Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket råd følte du isåfall at funket for deg  og hvor lang tid tok det før fødselen da startet?

Anonymkode: d318b...23b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan vet man om kjerringrådet fungerte, eller om fødselen hadde startet uansett.... 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e4c6e...892

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvilket råd følte du isåfall at funket for deg  og hvor lang tid tok det før fødselen da startet?

Stripping. Fungerte som fjell, fødte under 24 timer etter dette. Tryglet jordmor om å strippe på termin, uten tvil det som hjalp. 

Anonymkode: 2f6d3...906

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvordan vet man om kjerringrådet fungerte, eller om fødselen hadde startet uansett.... 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e4c6e...892

Det kan man aldri vite, men vil bare høre om noen føler at det de gjorde kan ha hatt en virkning. Men jeg er fullstendig klar over at det ikke trenger å ha en sammenheng ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Spørs på gener osv, 

jeg og min søskenflokk etter vi får rier føder vi etter 20 min og veldig vanlige i det landet vi kommer fra. 

kan hende bare norsk kropp er annerledes, har hørt mange bruker flere timer her. La fødselen bare være naturlig.

Anonymkode: aa522...fcc

AnonymBruker
Skrevet

Tror også fødselen tok 10 min på søsteren, gikk utrolig fort 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Eller bare tilfeldig, men veldig vanlig i hjemmelandet de fleste kvinner bare skyter ut barn, rart 🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørs på gener osv, 

jeg og min søskenflokk etter vi får rier føder vi etter 20 min og veldig vanlige i det landet vi kommer fra. 

kan hende bare norsk kropp er annerledes, har hørt mange bruker flere timer her. La fødselen bare være naturlig.

Jeg hadde født på 30 min hadde ikke pressingen tatt så lang tid. Er norsk 

Anonymkode: 084e6...032

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Stripping. Fungerte som fjell, fødte under 24 timer etter dette. Tryglet jordmor om å strippe på termin, uten tvil det som hjalp. 

Anonymkode: 2f6d3...906

Fungerte ikke her, til tross for at jeg var moden og hadde en cm åpning. Skjedde ingenting på flere dager, og rier startet først 41+6.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørs på gener osv, 

Hvilket hjemland?

Anonymkode: d0a06...67c

AnonymBruker
Skrevet

Sæd funker som bare det! Jeg var overhodet ikke kåt, men vi ble oppfordret av sykehuset til å ta inn på pasienthotellet og teste naturmetoden. Etter at han hadde sprutet i meg lå jeg en stund med beina oppetter veggen, og noen timer senere var barnet født.

Anonymkode: fcf46...c15

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror faktisk at stimulering av brystknoppene hjalp på :) Startet i alle fall av seg selv denne gangen, forrige måtte settes i gang på overtid. 

Anonymkode: 9eb3f...e25

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde alt mulig! Var SÅ lei. 

Fikk beskjed at eneste som var vitenskapelig bevist var sex med utløsning hos ham. Gikk til verks for første gang på mangemange uker. Fikk som vanlig kynnere av sexen, men disse gav seg aldri. Vannet gikk 4-5 timer etterpå. 

vet jo ikke om det hadde startet av seg selv uten sex, men kjerringrådet ble fulgt og fødsel startet iallefall

Anonymkode: d6e0e...8cb

• Liker 1
Skrevet

Prøvde «alle» kjerringråd rundt en uke over termin. Spiste kanel, gikk i maaaange trapper, samleie, og et par andre som jeg ikke husker lenger. Prøvde ikke lakserolje. Ingenting hjalp, baby kom ved igangsettelse 11 dager på overtid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Forsøkte alt i tiden før jeg skulle settes i gang, tok likevel makstid med alt da jeg ble satt igang uka før termin. 

Kjørt på humpete vei, spist sterk mat, sex, trapper i flere timer, stimulering av brystvorter. 

Hadde 1 cm åpning og hadde hatt rier som stoppet av seg selv, men det hjalp ingenting. Etter ballong så fikk jeg sove på sykehuset, neste dag rakk jeg alle tablettene før ny natt og dagen etter det igjen så var fødselen i gang. 

Anonymkode: e2d5a...f95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Spørs på gener osv, 

Selve fødselen er kjapp hos meg. 3.5t på første og 1.5t på andre. Har aldri hørt at en type utenlandsk opprinnelse er noe mer fødemaskin enn en annen. Gener har ikke alt å si heller, det er kun meg i familien som føder så kjapt. 

Du og din søskenflokk har kanskje en greie, men har alle i ditt hjemland det på samme måte?

Anonymkode: e2d5a...f95

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Spørs på gener osv, 

:ler:

Hvilket land?? Lurer veldig.

Anonymkode: 2398b...80e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiste masse ananas. Men den dagen riene startet gråt jeg skikkelig på dagen, gråt skikkelig og fikk tømt ut all frustrasjon! Kroppen ble så myk og rolig, og fikk så sinnsro! Etter ca 3 timer med denne zen følelsen så begynte riene. 

Anonymkode: 2398b...80e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stripping funket trolig med nr 1 men da hadde jeg alt 4 cm. Ikke engang stripping, samleie eller aktivitet funket med nr 2, ble igangsatt med over 5 cm 

Anonymkode: e0f2f...0cb

Skrevet (endret)

Jeg PRØVDE ikke å sette i gang noe, men kjerringrådet er jo at fysisk aktivitet som innebærer noe tungt fysisk og litt strekk og tøying, kan sette i gang noe. Eldre kvinner pleier å anbefale trappe-gåing i høyt tempo eller å vaske alle vinduene i huset.

Jeg var 7 måneder på vei, sykemeldt pga kynnere og bekkenløsning og kjedet meg veldig hjemme en dag. Kynnerne var ikke plagsomme den dagen, og det samme med bekkenløsningen. Var i fin form den dagen, så jeg bestemte meg for å gå ut på balkongen og måke snø for det var så mye der. Tung, våt snø... og jeg hadde ikke holdt på så veldig lenge før jeg kjente voldsomt kraftige kynnere, så jeg ga meg og gikk inn igjen.

Kynnerne kom og gikk resten av dagen og neste dag. Enden på visa var at kynnerne gikk over i premature rier, og siden jeg var bare sju måneder på vei, så ble de premature riene stoppet med medisiner på sykehus. 

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...