

Bryr du deg på samme måte når det er en norsk mann med en utenlandsk dame?
Eller er det kun bitterhet fordi du føler at du får ''dine'' kvinner frastjålet av utlendinger?

Anonymkode: c4f95...0dc

Tankene mine kommer ganske godt frem i hovedinnlegget. Jeg føler ikke en trøst i disse barna fordi de er så ulike meg. Heller omvendt, siden dette fører til at samfunnet blir noe helt annet. At folk reagerer mer på par som dere er nok at det er færre kvinner enn menn i alle nasjoner (i fruktbar alder) og at kvinnen som regel lar seg dominere av mannen (så barnet får en lojalitet til hans side). 

Anonymkode: 97716...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er folk uavhengig av deres hudfarge. 

Det er jo helt greit at et nedsettende syn på andre mennesker basert på deres hudfarge kan dø ut. 

Hvis dette er et stort problem for deg bør du kanskje snakke med en psykolog.

Anonymkode: e1a4a...612

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får mange rare blikk fra nordmenn når jeg går rundt med min norske kjæreste, litt merkelig med tanke på at ingen bryr seg når det er en norsk mann med en utenlandsk dame, da er det greit! 
 

Bryr du deg på samme måte når det er en norsk mann med en utenlandsk dame?
Eller er det kun bitterhet fordi du føler at du får ''dine'' kvinner frastjålet av utlendinger?

Anonymkode: c4f95...0dc

Tuller du? Er det noen som er utsatt for fordommer er det vel norske  menn med utenlandsk dame, der går alle ut i fra at hun er en slags prostituert.

Anonymkode: fb3b7...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk er folk uavhengig av deres hudfarge. 

Det er jo helt greit at et nedsettende syn på andre mennesker basert på deres hudfarge kan dø ut. 

Hvis dette er et stort problem for deg bør du kanskje snakke med en psykolog.

Anonymkode: e1a4a...612

Folk er ikke uavhengig deres biologi og kultur. Det stemmer ikke. Samfunnet vi hadde vil ikke eksistere i fremtiden. 

Kultur og biologi er lojalitet. Det ser vi i alle land. Det har konsekvenser i praksis. 

Anonymkode: 97716...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Tuller du? Er det noen som er utsatt for fordommer er det vel norske  menn med utenlandsk dame, der går alle ut i fra at hun er en slags prostituert.

Anonymkode: fb3b7...fd2

Kanskje hvis det er en 18 åring fra thailand sammen med en 60 år gammel gris, men hvis de ser jevnaldrende ut så går det fint. 

Anonymkode: c4f95...0dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Får mange rare blikk fra nordmenn når jeg går rundt med min norske kjæreste, litt merkelig med tanke på at ingen bryr seg når det er en norsk mann med en utenlandsk dame, da er det greit! 
 

Bryr du deg på samme måte når det er en norsk mann med en utenlandsk dame?
Eller er det kun bitterhet fordi du føler at du får ''dine'' kvinner frastjålet av utlendinger?

Anonymkode: c4f95...0dc

En mann kan i teorien tilbringe sine første 50 år reisende verden rundt og sette barn på millioner av utenlandske kvinner, og fortsatt komme hjem og stifte en nokså vanlig norsk familie med en norsk kvinne. En kvinne derimot kan kun få et visst antall barn i hennes fruktbare år før det er for sent og hun ikke kan få flere barn. En mann kan lage barn med flere kvinner samtidig, mens en kvinne bare kan få ett barnekull i gangen. En mann kan fostre opp flere kull med ulike kvinner gjennom et helt liv så lenge han er fruktbar, og det er ikke uvanlig at det skjer. Et folk trenger altså ikke så mange menn for å skape nye generasjoner, men det kan ikke unnvære noen kvinner.

Anonymkode: 04cad...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge ville ikke være som det er nå om kun nordmenn bodde her heller. Den tekniske utviklingen endrer landet mer enn innvandrere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer bekymret for kontantløst samfunn, si og ki. I Kina kan man ikke handle, ta tog e.l uten mob. Man MÅ ha en app hele befolkningen har. Slik blir det vel her etterhvert. Ser allerede at mye er avhengig av apper om dagen, og de uten smartmob sliter. 

Anonymkode: 0f130...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg kommer sikkert til å få mye kritikk nå, men skriver det likevel. Det er nok mange som føler det slik.

For meg som en barnløs mann har det alltid vært en trøst å se at samfunnet rundt meg går videre selv om jeg ikke har nådd målet jeg har. At nasjonen går videre.

Men i dag og etterhvert som årene går. Så føler jeg at denne gleden forsvinner. For med det multietniske samfunnet, så føler jeg at noe helt fremmed går videre. Noe som ikke har med mitt folk, min utstrakte storslekt, å gjøre. Norge vil ikke være Norge i fremtiden. Folkene som bor her vil ikke verdsette det jeg verdsetter, tro det jeg tror, ha verdiene mine. Jeg blir en fremmed for dem og for de neste generasjoner. Hva jeg identitifiserer meg dør med meg.

