AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #1 Skrevet 16. juni 2024 Kona har gjennom flere år vist at fysisk kontakt enten ikke er viktig, bare noe hun ikke ønsker eller trenger selv. Jeg har tatt opp gjennom flere år at jeg trenger ulike former for berøring og hudkontakt. Hun har da sagt at hun ikke husker på å gi meg det osv, så det må jeg sørge for selv. Om jeg da gjennom dagen «tar en klem» så kommer hun stort sett på noe som må skje så klemmen må avbrytes osv. Vi kobler liksom ikke på hverandre om dere skjønner. Det har gått så enveis og langt nå at jeg har gitt opp, så jeg tar heller ikke lenger på henne. Det skaper stor frustrasjon for meg med berøring fordi jeg er glad i henne, følelsene river i meg så fort vi er nær hverandre, så det er bedre å ikke være nær henne enn å bli skuffa og avvist gang på gang. Jeg jobber derfor nå bevisst med å ikke berøre henne på noen måte, for å skåne meg selv! Jeg kan ikke huske sist hun ga meg en klem eller et kyss på eget initiativ. Jeg kan heller ikke huske at hun har sagt «Jeg er glad i deg», eller jeg elsker deg» på eget i initiativ. Jeg er faktisk litt usikker på om det har skjedd i løpet av våre 15+ år sammen ( Ja, årene går fort med hus, barn og jobb) Sex og naken intimitet er selvsagt nesten helt ute av bildet. Så langt i år har vi hatt sex 3-4 ganger, men det er ikke lidenskaplig sex. Det blir mekanisk sex uten den tiltrekningen jeg ønsker meg fra henne. Siden jeg har sluttet å initiere sex antar jeg vi ikke kommer til å ha noe mer sex på veldig lenge. Problemet er at jeg virkelig begynner å slite. Kommunikasjonen stopper opp, jeg føler mine følelser for henne dabber av. Jeg føler bare at vi er venner. Jeg har flere ganger tatt opp med henne at jeg ikke vil være gift med en «venn» , men med en kjæreste, men det virker ikke som at hun forstår hva jeg mener. Det virker som at hun mener at slik forholdet vårt er, er det normale! Hva tenker dere? Absolutt ikke behov for nærhet, sex osv 1. Hun er egentlig ikke glad i meg? 2. Hun har feks asperger og bare er ute av stand til å forstå meg og mine behov, fordi hun ikke har behov selv? Hun er i tillegg mye sint, og helt ekstremt følsom for kritikk eller diskusjon rundt hennes oppførsel og person, så det å diskutere disse tingene med henne går ikke. Det bare ender i voldsomme sinneutbrudd og/eller offerrolle. Først sinne, og så offer Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Vær så snill å hjelp meg her? Jeg vurderer å gå fra henne, men elsker henne. Men jeg føler helt ærlig at jeg bare kaster bort livet mitt på ei som ikke gir noe tilbake og det er så vondt! Jeg hadde levd lykkelig en hel uke om hun bare ga meg en klem og fortalte meg at hun synes jeg er en fin mann. Anonymkode: f847e...529 2 17 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #2 Skrevet 16. juni 2024 Kan virke som hun har mistet følelser for deg ja. Slik det er nå så er dette forholdet skadelig for deg. Så klem til deg, du fortjener mer. Hvor gamle er dere? Vurdert å søke litt kontakt med andre om du ikke vil ut av ekteskapet? Anonymkode: 4545f...2dc
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #3 Skrevet 16. juni 2024 Her høres det riktig ut med parterapi. Eventuelt kan du skrive følelsene dine ned i et brev til henne. Om det er asperger så kanskje hun forstår det da. Anonymkode: d1ee5...c7a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #4 Skrevet 16. juni 2024 Jeg kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen av din kone. Jeg har vært i et forhold like lenge som dere, og sexlivet er helt dødt. Jeg ønsker ikke at han initierer sex, jeg har ikke behov for det. Orgasmene mine ordner jeg selv, slik jeg ordner det meste annet selv. Nettopp der ligger nøkkelen hos meg. Jeg føler meg forbigått, oversett, annullert. Jeg har kommunisert hundre tusen ganger hva jeg ønsker, tenker og føler, men han møter meg ikke på dette. Han fortsetter på samme viset som tidligere, for det funker for han. Følelsene mine er døde, og jeg har ikke lenger behov for sex og nærhet. Dette frustrerer han, men hvorfor i all verden skal jeg ha pliktsex med en mann som ikke møter meg på noen andre områder? Dette trenger ikke gjelde for dere, såklart, men jeg ville bare si hvordan kona di KAN ha det. Min mann kunne nemlig skrevet innlegget ditt. Han tror også han gjør alt riktig, og han kan heller ikke skjønne hvorfor jeg ikke responderer på tilnærmelsene hans. Er målet ditt å komme til bunns og faktisk endre problemet, eller er målet ditt å få henne på rygg oftere? Det kan jo hende at problemet ligger hos henne, men det kan også hende at problemet ligger hos deg. Er du forberedt på å endre noe hos deg selv? Anonymkode: 64c02...0c8 11 2
