Gå til innhold

Jeg må slutte å drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har drukket øl nesten hver dag i en periode nå. I det siste har jeg vært full flere ganger i uka. Jeg er alene hjemme og kan drikke 6-8 halvlitere og da er jeg skikkelig berusa. 

Jeg vet hvorfor jeg bedøver meg selv. 

Nå er det nok og jeg slutter helt. 

Jeg har gjort den del dumme ting, er brautende og ufin. 

Jeg må slutte før det virkelig skjer noe dumt og ødeleggende. Jeg har vært på vei til å ha sex med en mann jeg absolutt ikke bør ha sex med(han er i et forhold)

Jeg har sendt meldinger til eksen om han hadde funnet en ny før han gjorde det slutt (ble slutt for et år siden). 

Jeg får mer angst av det. 

Andre må gjerne dele sine erfaringer. 

(Vær så snill, ikke kom med spydige kommentarer) 

Jeg er en kvinne på snart 50 år 

 

Anonymkode: 2f642...fea

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har drukket øl nesten hver dag i en periode nå. I det siste har jeg vært full flere ganger i uka. Jeg er alene hjemme og kan drikke 6-8 halvlitere og da er jeg skikkelig berusa. 

Jeg vet hvorfor jeg bedøver meg selv. 

Nå er det nok og jeg slutter helt. 

Jeg har gjort den del dumme ting, er brautende og ufin. 

Jeg må slutte før det virkelig skjer noe dumt og ødeleggende. Jeg har vært på vei til å ha sex med en mann jeg absolutt ikke bør ha sex med(han er i et forhold)

Jeg har sendt meldinger til eksen om han hadde funnet en ny før han gjorde det slutt (ble slutt for et år siden). 

Jeg får mer angst av det. 

Andre må gjerne dele sine erfaringer. 

(Vær så snill, ikke kom med spydige kommentarer) 

Jeg er en kvinne på snart 50 år 

 

Anonymkode: 2f642...fea

Takk..har vært der selv. For å få slutt på fylleangsten, var det bare å begynne å drikke igjen. Kunne begynne kl 5 på morgenen. Dette klarer du,sender mange styrkeklemmer  ❤️

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ser problemet selv, du har mange varsellamper som lyser. Du kan få hjelp hos fastlege, eller så kan du ta kontakt med flere instanser selv. Det er ikke bare bare å skulle slutte selv.

https://avogtil.no/drikkestatus/

Anonymkode: fa50f...047

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du iallefall har kommet så langt at du inser at du har et problem. Det er jo første steget til å klare å slutte.

Mulig du bør fokusere mer på hva du har og hva du kan få til selv. Og jobbe med din egen selvfølse. Istedenfor å legge dette på andre.

Tanker om ex hadde ny før brudd, er tanker du bør legge vekk og heller jobbe med å respektere at han valgte å gå. Det er over, og svaret på sånt gjør egentlig ikke noe til eller fra.

Å sende meldinger til folk i fylla lager iallefall mer krøll enn at det løser noe. Så sitt på henda når du har lyst til det.

Let etter andre ting å engasjere deg i. Og som gir deg noe. Å starte med noe helt nytt, du ikke har tenkt på før, gir deg en positiv utvikling 

Anonymkode: bbdae...c2d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Så bra at du ser problemet selv, du har mange varsellamper som lyser. Du kan få hjelp hos fastlege, eller så kan du ta kontakt med flere instanser selv. Det er ikke bare bare å skulle slutte selv.

https://avogtil.no/drikkestatus/

Anonymkode: fa50f...047

Tusen takk. Jeg har kontakt med noen som kan støtte og hjelpe. 

Ikke lett å skrive dette, så jeg er takknemlig for ditt svar. 🤗

Anonymkode: 2f642...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Så bra at du iallefall har kommet så langt at du inser at du har et problem. Det er jo første steget til å klare å slutte.

Mulig du bør fokusere mer på hva du har og hva du kan få til selv. Og jobbe med din egen selvfølse. Istedenfor å legge dette på andre.

Tanker om ex hadde ny før brudd, er tanker du bør legge vekk og heller jobbe med å respektere at han valgte å gå. Det er over, og svaret på sånt gjør egentlig ikke noe til eller fra.

Å sende meldinger til folk i fylla lager iallefall mer krøll enn at det løser noe. Så sitt på henda når du har lyst til det.

