AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #1 Skrevet 16. juni 2024 Jeg er sammen med en som ser veldig svart/hvitt på ting. Hans tankegang er at så lenge man elsker hverandre (hva nå enn det egentlig betyr) og ikke krangler, holder man sammen. Han virker ikke til å forstå at det er så mange flere faktorer enn det som spiller inn for om man har det bra/passer sammen eller ikke. Han virker generelt veldig lite reflektert, har dårlig selvinnsikt og virker til å bare ikke gidde å ta stilling til ting. Veldig «happy go lucky»-type. Føler nesten at han lever i sin egen boble, hvor vi aldri prater om dypere ting. Hvertfall ikke på hans initiativ, og når jeg tar initiativ, virker han bare veldig uinteressert/har lite å dele. Vet ikke om dette ga noen mening, men jeg savner liksom litt dybde hos han. Han virker så «grunn». Men så vet jeg ikke om det er jeg som forlanger for mye, eller om dette er typisk for menn? Anonymkode: e2654...d4e 2 7
Molimaki Skrevet 16. juni 2024 #2 Skrevet 16. juni 2024 og du er sammen med han pga...???? Sorry, men livet er for kort❤️ 7 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #3 Skrevet 16. juni 2024 Molimaki skrev (2 minutter siden): og du er sammen med han pga...???? Sorry, men livet er for kort❤️ Vi har barn sammen, så det sitter et stykke inne å gå.. Anonymkode: e2654...d4e
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #4 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hans tankegang er at så lenge man elsker hverandre (hva nå enn det egentlig betyr) og ikke krangler, holder man sammen. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har barn sammen, så det sitter et stykke inne å gå.. Anonymkode: e2654...d4e Så du har noe av den samme tankegangen som han? Fant du ut nylig at han er så grunn?? Anonymkode: c9fca...e92 1 1
Brunello Skrevet 16. juni 2024 #5 Skrevet 16. juni 2024 Mange menn er faktisk fornøyd med å ha det slik ts beskriver. 13
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #6 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du har noe av den samme tankegangen som han? Fant du ut nylig at han er så grunn?? Anonymkode: c9fca...e92 Jeg holder nok ut mer enn jeg vanligvis ville gjort på grunn av barnet, ja. Men det betyr ikke at jeg tror det er så simpelt. Jeg var veldig ung da vi ble sammen, så ja, jeg så det kanskje ikke så tydelig de første årene. Anonymkode: e2654...d4e 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #7 Skrevet 16. juni 2024 Mange menn overdriver ikke småting. Det at man har det bra sammen, det er en positiv ting. Trenger ikke å diskutere hver minste lille ubetydelige ting her i livet Anonymkode: 53022...d17 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #8 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange menn overdriver ikke småting. Det at man har det bra sammen, det er en positiv ting. Trenger ikke å diskutere hver minste lille ubetydelige ting her i livet Anonymkode: 53022...d17 Men har man det bra sammen når man går rundt og ikke snakker med hverandre om det som er vanskelig, selv om det betyr at man ikke krangler? Han er tydeligvis fornøyd med å «la det gå seg til». Men jeg får det jo ikke noe bedre. Heller tvert i mot, fordi alt bygger seg opp og ligger på underflaten og ulmer fordi han ikke orker å forholde seg til ting. Anonymkode: e2654...d4e 2 3
Brunello Skrevet 16. juni 2024 #9 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men har man det bra sammen når man går rundt og ikke snakker med hverandre om det som er vanskelig, selv om det betyr at man ikke krangler? Han er tydeligvis fornøyd med å «la det gå seg til». Men jeg får det jo ikke noe bedre. Heller tvert i mot, fordi alt bygger seg opp og ligger på underflaten og ulmer fordi han ikke orker å forholde seg til ting. Anonymkode: e2654...d4e Har du tenkt tanken at han ikke ser på det som noe problem. Han har det fint. 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #10 Skrevet 16. juni 2024 Brunello skrev (1 minutt siden): Har du tenkt tanken at han ikke ser på det som noe problem. Han har det fint. Men da begynner jeg å tvile på hvor mye han egentlig bryr seg om meg. Når jeg sier jeg ikke har det bra i forholdet, føler meg ensom og er ulykkelig, men han likevel velger å ignorere fordi «han har det fint». Anonymkode: e2654...d4e 3 4 8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #11 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men da begynner jeg å tvile på hvor mye han egentlig bryr seg om meg. Når jeg sier jeg ikke har det bra i forholdet, føler meg ensom og er ulykkelig, men han likevel velger å ignorere fordi «han har det fint». Anonymkode: e2654...d4e Noe som dessuten har resultert i at jeg har tatt avstand seksuelt. Så til syvende og sist går det jo utover han også. I et parforhold holder det ikke at én har det som plommen i egget, mens den andre er alene om det meste og ikke har det bra. Anonymkode: e2654...d4e 4 4