Gjest CamillaCollett Skrevet 16. juni 2024 #5 Skrevet 16. juni 2024 Amen til innlegget over her. Hva gjør du for at hun skal ha det bra? Er hun fornøyd på andre felter, snakker dere sammen, samarbeider dere om gjøremål? Har hun noen gang fortalt deg at hun er misfornøyd med noe, og er i så fall det løst nå? Det blir fort en negativ spiral av dette. Hun har ikke lyst lenger, og du sier du trenger sex. Å formulere det som et behov du trenger tilfredsstilt vil aldri hjelpe, selv om det er sant. Nøkkelen er å finne ut hvordan hun får det bedre. Først da kan hun få lyst på mer sex.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #6 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kona har gjennom flere år vist at fysisk kontakt enten ikke er viktig, bare noe hun ikke ønsker eller trenger selv. Jeg har tatt opp gjennom flere år at jeg trenger ulike former for berøring og hudkontakt. Hun har da sagt at hun ikke husker på å gi meg det osv, så det må jeg sørge for selv. Om jeg da gjennom dagen «tar en klem» så kommer hun stort sett på noe som må skje så klemmen må avbrytes osv. Vi kobler liksom ikke på hverandre om dere skjønner. Det har gått så enveis og langt nå at jeg har gitt opp, så jeg tar heller ikke lenger på henne. Det skaper stor frustrasjon for meg med berøring fordi jeg er glad i henne, følelsene river i meg så fort vi er nær hverandre, så det er bedre å ikke være nær henne enn å bli skuffa og avvist gang på gang. Jeg jobber derfor nå bevisst med å ikke berøre henne på noen måte, for å skåne meg selv! Jeg kan ikke huske sist hun ga meg en klem eller et kyss på eget initiativ. Jeg kan heller ikke huske at hun har sagt «Jeg er glad i deg», eller jeg elsker deg» på eget i initiativ. Jeg er faktisk litt usikker på om det har skjedd i løpet av våre 15+ år sammen ( Ja, årene går fort med hus, barn og jobb) Sex og naken intimitet er selvsagt nesten helt ute av bildet. Så langt i år har vi hatt sex 3-4 ganger, men det er ikke lidenskaplig sex. Det blir mekanisk sex uten den tiltrekningen jeg ønsker meg fra henne. Siden jeg har sluttet å initiere sex antar jeg vi ikke kommer til å ha noe mer sex på veldig lenge. Problemet er at jeg virkelig begynner å slite. Kommunikasjonen stopper opp, jeg føler mine følelser for henne dabber av. Jeg føler bare at vi er venner. Jeg har flere ganger tatt opp med henne at jeg ikke vil være gift med en «venn» , men med en kjæreste, men det virker ikke som at hun forstår hva jeg mener. Det virker som at hun mener at slik forholdet vårt er, er det normale! Hva tenker dere? Absolutt ikke behov for nærhet, sex osv 1. Hun er egentlig ikke glad i meg? 2. Hun har feks asperger og bare er ute av stand til å forstå meg og mine behov, fordi hun ikke har behov selv? Hun er i tillegg mye sint, og helt ekstremt følsom for kritikk eller diskusjon rundt hennes oppførsel og person, så det å diskutere disse tingene med henne går ikke. Det bare ender i voldsomme sinneutbrudd og/eller offerrolle. Først sinne, og så offer Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Vær så snill å hjelp meg her? Jeg vurderer å gå fra henne, men elsker henne. Men jeg føler helt ærlig at jeg bare kaster bort livet mitt på ei som ikke gir noe tilbake og det er så vondt! Jeg hadde levd lykkelig en hel uke om hun bare ga meg en klem og fortalte meg at hun synes jeg er en fin mann. Anonymkode: f847e...529 Fra en dames perspektiv… Når jeg sluttet å ha sex med mannen hadde det med andre ting å gjøre enn selve tiltrekningen. Fødsel og barseltid var selvfølgelig litt dårlig stelt, men av naturlige grunner! For meg var det derimot følelsesmessige problemer som ble for mye, og da ønsket jeg ikke sex med han. Jeg kunne bli lovet ting som aldri ble holdt. Han var sjalu og kontrollerende, og jeg mistet meg selv. Jeg prøvde å snakke om ting, men han forsto ikke at sex og det å ha det bra ellers med overskudd, følelsesmessige behov dekket osv. også gir mer sexlyst! Poenget her er bare at det kan være ting i forholdet som burde jobbes med, som egentlig ikke