Gå til innhold

Ingen venner på bursdagen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På torsdag har jeg bursdag.

Jeg har ingen å være med på bursdagen min. Det er ingen som har tid likevel, selv om de har sagt flere ganger at de vil være sammen med meg på bursdagen min. Det er ikke første gangen at folk holder på sånn, angående min bursdag. På grunn av manglende interesse fra venner, så må jeg derfor være alene på bursdagen min. 

Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få en så fin dag som mulig? Jeg er ufør, så jeg slipper å ta hensyn til jobb. 


(I oppveksten var det vanlig at folk stakk midt under selskapet, da vi hadde familieselskap og lignende. Mange var forsinka, uten å si ifra. Folk kom og kom gikk som de ville. Det var null respekt for hverandre.) Det har sikkert påvirka meg nå i voksen alder også, da mine venner gjør det samme mot meg. 


Veldig mange mener sikkert at jeg er negativ, men jeg synes ikke det er ålreit å være alene på sin egen bursdag. Det unner jeg ingen å være. 

 

Anonymkode: a6546...8d5

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor bor du da?

Anonymkode: dd5e3...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett alene på bursdagen min. I år var jeg tilfeldigvis i samme by som en bekjent, og vi hadde en fin dag sammen. Å være alene på bursdag er et lite problem sammenlignet med store andre problem i livet mitt😌Beklager litt negativt svar.

Anonymkode: fe52d...4ae

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På torsdag har jeg bursdag.

Jeg har ingen å være med på bursdagen min. Det er ingen som har tid likevel, selv om de har sagt flere ganger at de vil være sammen med meg på bursdagen min. Det er ikke første gangen at folk holder på sånn, angående min bursdag. På grunn av manglende interesse fra venner, så må jeg derfor være alene på bursdagen min. 

Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få en så fin dag som mulig? Jeg er ufør, så jeg slipper å ta hensyn til jobb. 


(I oppveksten var det vanlig at folk stakk midt under selskapet, da vi hadde familieselskap og lignende. Mange var forsinka, uten å si ifra. Folk kom og kom gikk som de ville. Det var null respekt for hverandre.) Det har sikkert påvirka meg nå i voksen alder også, da mine venner gjør det samme mot meg. 


Veldig mange mener sikkert at jeg er negativ, men jeg synes ikke det er ålreit å være alene på sin egen bursdag. Det unner jeg ingen å være. 

 

Anonymkode: a6546...8d5

Du er voksen og forventer at andre voksne i jobb skal prioritere bursdagen din på en vanlig hverdag?! Her tror jeg du har vært i uførboblen for lenge! Vanlige folk er slitne på ettermiddagen! Og hvis de har barn prioriteres i allefall det. 

Anonymkode: a1e01...1d8

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at for meg er bursdag bare en vanlig dag. Ikke en spesiell dag. Er nok litt pga. jeg har bursdag midt i beste fellesferie, og alle er alltid på ferie når det er «min dag».

Lærte fra ganske ung alder av, at om jeg ikke hadde selskap i juni, måtte det utsettes til slutten av august, for «alle» er ellers på ferie.

Du former dagen selv. Om det blir å feire med kake og god mat selv, og finne på noe spesielt. Eller om det blir å sitte hjemme å gråte. Du velger litt selv hvordan dagen blir.

 

Anonymkode: 0d1c0...b46

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle voksne legger eventuelle bursdagsfeiringer til lørdag eller søndag.

Anonymkode: 0bd71...733

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mange tenker at det ikke er så viktig med voksne sine bursdager, så frem det ikke er snakk om runddag. Jeg har egentlig ikke feiret bursdagen min i hele mitt voksne liv, ikke engang runddager, annet enn at foreldrene mine har invitert meg ut på middag en og annen gangen om det har passet seg slik. Også får jeg jo gratulasjoner på om jeg er på jobb den dagen (men har bursdag midt i fellesferien, så det er ikke så ofte).

Ellers blir dagen slik jeg lager den til å være. Jeg har lært at min egen glede over ulike begivenheter i livet ikke må stå og falle på at andre mennesker oppfører seg slik jeg ønsker at de skal oppføre seg. Det ansvaret må jeg ta selv.

 

Anonymkode: 84c22...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste voksne feirer jo ikke bursdag.

Anonymkode: 77fd7...30c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid alene på bursdagen min om det er en hverdag. Evig singel, og bor langt unna familie. 
Jeg lager meg noe god mat, og koser meg med film eller serier. 
Så inviterer jeg til en liten feiring helgen før eller etter. 

Anonymkode: f5eaa...aec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født midt i fellesferien og har hatt noen bursdager alene. Har jeg fri rusler jeg rundt i byen, unner meg en fin gave til meg selv og en god lunsj, og går på kino, galleri, museum e.l. Om kvelden lager jeg meg en av yndlingsrettene mine, og ser noe kjekt på tv.

Men ofte er iallfall minst én av mine venninner hjemme, og da legger jeg feiringen til nærmeste helg. 