Gjest LanoAltforstor Skrevet 16. juni 2024 #12 Skrevet 16. juni 2024 (endret) . Endret 17. juni 2024 av LanoAltforstor
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #13 Skrevet 16. juni 2024 LanoAltforstor skrev (19 minutter siden): Menn er ikke kvinner, høres ut som du egentlig har behov for en venninne. Han er en av de mennene som sier det som det er, ingen dikkedarer og behov for å henge seg opp i uvesentligheter eller diskutere følelsesliv bare fordi. Hvem sier det er uvesentligheter eller «diskutere følelsesliv bare fordi»? Jeg er jo ikke ulykkelig i forholdet uten grunn. Og jeg vil ikke si jeg er urimelig… Anonymkode: e2654...d4e 10
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #14 Skrevet 16. juni 2024 Kan det være at dere har ulike typer tilknytning og at han er avoidant og du er anxious? (Leser om dette på engelsk og har dessverre ikke de riktige norske ordene for dette.) Jeg har typisk avoidant tilknytning og vet at tidligere partner oppfattet meg som grunn og overfladisk. Det var en evig dans der jeg trakk meg unna og han presset mer og mer og til slutt tålte ikke forholdet mer. Anonymkode: 599d4...5e6 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #15 Skrevet 16. juni 2024 LanoAltforstor skrev (51 minutter siden): Menn er ikke kvinner, høres ut som du egentlig har behov for en venninne. Han er en av de mennene som sier det som det er, ingen dikkedarer og behov for å henge seg opp i uvesentligheter eller diskutere følelsesliv bare fordi. Høres ut som hun har behov for en partner som drar lasset sammen med henne. Anonymkode: d3501...ab8 2 2 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #16 Skrevet 17. juni 2024 Du høres slitsom ut, ts. Jeg gjetter du påpeker kun problem, uten å ha forslag om en eventuell løsning. Mistenker og å du ikke tar ansvar for din egen seksualitet og føler press for å delta på gjennomsnittlig felles sex og samliv med din mann. Stemmer dette? Anonymkode: ab51a...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #17 Skrevet 17. juni 2024 Jeg hadde ikke orket å være sammen med han. Har en ny mann selv, og vi har dype samtaler hver dag. Jeg trenger det for å utvikle meg som menneske. Anonymkode: f4388...73d 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #18 Skrevet 17. juni 2024 Er han konfliktsky? Min eks insisterte på at vi hadde det fint og at han elsket meg, selv om han var voldelig og det var mye mer vondt enn godt i forholdet. Jeg vil si det er en form for gaslighting, han benekter på en måte din virkelighet. Anonymkode: f4d4a...eb7 1 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #19 Skrevet 17. juni 2024 Min erfaring er at mange menn dessverre ser på det å være mentalt enkel som utelukkende positivt. At en overvekt av menn ikke er i stand til å forholde seg til og regulere eget følelsesliv på en konstruktiv måte på egenhånd ser man dessuten av statistikk på partnerdrap, selvmord osv. Så kan man spørre seg hvorfor det har blitt sånn? For min del virker det å være en kombinasjon av at menn fra naturens side er mer følelsesmessig umoden, og mange av dagens voksne menn har vokst opp med en oppdragelsesstil hvor det er ikke er rom for å uttrykke følelser eller grine, hvor målet som mann er å fremstå «tøff» - noe som nok forsterker avstanden til eget følelsesliv og man unngår å tenke og reflektere over dypere anliggende eller det man anser som ikke-prekært for å holde vanskelige eller potensielle vanskelige ting på avstand. På den måten opprettholder man en «enkel» hverdag for seg selv Anonymkode: 857b5...b10 6 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #20 Skrevet 17. juni 2024 Jeg er i en litt lignende situasjon. Felles barn gjør det vanskelig å gå, men singellivet høres ut som et drømmescenario. Anonymkode: b85a4...68d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå