Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ei jente som vi ville vite kjønn på. Av ulike grunner har jeg frem til halvparten av svangerskapet 3 ultralyder, og etter halvparten har jeg ultralyd hver sjette uke. Jeg er nå gravid på nytt og vet det blir samme forløp. Leser folk som sier at de ikke kunne unngå å se at det var gutt, da de så underlivet til barnet. Jeg elsker jo å se på ultralyden når jeg først er der, og har jo mange ultralyder i løpet av svangerskapet. Men jeg ønsker ikke å vite kjønnet denne gangen og dermed er jeg redd for at jeg «kan» se det? Kan virkelig man som uvitende privatperson se dette? Jeg husker når jeg var på ultralyder og de pekte på ting jeg aldri hadde skjønt var det det var uten at de sa det. 

Anonymkode: 60b68...977

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del synes det er lett å skjønne hva det man ser på UL er, så hvis man er innom det området etter et visst punkt i svangerskapet kan man dumpe til å se det ja. Men det er jo bare å si fra at du absolutt ikke vil vite kjønn, så kan de be deg lukke øynene om de er i nærheten. Det bør du uansett gjøre, så ikke jordmor avslører det fordi de regner med at du etter mange UL vet det allerede.

Anonymkode: 7c15a...023

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor moderne utstyr de har. Jeg skjønte f.eks mye mer av hva jeg så på TUL enn på OUL, fordi jeg betalte selv for TUL og gikk privat til noen som hadde toppmoderne utstyr, bl.a 3D. På OUL på sykehuset skjønte jeg veldig lite av hva jeg så på skjermen og ble egentlig ganske skuffet. 😅

Anonymkode: e74d2...59f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så penisen klart og tydelig på TUL i uke 13-14, og enda tydeligere på OUL. Bare spurte for å få det bekreftet.

Anonymkode: 6128c...4f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gutt og jente, kunne se det tydelig på ordinær ultralyd ja. Men det er bare å gi beskjed så kan de be deg se vekk akkurat når det er fare for å se kjønnet. 

Anonymkode: 145d0...9f9

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som selv oppdaget penis på tul, men hun dobbeltsjekket ikke med jordmor at hun hadde sett rett. Noe som skulle smerte seg, da det viste seg å være jente på oul.

Så jeg tror nei, så tidlig er de veldig like nedentil. Man kan selvsagt lese seg opp på nub-teorien, men alt i alt er det jo rundt en 50% sjanse for rett/feil.

Anonymkode: 9ed19...6cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg så penisen klart og tydelig på TUL i uke 13-14, og enda tydeligere på OUL. Bare spurte for å få det bekreftet.

Må korrigere meg selv litt. Det jeg så best var pungen, for babyen lå sånn at vi fikk se det forfra, mellom beina. Og så så jeg noe som stakk opp som jeg tenkte måtte være penis.

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen såg tydelig at det var en gutt på UL i uke 18 - før de sa noe. Men dersom du ikke vil vite kjønn - si det til dem, så kan de unngå området eller gi beskjed at du skal se vekk. 

Anonymkode: 2bf01...749

AnonymBruker
Skrevet

Om du kan se det eller ei, varierer nok med hvordan barnet ligger og er også litt tilfeldig. Jeg har to gutter og ei jente, og har ikke klart å se kjønn på UL, heller ikke der jeg fikk ekstra oppfølging med UL hver fjerde uke.

Ei venninne hadde UL der b arnet lå slik at det så ut som han hadde satt seg på ei kopimaskin. Det var rett og slett umulig å ikke se kjønnet med en gang.

Om du ikke ønsker å vite kjønnet, synes jeg du skal si det er jordmoren/legen slik at de vrir skjermen bort fra deg. 

Anonymkode: 38ec6...86d

Skrevet

Kjønnslepper hos foster/barn kan faktisk se ut som en liten tiss. Så det er ikke nødvendigvis så enkelt å se. Men blir vel lettere å se jo større barnet blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...