Anonymkode: 6af65...20d

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer bare bursdag med min aller nærmeste familie som jeg bor sammen med. Det er vel ikke så vanlig å feire med venner annet enn dersom man har rund dag, eller inviterer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle jeg gjerne hatt litt mere informasjon merker jeg. Inviterte du til noe konkret, med både dato og klokkeslett? Det er vanligere å feire bursdager i helger. 
 

Folk lever veldig travle liv i dag med tidsklemma og mye som skal gå opp. Ser det på invitasjoner på Facebook, hvor mange som setter seg på kanskje på ting. Mange feirer ikke bursdagen sin som voksen. 
 

Foreslår at du gjør det beste ut av det. Reis vekk et sted, eller ta en dag på spa et sted for eksempel. Eventuelt bak noe godt du kan kose deg med til en god film/ serie eller spennende bok. 
 

Så kan du jo prøve å jobbe med å utvide nettverket ditt for å bli kjent med flere. DNT har mange arrangementer, og det er også en del andre organisasjoner med aktiviteter hvor man kan bli kjent med nye mennesker. Noen ganger vokser man ifra hverandre, og andre ganger har man rett og slett nok med ting i sitt eget liv. Så det kan være greit å ha flere å spille på. 

Anonymkode: 865b9...f1d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i godt brød sin kundeklubb, da får du bolle og kaffe gratis, så da kan du gå på kafé og nyte en god lunsj og feire deg selv! Om du er medlem hos mester grønn, kitchn og tilbords kan du hente sjokoladegaver. Om du ikke er medlem hos mester grønn kan du melde deg inn nå, for da kan du i tillegg hente en gratis blomsterbukett som kan være en gave til deg selv.

Og du, gratulerer så mye med dagen din på forskudd!🥳🎈🇳🇴

Anonymkode: ef2ee...3c3

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også bursdag på torsdag! 🥳 Går kanskje ut og spiser med barna den dagen - som en kombinert school’s out/mamma har bursdag, men forventer ellers verken feiring eller gaver. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er stort sett alene på bursdagen min. I år var jeg tilfeldigvis i samme by som en bekjent, og vi hadde en fin dag sammen. Å være alene på bursdag er et lite problem sammenlignet med store andre problem i livet mitt😌Beklager litt negativt svar.

Anonymkode: fe52d...4ae

Det er vel ikkje så uvanleg å vera alene på bursdagen såfremt ein ikkje ferier eit rundt tall.  Ellers det kanskje bare de aller nermeste som viser litt oppmerksamhet på bursdager idag.  Eit alternativ er å kjøpe lage til enkel servering å innvitere 1-2 eller 3 av din aller nermeste omgangskrets.  

Anonymkode: 33d5e...9cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er vel ikkje så uvanleg å vera alene på bursdagen såfremt ein ikkje ferier eit rundt tall.  Ellers det kanskje bare de aller nermeste som viser litt oppmerksamhet på bursdager idag.  Eit alternativ er å kjøpe lage til enkel servering å innvitere 1-2 eller 3 av din aller nermeste omgangskrets.  

Anonymkode: 33d5e...9cb

Nei det er ikke uvanlig👍☺️Mange voksne legger stor vekt på butsdager. I mitt hode er det som julaften; en dag som alle andre. Men en spesiell dag for barn.

Anonymkode: fe52d...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Inviter på fredag eller lørdag…  

Anonymkode: 06c35...e20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg tenker at jeg fort kunne være en venn som svikter angående feiring av fødselsdagen til en venninne, fordi jeg selv vektlegger min fødselsdag så enormt lite. Jeg er veldig opptatt av at mine barn ikke skal være alene på fødselsdagen sin, men kunne nok fort røket på å være "en dårlig venn" angående voksne venner. Jeg hadde nok ikke forstått hvor mye det betyr. 

Anonymkode: 9fff7...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut på en vennegruppe på Face at du har bursdag og vil sitte på cafe X i by Y klokken Z på torsdag. Da dukker det opp noen🙂

Anonymkode: 79c38...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen venner eller familie som jobber turnus/har fri/ikke jobber som kan være med på kafé? 
 

har du familie eller venner du kan invitere på middag? Har du venner med barn setter de garantert pris på en middags invitasjon rett etter jobb, så kanskje evt mannen må levere barn på trening:) 

Imin famile elsker vi å feire bursdager, å min nye samboer som ikke engang liker å feire sin egen syns der blir litt mye😆 jeg har bursdag i romjulen, så ofte jeg må flytte dagen litt. Så da feirer jeg fleire ganger😌 en gang mens barna er hos meg med familie. En gang på selve dagen, da må foreldrene mine og de søskene mine med barn og familie som er hjemme må komme en gang til😂 og gjerne en romjulsfest med venner som har blitt en tradisjon. 
 

Det er viktig å avklare forventninger til de rundt, så de VET du vil feire bursdag. Hadde jeg hatt på en vanlig ukedag og jeg ikke hadde hatt barn, og alle var opptatt tror jeg at jeg hadde tatt eldste tantebarnet mitt fri fra barnehagen og tatt en skikkelig kosedag. Kanskje gått på badeland og kafé❤️ så hadde jeg invitert noen venninner til helgen. 
 

Er ufør selv og vet det kan føles ensomt. håper det ordner seg for deg🥰 

Anonymkode: c2a3f...822

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...