AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #1 Skrevet 16. juni 2024 Jeg sliter med mye "food noise", tenker på mat 24/7. Våkner opp flere ganger om natten og blir stående å stirre inne i kjøleskapet i en evighet. Evig krangel med hodet om mat. Var overvektig grunnet dårlig kosthold. Gikk ned for snart10 år siden. Vært normalvektig siden, men tankene gir seg ikke. Overspiser ikke, med ren viljestyrke. Men jeg er sliten og har fått nok. Jeg må gjøre noe. Har hørt slankesprøyter skal funke for disse tankene. Har bmi 20. Så får det ikke av fastlegen. Men er det mulig å få tak i slankesprøyter på nett ved å lyve om bmi? Anonymkode: 8614e...5db
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #2 Skrevet 16. juni 2024 Hva med å heller investere pengene i en psykolog? Anonymkode: 5ff9e...b3e 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #3 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva med å heller investere pengene i en psykolog? Anonymkode: 5ff9e...b3e Gått til psykolog i 4 år. Funker ikke Ts Anonymkode: 8614e...5db 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #4 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg sliter med mye "food noise", tenker på mat 24/7. Våkner opp flere ganger om natten og blir stående å stirre inne i kjøleskapet i en evighet. Evig krangel med hodet om mat. Var overvektig grunnet dårlig kosthold. Gikk ned for snart10 år siden. Vært normalvektig siden, men tankene gir seg ikke. Overspiser ikke, med ren viljestyrke. Men jeg er sliten og har fått nok. Jeg må gjøre noe. Har hørt slankesprøyter skal funke for disse tankene. Har bmi 20. Så får det ikke av fastlegen. Men er det mulig å få tak i slankesprøyter på nett ved å lyve om bmi? Anonymkode: 8614e...5db Jeg er i samme situasjon som deg ts, og har også tenkt på slankesprøyter. Går ikke i terapi lenger, for det fungerte ikke. Har egentlig bare resignert, og prøver å akseptere at jeg alltid komme til å tenke på mat 24/7. Det beste er å holde seg unna sukker. Da blir det litt enklere har jeg merket. Anonymkode: 5ecb0...643
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #5 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har bmi 20. Så får det ikke av fastlegen. Men er det mulig å få tak i slankesprøyter på nett ved å lyve om bmi? Anonymkode: 8614e...5db Du må sende video av kroppen, så det er tvilsomt. Anonymkode: ff380...6e9
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #6 Skrevet 16. juni 2024 Ønsker du å bli et beinrangel Ts? Ikke kjøp særlig med mat da så har du ikke noe å se på heller. Anonymkode: 5fd1e...1b8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #7 Skrevet 16. juni 2024 Kanskje sjekk fettprosenten din hos legen. Med BMI på 20 kan fettprosenten din være noe lav. Optimalt er den mellom 20-30. Det er ikke rart at man er sulten hvis kroppen opplever at fettprosenten er for lav. Anonymkode: 3da89...b7d 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #8 Skrevet 16. juni 2024 Dette er jo tydeligvis noe som sitter i hodet på deg og siden du tenker på mat 24/7 må det jo nesten kunne betegnes som en spiseforstyrrelse. Å blande inn disse sprøytene med spiseforstyrrelser høres livsfarlig ut. Så en ting om du klarer å ‘lure deg til sprøyter. Tørr du virkelig å leke med livet på denne måten?! Er sikke på du har fått mange gode råd for hvordan du kan slippe å tenke så mye på mat. Ikke minst om natten. Feks spise deg mett før du legger deg og jobbe med søvnforstyrrelsene i tillegg. Er sikker på om du hadde luftet planene dine for psykologen din hadde h*n steilet. Anonymkode: 3ba36...fb0 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #9 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ønsker du å bli et beinrangel Ts? Ikke kjøp særlig med mat da så har du ikke noe å se på heller. Anonymkode: 5fd1e...1b8 Det går ant å spise selv om at man har dempet apetitt. Sprøytene i seg selv stopper deg ikke fra å spise. Har ikke tenkt å gå ned i vekt i det hele tatt. Bare få hodet til å bli stille. Anonymkode: 8614e...5db
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #10 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kanskje sjekk fettprosenten din hos legen. Med BMI på 20 kan fettprosenten din være noe lav. Optimalt er den mellom 20-30. Det er ikke rart at man er sulten hvis kroppen opplever at fettprosenten er for lav. Anonymkode: 3da89...b7d Hadde samme støy da jeg veide 117 kg. Kan ikke si jeg hadde lav fettprosent da. Anonymkode: 8614e...5db
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #11 Skrevet 16. juni 2024 Det er faktisk den beste effekten av disse sprøytene, det er at hjernen er stille! Jeg er på vedlikehold og tar mindre dose sjeldnere, og noe av maset er tilbake, og gud så slitsomt det er! Anonymkode: c3c59...a50
Perelandra Skrevet 18. juni 2024 #12 Skrevet 18. juni 2024 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 3
Anbefalte innlegg