Når jeg går rundt og ser på parene og barna deres. Så blir jeg trist. Det er så mange som ikke er som meg i det hele tatt. Særlig legger jeg merke til, sikkert fordi det flerrer opp såret i hjertet av å aldri bli valg selv, at veldig mange unge norske kvinner velger ikke vestlige menn. Da vil ikke barna deres identifisere seg med det jeg er. Det jeg er vil dø for godt.

Jeg føler dette nok er en mye vondere tid å være ufrivillig barnløs enn tidligere. For det er liksom ingen trøst. En kan liksom ikke legge sin sjel i samfunnet rundt heller, for det er ikke ditt samfunn lenger.

Anonymkode: 97716...086

Det er forståelig at en ønsker at noe bærer ens identitet videre, så jeg kan forstå tankegangen. Samtidig er det kanskje der en kan finne identitet og tilhørighet i andre eller nye grupper. Kanskje gjennom å bidra i lokalsamfunnet, forening eller på annen måte bidra til å bygge noe som "går videre". 

Så skal en ikke glemme at for noen barnløse er nettopp det "multikulturelle" samfunnet og nedtoningen av det eksisterende/forhenværende deres prosjekt og identitet som kanskje gir dem en form for trøst. Tenk personer som Marie Simonsen. Kanskje kan en heller finne tilsvarende trøst i å bidra positivt til at folk fra andre kulturer ønsker å videreføre enda litt mer av det du setter pris på? 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Får mange rare blikk fra nordmenn når jeg går rundt med min norske kjæreste, litt merkelig med tanke på at ingen bryr seg når det er en norsk mann med en utenlandsk dame, da er det greit! 

Anonymkode: c4f95...0dc

Ingen bryr seg når det er snakk om norske menn og asiatiske kvinner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en norsk mann med flere barn vil jeg gjerne si at jeg uansett ikke har noe ønske om å videreføre TS sitt genetiske arverike  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er adoptert og har annen hudfarge. Jeg har aldri bedt om å komme hit. Beklager at jeg ødelegger for ditt «monoetniske» drømmesamfunn ved å bo her. 

Anonymkode: f2f60...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomas77 skrev (11 minutter siden):

Som en norsk mann med flere barn vil jeg gjerne si at jeg uansett ikke har noe ønske om å videreføre TS sitt genetiske arverike  

Det er trist at akkurat du har fått barn og viderefører ideene dine både kulturelt og sikkert biologisk. Det er slike som deg som gjør alle svakere og mindre egnet for livet.

Anonymkode: 97716...086

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er trist at akkurat du har fått barn og viderefører ideene dine både kulturelt og sikkert biologisk. Det er slike som deg som gjør alle svakere og mindre egnet for livet.

Anonymkode: 97716...086

🤣🤣 Ok Vidkun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig TS, kan ikke forestille meg at det er noen som tenker slik som dette. Det er en helt merkelig tankegang. De fleste som ser par og barn blir glade fordi det er et hyggelig syn. Det er et veldig langt hopp fra å være lei seg for å være barnløs til dette grumset her. Det er ikke veldig mange unge norske kvinner som velger ikke vestlige menn. Det er noen få. Uansett har du ikke noe med det. Det vi er dør for godt uansett om vi er barnløse eller ikke og uansett hvor multikulturelt eller ikke samfunnet er. Du bør få deg en hobby og noe annet å tenke på, for her er du på vei i en veldig lei retning. Ta litt ansvar for din egen situasjon. Ikke sitt å skul og skyld på andre.

Anonymkode: 04e62...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er adoptert og har annen hudfarge. Jeg har aldri bedt om å komme hit. Beklager at jeg ødelegger for ditt «monoetniske» drømmesamfunn ved å bo her. 

Anonymkode: f2f60...9e4

Akkurat adopterte blir en annen historie. Det er jo unntaket her.

Anonymkode: 97716...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt ærlig TS, kan ikke forestille meg at det er noen som tenker slik som dette. Det er en helt merkelig tankegang. De fleste som ser par og barn blir glade fordi det er et hyggelig syn. Det er et veldig langt hopp fra å være lei seg for å være barnløs til dette grumset her. Det er ikke veldig mange unge norske kvinner som velger ikke vestlige menn. Det er noen få. Uansett har du ikke noe med det. Det vi er dør for godt uansett om vi er barnløse eller ikke og uansett hvor multikulturelt eller ikke samfunnet er. Du bør få deg en hobby og noe annet å tenke på, for her er du på vei i en veldig lei retning. Ta litt ansvar for din egen situasjon. Ikke sitt å skul og skyld på andre.

Anonymkode: 04e62...9fb

Jeg forstår ham godt. Han ser sitt eget folkeslag dø ut og han er maktesløs for å stanse det. For veldig, veldig mange som ikke har undertrykket sine naturlige tribalistiske impulser er dette en helvetestilværelse. 

Anonymkode: 9d9e4...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...