har noe som helst med sex å gjøre selv om det påvirker sexlivet. Jeg tenker parterapi og sexologi-timer! Rett og slett. Til info så gikk jeg fra eksen min etter mange år med lite lyst. Trodde på meg selv som sa at jeg bare ikke hadde så mye sexlyst og at jeg klarte meg fint lenge uten. Så ble jeg singel, det fikk opp farta på sexlivet som bare det! Nå har jeg truffet en mann som jeg har et helt annet sexliv med enn før. Vi kan gå lenge uten, men i perioder har vi ofte sex - og ikke minst er vi intime med hverandre uten sex. Vi ligger i skje, masserer hverandre, klemmer hverandre og klapper hverandre på rumpa. Det er viktig å bli holdt, klemt, strøket på og fortalt hvor deilig man er innimellom. Jeg var hvertfall ikke klar for at sexlivet skulle dø i en alder av såvidt 30… Anonymkode: 19013...ab9 6
Loff77 Skrevet 17. juni 2024 #7 Skrevet 17. juni 2024 Slutt å kaste bort livet, hun er ferdig med deg 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #8 Skrevet 17. juni 2024 Jeg var henne fordi forholdet døde. For min del var det fordi vi ikke var kompatibel og det var umulig å kommunisere med han. Og jeg følte meg som moren og støttekontakten hans. Men jeg var ærlig om det tidlig. Gikk til parterapi og hele sulamitten, men for meg var toget kjørt. Så lever nå som lykkelig alenemor og har fått ny kjæreste. Når hun ikke er villig til å prate åpent eller jobbe for dere så er det jo ikke mer å hente. Hvordan var hun i starten av forholdet? Var hun intim, seksuell og ønsket nærhet eller har det vært sånn fra starten? Anonymkode: 4696f...da4 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #9 Skrevet 17. juni 2024 Typisk menn å gifte seg med damer som hater sex også griner de. Anonymkode: 22a79...4ef 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #10 Skrevet 17. juni 2024 Jeg tror det er fullt mulig at hun mener ting er ganske OK og ikke ser problemet. TS har jo tatt det opp, og hennes svar er at hun mener forholdet deres er normalt. Hvis hun savnet mye i forholdet så burde hun sagt hva som måtte til. Anonymkode: 21c91...47f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #11 Skrevet 17. juni 2024 Jeg mener et ekteskap er en 50/50 fordelingssak på ting som skal gjøres, og 50/50 på ansvar. Om jeg ikke har det bra så må hun trå til og selvsagt andre veien. Det legges opp til at mannen skal gjøre alt mulig for å se om hun kanskje klarer å ha overskudd til sex. Hva da andre veien? Hvorfor skal ikke kvinner gjøre innsats for at forholdet er bra? Hvorfor man kan so…Du gjør ikke husarbeid, så jeg vil ikke ha sex. Hva med, du vil ikke ha sex med meg, så jeg vil ikke gjøre husarbeid? Forhold havarerer pga manglendd husarbeid fra mannen, og da er det en ok forklaring Er det da en ok forklaring av mannen går fra kona som følge av manglende sex? Er det ikke slik at sex er limet i forholdet? Er det ikke da man virkelig er nær hverandre? Er ikke det begges ansvar? Når da en dame ikke på noe vis noen gang er intim eller viser sin kjærlighet. Kan hun da forvente at han er lojal, og blir i forholdet år etter år? Anonymkode: f847e...529 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #12 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Typisk menn å gifte seg med damer som hater sex også griner de. Anonymkode: 22a79...4ef Eller at hun ikke hater sex, men at sex med han ikke er god. Anonymkode: 36cb3...29f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #13 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen av din kone. Jeg har vært i et forhold like lenge som dere, og sexlivet er helt dødt. Jeg ønsker ikke at han initierer sex, jeg har ikke behov for det. Orgasmene mine ordner jeg selv, slik jeg ordner det meste annet selv. Nettopp der ligger nøkkelen hos meg. Jeg føler meg forbigått, oversett, annullert. Jeg har kommunisert hundre tusen ganger hva jeg ønsker, tenker og føler, men han møter meg ikke på dette. Han fortsetter på samme viset som tidligere, for det funker for han. Følelsene mine er døde, og jeg har ikke lenger behov for sex og nærhet. Dette frustrerer han, men hvorfor i all verden skal jeg ha pliktsex med en mann som ikke møter meg på noen andre områder? Dette trenger ikke gjelde for dere, såklart, men jeg ville bare si hvordan kona di KAN ha det. Min mann kunne nemlig skrevet innlegget ditt. Han tror også han gjør alt riktig, og han kan heller ikke skjønne hvorfor jeg ikke responderer på tilnærmelsene hans. Er målet ditt å komme til bunns og faktisk endre problemet, eller er målet ditt å få henne på rygg oftere? Det kan jo hende at problemet ligger hos henne, men det kan også hende at problemet ligger hos deg. Er du forberedt på å endre noe hos deg selv? Anonymkode: 64c02...0c8 Kjenner meg veldig igjen i det som blir skrevet over. Jeg kjenner på at jeg må dra lasset hele tiden. Jeg som må holde oversikt over hvem som skal hva når og hva som skal være med. Hus og hjem er det og jeg som må ta initiativ til at ting blir gjort - mannen bidrar, men ikke uten at jeg har bedt han om (og gjerne mast) å gjøre noe. Konstant sliten og for min del har jeg ikke overskudd til intimitet. Anonymkode: cb514...cb0 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #15 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg mener et ekteskap er en 50/50 fordelingssak på ting som skal gjøres, og 50/50 på ansvar. Om jeg ikke har det bra så må hun trå til og selvsagt andre veien. Det legges opp til at mannen skal gjøre alt mulig for å se om hun kanskje klarer å ha overskudd til sex. Hva da andre veien? Hvorfor skal ikke kvinner gjøre innsats for at forholdet er bra? Hvorfor man kan so…Du gjør ikke husarbeid, så jeg vil ikke ha sex. Hva med, du vil ikke ha sex med meg, så jeg vil ikke gjøre husarbeid? Forhold havarerer pga manglendd husarbeid fra mannen, og da er det en ok forklaring Er det da en ok forklaring av mannen går fra kona som følge av manglende sex? Er det ikke slik at sex er limet i forholdet? Er det ikke da man virkelig er nær hverandre? Er ikke det begges ansvar? Når da en dame ikke på noe vis noen gang er intim eller viser sin kjærlighet. Kan hun da forvente at han er lojal, og blir i forholdet år etter år? Anonymkode: f847e...529 Ja, det er greit å gå fra en partner på grunn av manglende kompabilitet (som store forskjeller i lyst og behov) Sex er lim i mange forhold, men ikke alle. Nei, sex er ofte ikke det mest intime og næreste i de fleste fungerende forhold, men kan være en del av det. Jo, det er begges ansvar, men man må se på det som ligger bak. Har hun manglende lyst, har hun ikke ansvar for for å ha sex med mannen, men begge har ansvar for at forholdet er bra for begge. Og da kommer vanligvis sexlysten av seg selv. Alle som har gått inn i et forhold som er avtalt å være monogamt, kan forvente at partneren ikke er utro. Men igjen, det er lov til å gå ut av forholdet dersom man ikke ønsker å være i forholdet. Anonymkode: 02a95...c2f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #16 Skrevet 17. juni 2024 Du vil nok se at KG mener at dette er din feil 😂 Anonymkode: 58dd0...df7 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #17 Skrevet 17. juni 2024 Stakkars deg. Føler virkelig med deg. Ja hun er helt klart ferdig med deg…, eller: Hun er enten a- seksuell, deprimert eller har opplevd overgrep kanskje? Hvordan var barndommen hennes? Anonymkode: 041bd...399
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #18 Skrevet 17. juni 2024 Eneste som vekker opp kvinner som dette er å du enten er utro eller at hun mistenker du er utro. 1. Gå å tren deg i form. 2. kjøp ny klær. 3. gå rundt med vel stelt hår. 4. gjøm telefonen din. 5. gå å gjør ting du gjorde før du møtte henne, finn ditt gamle selv. Hvis hun ikke vakner opp av dette— pakk tingene dine og gå ut døra. Livet er for kort til å bruke på emosjonelt svart hull. Anonymkode: 60e7f...59d 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #19 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Eneste som vekker opp kvinner som dette er å du enten er utro eller at hun mistenker du er utro. 1. Gå å tren deg i form. 2. kjøp ny klær. 3. gå rundt med vel stelt hår. 4. gjøm telefonen din. 5. gå å gjør ting du gjorde før du møtte henne, finn ditt gamle selv. Hvis hun ikke vakner opp av dette— pakk tingene dine og gå ut døra. Livet er for kort til å bruke på emosjonelt svart hull. Anonymkode: 60e7f...59d 😅 Verdt å prøve, iallfall! 🤞 Anonymkode: 9d5e8...b7b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #20 Skrevet 17. juni 2024 Jeg lurer på hva du egentlig elsker ved henne? Kan umulig være måten hun får deg til å føle deg på i hvert fall. Hvorfor gidder du, livet forvinner litt for hver dag. Anonymkode: a743b...e59 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå