Gå til innhold

Mannen min har fått måneansikt??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Mannen min på 48 år har blitt veldig rundt i nedre del av ansiktet  og det er så innmari ukledelig 😳 Han går ikke på prednisolon så jeg forstår ikke hvorfor han har fått det? Jeg ønsker naturligvis ikke å ta opp dette med ham... Han har ikke "blårød" ansiktsfarge (leste om cushings). Han har lagt på seg 6-7 kg de siste ti årene og fått mage, det gjør meg ingenting, men jeg sliter rett og slett med ansiktet hans. Det er liksom ikke noe kjeve/hakeparti. Kan det virkelig være naturlig aldring? 

Anonymkode: 069f1...7c4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det har ikke noe med aldring å gjøre.

Om det har kommet forholdsvis plutselig kan det tyde på sykdom? Man merker det litt om det er hevelse e.l.

Om det har blitt sånn over tid, så kan det være en sammenheng med at han har lagt på seg. Noen legger på seg i ansiktet også, men jeg regner med at du er like glad i mannen din for det. ❤️

Anonymkode: 1f095...a6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan absolutt være naturlig aldring. Særlig kjeveparti og mage er utsatte områder på menn som legger på seg/har mindre testosteron/ikke trener.

Anonymkode: 2349e...57f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress og høyt kortisolnivå?

Det er veldig ofte det som fører til den typen fettfordeling som du beskriver med magefett og måneansikt.

Anonymkode: 06907...3fd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi opplever veldig mye stress i hverdagen begge to... Selvfølgelig så er jeg like glad i ham uansett 💚 Tusen takk for alle svar. 

Anonymkode: 069f1...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig ukledelig ut

Anonymkode: d53b3...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stress og høyt alkoholinntak kan gi det.

Anonymkode: b782c...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner som antipsykotikum eller antidepressiva? Da legger man på seg og endrer hele kroppen. Trening, yoga og mindfullness hjelper.

Anonymkode: d7a63...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må rett og slett se på hvordan vi begge kan stresse ned. Hverdagene tillater det ikke med 2 fulltidsjobber, 3 relativt krevende barn og stort hus/hage, men jeg ser jo at dette er i ferd med å rakne totalt.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det hørtes veldig ukledelig ut

Anonymkode: d53b3...4a1

Det er ikke pent, nei. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stress og høyt alkoholinntak kan gi det.

Anonymkode: b782c...6f6

Han drikker aldri. Men stresser mye.

Anonymkode: 069f1...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi må rett og slett se på hvordan vi begge kan stresse ned. Hverdagene tillater det ikke med 2 fulltidsjobber, 3 relativt krevende barn og stort hus/hage, men jeg ser jo at dette er i ferd med å rakne totalt.

Det er ikke pent, nei. 

Han drikker aldri. Men stresser mye.

Anonymkode: 069f1...7c4

Høyt kortiosol nivå pga stress er det første som slår meg. 

Anonymkode: 65724...d44

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høyt kortiosol nivå pga stress er det første som slår meg. 

Anonymkode: 65724...d44

Det var et veldig godt tips. Han kan jo ta en tur til legen og få målt kortisolet. Men jeg vet ikke om jeg tør å si at jeg syns han har fått måneansikt, det kommer jo til å såre ham 😓 Og han sliter allerede veldig med mye stress på jobben, jeg er redd han kommer til å møte veggen.

Anonymkode: 069f1...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7 (eller kanskje 10?) kilo ekstra kan fort endre ansiktsformen.

Anonymkode: abd52...2df

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var et veldig godt tips. Han kan jo ta en tur til legen og få målt kortisolet. Men jeg vet ikke om jeg tør å si at jeg syns han har fått måneansikt, det kommer jo til å såre ham 😓 Og han sliter allerede veldig med mye stress på jobben, jeg er redd han kommer til å møte veggen.

Anonymkode: 069f1...7c4

Kan hende han ser det selv? Du sårer ham ikke med omsorg som intensjon. Du sier jo at du er redd han vil møte veggen. Dét er verre å komme seg fra. Håper dere finner ut av det!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var et veldig godt tips. Han kan jo ta en tur til legen og få målt kortisolet. Men jeg vet ikke om jeg tør å si at jeg syns han har fått måneansikt, det kommer jo til å såre ham 😓 Og han sliter allerede veldig med mye stress på jobben, jeg er redd han kommer til å møte veggen.

Anonymkode: 069f1...7c4

Bli med han til legen (om han er den typen mann som vegrer seg for å gå). Fortell om stress og bekymringer og ta opp dette med fysiske endringer. Be om «alt» av blodprøver, sjekk blodtrykk, test kortisol (dette er spyttprøver som taes hjemme til visse tidspunkter, jeg har selv tatt), og be om en sykemelding i to uker. Ta det derfra. 

Anonymkode: 7e9e1...151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det var et veldig godt tips. Han kan jo ta en tur til legen og få målt kortisolet. Men jeg vet ikke om jeg tør å si at jeg syns han har fått måneansikt, det kommer jo til å såre ham 😓 Og han sliter allerede veldig med mye stress på jobben, jeg er redd han kommer til å møte veggen.

Anonymkode: 069f1...7c4

Hvis du tror han kan møte veggen så er det ekstra viktig å få tatt den turen til legen og ta tak i problemet før det blir verre enn bare noe kosmetisk.

Anonymkode: d702c...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...