Gå til innhold

Nettbutikken Miinto selger også noen brukte produkter som eks vesker. Er det garantert ekte? Noen som vet? Trist å evt beta typ 20k for fake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier! 

Er det noen som har erfaring med nettsiden?  Hvordan får de inn de brukte varene? 

Har kjøpt produkter derfra for flere år tilbake og var fornøyd. Det var da andre nye ubrukte varer.

 Reagerer litt på at på de brukte veskene, står det i blant oppført str one size, i steden for målene. Syns at str er relevant. Bildet kan ikke fortelle det. Men de viser bilder med evt skader og slitasje. Har ikke sett at de legger ved noe sertifiserings bevis etc.

Takk for at erfaringer blir delt🙏

Anonymkode: 0fba2...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De samarbeider med butikker verden rundt. Så Miinto har ikke disse varene selv på lager, de er bare mellommann. Fordelen med det er at da er all toll og avgifter inkludert i prisen og du har returrett, kjøper du direkte fra butikken som har varen har du ikke returrett. Men du betaler merr ved å kjøpe gjennom Miinto pga dette.

De sier at de kun samarbeider med seriøse steder og at alle varer er sjekket av kyndig person der som bekrefter at de er ekte, men det følger kun bevis på dette hvis forrige eier sendte det med. Så det blir ord mot ord. Prisen som settes er heller ikke ofisiell "takst" men prisen som butikken selv har satt, så man må kjenne produktet.

Jeg har vurdert en veske selv der, men har latt det ligge siden jeg ikke klarer å finne noe historikk på denne modellen. Så jeg vet kun at den er vintage, men ikke noe om verdi, navn og annen informasjon. Synes det er litt rart at et stort designmerke ikke har en eneste bilde av veske på nett, annet enn denne butikkens annonse. 

Anonymkode: 9cd3b...f74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen veske er verd 20 000,- selv om den er aldri så "ekte". De som velger å betale så mye for en tøypose med håndtak til telefonen og leppestiften sin, må det ha tippet helt for, tror jeg. Om ikke det, så har de i hvert fall alt for mye penger å sløse bort..

 

Anonymkode: 60699...089

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ingen veske er verd 20 000,- selv om den er aldri så "ekte". De som velger å betale så mye for en tøypose med håndtak til telefonen og leppestiften sin, må det ha tippet helt for, tror jeg. Om ikke det, så har de i hvert fall alt for mye penger å sløse bort..

 

Anonymkode: 60699...089

Om noen velger å bruke 20.000 på en veske er det åpenbart at den er verdt det for den personen. 

Anonymkode: b7a52...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke bruke 20k for en veske da??

Rart folk er fattige...

Anonymkode: 652e8...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje ikke bruke 20k for en veske da??

Rart folk er fattige...

Anonymkode: 652e8...250

Uaktuelt for meg å bruke så mye for en veske, når det er sagt tror jeg neppe de om er «fattige» har brukt samme sum på en veske…😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ingen veske er verd 20 000,- selv om den er aldri så "ekte". De som velger å betale så mye for en tøypose med håndtak til telefonen og leppestiften sin, må det ha tippet helt for, tror jeg. Om ikke det, så har de i hvert fall alt for mye penger å sløse bort..

 

Anonymkode: 60699...089

Du tar feil. En veske er verdt det noen er villig til å betale for den. 
 

Tenker du det samme om kunst? 
 

Jeg skal fortelle deg en ting, og det er at å ha masse penger på konto er en kjempedårlig idé, det må skattes av. En deisgnveske derimot, holder en relativt høy verdi selv om den er brukt, og skattes ikke av ;)  Av samme grunn legger rike penger i eiendom, feks… 

 

hvorfor tror du så mange rike investerer i kunst? Det er fordi de må plassere pengene sine et sted. Kunst og designvarer er ETT av disse stedene å plassere pengene sine. 
 

Det er nå bedre å ha designveske å være smart, enn å uttale seg om ting man ikke har peiling på på internett. 

Anonymkode: 7b2e2...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tar feil. En veske er verdt det noen er villig til å betale for den. 
 

Tenker du det samme om kunst? 
 

Jeg skal fortelle deg en ting, og det er at å ha masse penger på konto er en kjempedårlig idé, det må skattes av. En deisgnveske derimot, holder en relativt høy verdi selv om den er brukt, og skattes ikke av ;)  Av samme grunn legger rike penger i eiendom, feks… 

 

hvorfor tror du så mange rike investerer i kunst? Det er fordi de må plassere pengene sine et sted. Kunst og designvarer er ETT av disse stedene å plassere pengene sine. 
 

Det er nå bedre å ha designveske å være smart, enn å uttale seg om ting man ikke har peiling på på internett. 

Anonymkode: 7b2e2...750

Ingen veske er verdt 20.000 nei, det er heller ingen investering. den investeringen blir ødelagt med en gang du søler vin på den, får et skade etc. Og du ser heller ikke rik ut med en slik veske

Anonymkode: 652e8...250

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ingen veske er verdt 20.000 nei, det er heller ingen investering. den investeringen blir ødelagt med en gang du søler vin på den, får et skade etc. Og du ser heller ikke rik ut med en slik veske

Anonymkode: 652e8...250

Det er DIN mening. 
 

Men det er ikke sånn det funker. En veske kan være verdt mye mer enn 20.000. En veske er verdt så mye som noen er villig til å betale for den. Noen betaler opptil en million kroner for en spesiell type veske, og vesken vil ikke tape seg mye i verdi ved bruk. Den kan altså selges videre for et ganske likt beløp. Designvesker ER investeringer. Noen stiger i pris, noen synker. Noen holder seg jevne  ergo, investeringer du ikke trenger skatte av. Akkurat som kunst, med andre ord. 

 

Meningen din er helt verdiløs (pun inteded!) i denne diskusjonen. Fakta og markedet snakker. 

Anonymkode: 7b2e2...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke finne på å kjøpe vesker på Miinto, det er helt ekstremt overpriset. Prisene gir ingen mening! Funnet vesker der brukt, som koster MER enn  en  ny ville gjort. Akkurat vesker på Miinto er bare lureri mtp. pris. Her har vi et kremeksempel: https://www.miinto.no/p-pre-owned-canvas-louis-vuitton-bags-4951ed58-f47a-44c8-83a2-26a68c6eb4f0 En veske som koster under 20.000 i butikk nå, selges for 91.000 (!!!!!!)

Endret av Unika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...