Gå til innhold

Vil sorg noengang bli lettere å bære?

Anbefalte innlegg

Gjest Azarael
Skrevet

Jeg sliter med mye sorg, det er veldig vondt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man mistet noen vil alltid sorgen være der, men bli lettere å bære med årene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å prøve terapi som feks traumeterapi for å lære å bryte tankemønster, hvis du føler at sorgtankene tar overhånd.

De kan gå litt i perioder og så bli gradvis lettere å bære, men det tar litt lengre tid enn man tror. 

Anonymkode: c5d5b...9ae

Skrevet

Det heter seg at tiden leger alle sår,men det stemmer ikke.. sorg blir enklere over tid. Men for min del forsvinner den aldri.

AnonymBruker
Skrevet

Leste at sorg er som et tannhjul som går rundt og rundt i hjertet. Etter hvert blir de spisse kantene mer runde og det gjør ikke så vondt. 

Sorgen vil alltid være der, men som andre skriver, den blir enklere å bære og de gode minnene blir gode minner, ikke bare triste og tunge. 

Som alle sa til meg, husk at du har mange gode minner. Det tok en stund før jeg klarte å se på de som gode minner ❤️ Nå gjør jeg det og kan feks se bilder uten å gråte lengre. Har heller et lite smil rundt munnen i stedet for tårer. 

Anonymkode: 3e578...dec

• Nyttig 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Selv etter flere år har gått vil du kunne oppleve øyeblikk som sender deg tilbake, noen ganger kan være verre enn andre. Men det vil aldri være på den samme intense måten som det er i starten. Du kanskje tar til tårer noen minutter, men det vil ikke være som om hele livet ditt har blitt snudd opp ned den dagen det skjedde. Lettere å bære tror jeg er rett måte å tenke på det. Noen vil kanskje si at baggasjen blir mindre, jeg ser mer på det som at du blir vandt med det og derfor føles baggasjen mindre. 

Anonymkode: 9d6e4...8a0

AnonymBruker
Skrevet
Azarael skrev (På 17.6.2024 den 0.56):

Jeg sliter med mye sorg, det er veldig vondt. 

Ja det blir bedre. Spm er jo om du graver deg ned i det

Anonymkode: d1a91...1a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...