Gå til innhold

Mannen min har gammel bypassoperasjon og spiser mer snacks enn meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Temmelig fortvilet. Min mann som er i midten av 60- årene mener det er OK å spise snacks hver dag. Jeg serverer ham noen halve frukter i løpet av dagen og ofte et par kjeks. (Han har diabetes) Selv om legene ikke var helt fornøyd etter siste hjerteundersøkelse i vår så synes han det er greit å spise små sjokolader flere ganger i uka. Jeg tar ham stadig vekk i å spise snacks i smug etter at jeg har lagt meg. Han nekter å ta inn over seg at han faktisk må forsake å ha et helt fritt spillerom når det gjelder å nyte spiselige ting. Han drikker dessuten minst 4 halvlitere øl i uken. Veldig ofte blir det flere dersom det blir noen restaurantbesøk i tillegg. Særlig ifm. Ferieturer. I og med at jeg prøver å få ham til å stramme inn og forsøker å begrense fettinnholdet i maten til et rimelig nivå kan det virke som om han har noe å gå på. De dagene han har fine målinger på blodsukkeret på morgenen mener han visst at han har "noe å gå på" enda han ikke har hatt tid eller krefter til å gå en liten mosjonstur engang den dagen. Han har tatt av noen kilo pga slankemedisin , men har fortsatt altfor stor mage i forhold til kroppen ellers. Noen som opplever noe lignende? (Vi er ofte ute og spiser så vi lever livet ganske bra allerede uten at det skulle være nødvendig med snacks hver dag.)

Anonymkode: af452...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spesielt smart mann der altså.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et aktivt sexliv - så han burde ikke hatt behov for trøst i den forbindelse eller! ( I til felle noen mistenkte at det skortet der).

AnonymBruker
Skrevet

Mange diabetikere har spiseforstyrrelser 

Anonymkode: 3c4ba...251

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Temmelig fortvilet. Min mann som er i midten av 60- årene mener det er OK å spise snacks hver dag. Jeg serverer ham noen halve frukter i løpet av dagen og ofte et par kjeks. (Han har diabetes) Selv om legene ikke var helt fornøyd etter siste hjerteundersøkelse i vår så synes han det er greit å spise små sjokolader flere ganger i uka. Jeg tar ham stadig vekk i å spise snacks i smug etter at jeg har lagt meg. Han nekter å ta inn over seg at han faktisk må forsake å ha et helt fritt spillerom når det gjelder å nyte spiselige ting. Han drikker dessuten minst 4 halvlitere øl i uken. Veldig ofte blir det flere dersom det blir noen restaurantbesøk i tillegg. Særlig ifm. Ferieturer. I og med at jeg prøver å få ham til å stramme inn og forsøker å begrense fettinnholdet i maten til et rimelig nivå kan det virke som om han har noe å gå på. De dagene han har fine målinger på blodsukkeret på morgenen mener han visst at han har "noe å gå på" enda han ikke har hatt tid eller krefter til å gå en liten mosjonstur engang den dagen. Han har tatt av noen kilo pga slankemedisin , men har fortsatt altfor stor mage i forhold til kroppen ellers. Noen som opplever noe lignende? (Vi er ofte ute og spiser så vi lever livet ganske bra allerede uten at det skulle være nødvendig med snacks hver dag.)

Du serverer han halve frukter og kjeks i løpet av dagen? Er han 3 år gammel? 
Han burde vel få trimmen ved å reise seg og åpne skapdøren selv. 

Anonymkode: 400ec...113

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Serverer var vel et feil valgt ord. Vi deler vel på "jobben" og bytter på. Men det er disse "rasjonene"/ "snacksene" jeg godkjenner selv til hverdags. For jeg skjønner jo at det er urealistisk å holde seg helt uten noe, selv til hverdags.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Serverer var vel et feil valgt ord. Vi deler vel på "jobben" og bytter på. Men det er disse "rasjonene"/ "snacksene" jeg godkjenner selv til hverdags. For jeg skjønner jo at det er urealistisk å holde seg helt uten noe, selv til hverdags.

formuleringene "selv til hverdags" som tilfeldigvis kom 2 gngr har forskjellige meninger i min forrige kommentar.

1. skulle være ...som jeg personlig godkjenner

2. gang "selv til hverdags" mente jeg; til og med til hverdags

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et voksent menneske som må ta ansvar for egen helse og eget liv. Hvis han ikke bryr seg om å leve lenge så får han vel selv bestemme hva han skal spise og ikke tenker jeg. 

Anonymkode: 8b8b0...9a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er i 60 årene, og kanskje han driter i om han dør om et pr år. Han ønsker kanskje bare å leve livet så lenge han lever.

Du kan prøve å ta denne tonen, alvorstonen, og se om du kan gi han en liten realitetssjekk.

Men foruten det så er han en voksen mann, og det er grenser for hva du kan gjøre.

Anonymkode: d14b7...dfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

😅🤣 😂 👍 👏 🤩

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, bullehurk said:

😅🤣 😂 👍 👏 🤩

Og du fru Skadefryd leter etter noe å henge deg opp i skjønner jeg! Om du ser lenger opp så ser du jeg har svart på tilsvarende kommentar før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...