Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg solgte en kjole på finn.no i februar, den har jeg kun brukt 2 ganger. Dette står i annonsen, og blir nå brukt kraftig mot meg. For, i dag kommer kjøper med klage på kjolen, 4 måneder senere. Sier kjolen kom med to hull og full av slitasje, noe som ikke stemmer, da jeg sjekket grundig før salg. 

Hva hadde dere gjort? Mener kjøper burde funnet ut av dette før idag, eller? 

Anonymkode: 7a647...f33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper har ikke krav på noe.

Anonymkode: 5e626...113

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

4 mnd er altfor sent for å komme med klager. Man har to uker angrefrist.

Sitat

For det første må du etter angrerettloven § 21 benytte angreretten innen 14 dager fra du «får varen i fysisk besittelse». ”Fysisk besittelse” vil si når den blir levert på døra eller hentet på posten. Fristen begynner etter § 6 først å løpe dagen etter.11. okt. 2023

Anonymkode: 2848c...3cf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forskjell på angrefrist og reklamasjon. 

TS: jeg hadde svart at kjøper har tapt sin rett til å klage på kjolen når klagene ikke kommer før nå, med bakgrunn i følgende paragrafer i kjøpsloven:

Kjøpsloven § 31: Etter levering skal kjøperen så snart han etter forholdene har rimelig høve til det, undersøke tingen slik god skikk tilsier. 

Kjøpsloven § 32: Kjøperen taper sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde ha oppdaget den, gir selgeren melding som angir hva slags mangel det gjelder. 

Vurderingen av rimelig tid gir ikke et eksakt svar på tid, men det må være ganske klart at man undersøker et klesplagg man får i posten før det har gått flere måneder etter at man mottok det. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Angrerettloven gjelder ikke ved salg mellom privatpersoner.

Anonymkode: 5e626...113

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg solgte en kjole på finn.no i februar, den har jeg kun brukt 2 ganger. Dette står i annonsen, og blir nå brukt kraftig mot meg. For, i dag kommer kjøper med klage på kjolen, 4 måneder senere. Sier kjolen kom med to hull og full av slitasje, noe som ikke stemmer, da jeg sjekket grundig før salg. 

Hva hadde dere gjort? Mener kjøper burde funnet ut av dette før idag, eller? 

Lurer nesten på om det er samme mennesket jeg ble utsatt for for noen måneder siden?

Kom lenge etterpå og hevdet hele foret i klesplagget var løsnet og skulle ha både retur og penger tilbake, med beskjed; Jeg bruker den ikke. Neivel, da får folk gi beskjed når de pakker opp pakkene eller holde munn/fingrene unna tastaturet. (Det var ingenting galt på klesplagget og det var nesten nytt. Prisen var og under 1/4 av ny pris). 

Synes dette er frekt, men mistenker at dette er en måte å få gratis plagg på. 

Anonymkode: 9764b...5c4

• Hjerte 1
Skrevet

Skriv:

Piss off, bitch!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Lurer nesten på om det er samme mennesket jeg ble utsatt for for noen måneder siden?

Kom lenge etterpå og hevdet hele foret i klesplagget var løsnet og skulle ha både retur og penger tilbake, med beskjed; Jeg bruker den ikke. Neivel, da får folk gi beskjed når de pakker opp pakkene eller holde munn/fingrene unna tastaturet. (Det var ingenting galt på klesplagget og det var nesten nytt. Prisen var og under 1/4 av ny pris). 

Synes dette er frekt, men mistenker at dette er en måte å få gratis plagg på. 

Anonymkode: 9764b...5c4

Kan jeg spørre om du husker forbokstav? Veldig interessant om det er samme.. ts

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...