Let etter andre ting å engasjere deg i. Og som gir deg noe. Å starte med noe helt nytt, du ikke har tenkt på før, gir deg en positiv utvikling 

Anonymkode: bbdae...c2d

Takk 🤗 jeg må komme over eksen, ja. Han blokkerte meg nå, like bra. Jeg må godta det. Veldig dumt å sende melding kl 03 natt til søndag. 

Jeg er redd for å gjøre verre ting i beruset tilstand. Skjønner at jeg må avstå helt fra alkohol. 

Anonymkode: 2f642...fea

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg (kvinne 42) har vært der du er nå. Har vært edru i snart seks år. Da jeg skulle slutte var jeg på bånn, nå har jeg et godt liv og er stolt av det jeg har fått til. Min reise startet i et lavterskeltilbud i kommunen og fortsatte i samtaleterapi på DPS. Jeg har hatt et par sprekker, men nå klarer jeg meg veldig bra. Mitt råd er å ta kontakt med fastlegen eller kommunen for å finne noen som kan hjelpe deg gjennom dette. 

Rus er så utrolig effektivt, det gir umiddelbar virkning og er så ødeleggende på samme tid. Det vil ta tid å erstatte rusens dopamingenererte gevinster med andre ting, men det er absolutt mulig. Masse lykke til! 

Anonymkode: f86ce...ca1

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (48 minutter siden):

Takk..har vært der selv. For å få slutt på fylleangsten, var det bare å begynne å drikke igjen. Kunne begynne kl 5 på morgenen. Dette klarer du,sender mange styrkeklemmer  ❤️

Tusen takk ❤️ 

Kan jeg spørre hva du gjorde for å slutte? 

Anonymkode: 2f642...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg (kvinne 42) har vært der du er nå. Har vært edru i snart seks år. Da jeg skulle slutte var jeg på bånn, nå har jeg et godt liv og er stolt av det jeg har fått til. Min reise startet i et lavterskeltilbud i kommunen og fortsatte i samtaleterapi på DPS. Jeg har hatt et par sprekker, men nå klarer jeg meg veldig bra. Mitt råd er å ta kontakt med fastlegen eller kommunen for å finne noen som kan hjelpe deg gjennom dette. 

Rus er så utrolig effektivt, det gir umiddelbar virkning og er så ødeleggende på samme tid. Det vil ta tid å erstatte rusens dopamingenererte gevinster med andre ting, men det er absolutt mulig. Masse lykke til! 

Anonymkode: f86ce...ca1

Bra du er stolt for det kan du jammen være! Tusen takk for at du delte med meg ❤️🤗

Det gir troen på at jeg greier det. 

Jeg har kontakt med hjelpeapparat og er glad for det. 

Anonymkode: 2f642...fea

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk ❤️ 

Kan jeg spørre hva du gjorde for å slutte? 

Anonymkode: 2f642...fea

Jeg  bestemte meg bare at nok var nok. Så og si bråsluttet. Jeg hadde bestemt meg. Begynte å gå små turer på morgenen istedenfor å gjøre det jeg pleide å gjøre. Det har gått noen år nå og har det bedre med meg selv. Så nå kan jeg kose meg med litt vin i godt selskap uten at det frister med mer mer.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (4 timer siden):

Jeg  bestemte meg bare at nok var nok. Så og si bråsluttet. Jeg hadde bestemt meg. Begynte å gå små turer på morgenen istedenfor å gjøre det jeg pleide å gjøre. Det har gått noen år nå og har det bedre med meg selv. Så nå kan jeg kose meg med litt vin i godt selskap uten at det frister med mer mer.

Det er fint å høre. Jeg har chatta med en hjelpetelefon ang rus og det var veldig ok. Godt at du har det bedre nå og at det går an å komme seg ut av det etter en periode som er vanskelig. 

Jeg er nødt å kutte helt og ikke drikke noe alene på en god stund. 

Har kjøpt inn masse farris bris som jeg liker godt. Og så har jeg en del alkohol stående, øl og baileys. Den skal få stå rolig, minne meg om at jeg skal stå imot. 

Når jeg sluttet å røyke hadde jeg en 20 pk liggende og skulle "vinne over den"

Vi får se nå da, om taktikken virker. 

Anonymkode: 2f642...fea

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er fint å høre. Jeg har chatta med en hjelpetelefon ang rus og det var veldig ok. Godt at du har det bedre nå og at det går an å komme seg ut av det etter en periode som er vanskelig. 

Jeg er nødt å kutte helt og ikke drikke noe alene på en god stund. 

Har kjøpt inn masse farris bris som jeg liker godt. Og så har jeg en del alkohol stående, øl og baileys. Den skal få stå rolig, minne meg om at jeg skal stå imot. 

Når jeg sluttet å røyke hadde jeg en 20 pk liggende og skulle "vinne over den"

Vi får se nå da, om taktikken virker. 

Anonymkode: 2f642...fea

Hvis du har klart å slutte og røyke, klarer du å slutte og drikke, det garanterer jeg deg! Jeg er tidligere rusavhengig som ble rusfri for 7 år siden. For meg er det faktisk vanskeligere å slutte og røyke, men nå er jeg på dag 12. Tro meg, dette klarer du! 👍👍👍

Anonymkode: 1f6e7...829

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte selv slutte å drikke da det ødela livet mitt. Det var så vanskelig å slutte at jeg måtte legge meg inn, men det er den beste avgjørelsen jeg har tatt. Nå drikker jeg kanskje en gang hver andre måned og har ikke noe problem med det.

Anonymkode: cc39b...bac

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt god effekt av medisinering. Både Selincro og Naltrexon har funket godt for meg. Jeg prøvde å slutte på ren viljestyrke mange ganger før, men medisinene hjalp. Det kjipe var at jeg måtte til legen for å få dem, og der røk lappen og jeg måtte også i «terapi» for å få resepten. Terapien hjalp ingenting, men medisinen var magisk❤️

Anonymkode: 1bc5b...ee1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du har klart å slutte og røyke, klarer du å slutte og drikke, det garanterer jeg deg! Jeg er tidligere rusavhengig som ble rusfri for 7 år siden. For meg er det faktisk vanskeligere å slutte og røyke, men nå er jeg på dag 12. Tro meg, dette klarer du! 👍👍👍

Anonymkode: 1f6e7...829

Tusen takk for at du sier det ❤️☺️ 

Og du vinner over røyken. 

Anonymkode: 2f642...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg måtte selv slutte å drikke da det ødela livet mitt. Det var så vanskelig å slutte at jeg måtte legge meg inn, men det er den beste avgjørelsen jeg har tatt. Nå drikker jeg kanskje en gang hver andre måned og har ikke noe problem med det.

Anonymkode: cc39b...bac

Ja, det ødelegger jo livet! 

Det ødelegger helse og relasjoner til andre mennesker. 

Anonymkode: 2f642...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg måtte selv slutte å drikke da det ødela livet mitt. Det var så vanskelig å slutte at jeg måtte legge meg inn, men det er den beste avgjørelsen jeg har tatt. Nå drikker jeg kanskje en gang hver andre måned og har ikke noe problem med det.

Anonymkode: cc39b...bac

Så bra jobba! 

Anonymkode: 2f642...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TS her.. 

Jeg har ikke greid det. Jeg kjøpte seks halvlitere i går og drakk alle. 

Jeg har vært på en fest uten å drikke og det var veldig hyggelig og fint. Mye kjekkere å være i klar og edru tilstand. 

Så det var en god erfaring. Jeg må bare prøve igjen. Jeg vet hva som skal til, men det er mye enklere å bruke alkohol for flykte fra ensomhet og vonde følelser. 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det. 

Nå har jeg angst fordi jeg skal treffe en mann i helga. Det er også flere ting, jeg føler at jeg ikke takler livet med alle krav. Puh. Livet er så bra, men så vanskelig likevel! 

Jeg må bare prøve igjen. 

Anonymkode: 2f642...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS her.. 

Jeg har ikke greid det. Jeg kjøpte seks halvlitere i går og drakk alle. 

Jeg har vært på en fest uten å drikke og det var veldig hyggelig og fint. Mye kjekkere å være i klar og edru tilstand. 

Så det var en god erfaring. Jeg må bare prøve igjen. Jeg vet hva som skal til, men det er mye enklere å bruke alkohol for flykte fra ensomhet og vonde følelser. 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det. 

Nå har jeg angst fordi jeg skal treffe en mann i helga. Det er også flere ting, jeg føler at jeg ikke takler livet med alle krav. Puh. Livet er så bra, men så vanskelig likevel! 

Jeg må bare prøve igjen. 

Anonymkode: 2f642...fea

Hva om du ikke er så hard med deg selv og prøver å la deg selv få fred? 

Tillat deg selv å ha det vondt en tid, livet må få skje hvis ikke kan du gå glipp av mye. 

Lykke til med å møte mannen du skal møte, det vil vise seg om det er rett for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...