Gå til innhold

Kan man sende en "norgespakke" som ikke er i en pappeske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker å sende en 40 l ryggsekk og fant ut at det rimeligste alternativet var "norgespakke", men gutten på post i butikk trodde at den måtte sendes i pappeske for at det skal kvalifiseres som "norgespakke" og sa at han trodde det kom til å bli dyrt å bare sende sekken som den er innpakket i plast.

Har lett inne på posten sine sider etter info, men kunne ikke finne spesifikk informasjon om dette.

Noen som vet?

Anonymkode: 83cc5...050

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den må innfor visse mål for å sendes som norgespakke, enten egen emballasje eller den kartongen på posten

Anonymkode: 2996d...803

Målene er 120x60x60 cm og sekken går innenfor de målene. 

Da må jeg legge den i en eske for å få sendt den?

ts

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Du må ikke legge den i en eske nei.

Anonymkode: dd1dd...ad3

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts

Du kan fint pakke den inn i gråpapir, må ikke være i pappeske, men du kan selvsagt ikke klistre adresselappen rett på ryggsekken.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Jdz skrev (4 minutter siden):

Du kan fint pakke den inn i gråpapir, må ikke være i pappeske, men du kan selvsagt ikke klistre adresselappen rett på ryggsekken.

Så da kan jeg egentlig legge den i en gjennomsiktig søppelsekk og klistre adresselappen utenpå?

ts

• Liker 1
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ts

Nei surr den inn i noe gråpapir som den over sier og sett norgespakke klistrelappen på det. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så da kan jeg egentlig legge den i en gjennomsiktig søppelsekk og klistre adresselappen utenpå?

ts

Ta en sort, da viser merkelappen bedre! 
Har sendt masse klær i bærepose med tape i kryss. 

Anonymkode: 54ccd...b77

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ta en sort, da viser merkelappen bedre! 
Har sendt masse klær i bærepose med tape i kryss. 

Anonymkode: 54ccd...b77

Det finnes vel ikke svarte søppelsekker lenger å få kjøpt?

Ts

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts

Jo det tror jeg da, eller? Pakk den inn i noe mørkt før du har den gjennomsiktige sekken over da i såfsll ellers ser man ikke lappen så lett

AnonymBruker

Har sendt drøssevis av norgespakker, men bruker sjelden pappeske. Bare pakk den inn i noe som lappen kan klistres på. NB: Har dårlig erfaring med kun gråpapir. Det har veldig lett for å gå hull på, og når det først har blitt et lite hull blir det fort større. Da risikerer du at innholdet faller ut og blir borte. Bruk en plastpose. Er ikke så farlig hvilken farge. Hvis en vanlig pose fra matbutikken er stor nok, så bruk det. Bare surr tape rundt begge veier før du setter på lapp med sporingsnr.

Anonymkode: c56a6...0cb

• Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Kjøpte det senest nå på lørdag hos Europris.

Anonymkode: 89287...838

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts

Joda, de har både sorte og blå (ekstra kraftige) på f.eks Clas Ohlson.

Anonymkode: bbf41...4cd

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har sendt drøssevis av norgespakker, men bruker sjelden pappeske. Bare pakk den inn i noe som lappen kan klistres på. NB: Har dårlig erfaring med kun gråpapir. Det har veldig lett for å gå hull på, og når det først har blitt et lite hull blir det fort større. Da risikerer du at innholdet faller ut og blir borte. Bruk en plastpose. Er ikke så farlig hvilken farge. Hvis en vanlig pose fra matbutikken er stor nok, så bruk det. Bare surr tape rundt begge veier før du setter på lapp med sporingsnr.

Anonymkode: c56a6...0cb

Jeg har mottatt sendinger med klær og annet innpakket i pose fra matvarebutikk, og det blir tydeligvis ofte hull i dem underveis.

Anonymkode: bbf41...4cd

Annonse
AnonymBruker

Kan pakkes inn i hva som helst, sålenge pakken er innenfor målene😊 Vil forøvrig tipse om postnord, der får du sendt pakke inntil 5 kr for kun 69 kr, pakken må være maks 120 cm mener jeg, hvertfall mye romsligere enn posten sitt alternativ 

Anonymkode: d1af4...3af

• Nyttig 1
AnonymBruker

Om du hadde puttet sekken inni ein passende eske, brukt pakketape til og lukke esken, klistret adresselapp på eske og sendt den avgårde, så hadde sekken vært fremme nå. 

Anonymkode: c1395...2e8

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 22.01):

ts

Ja, det kan du. Jeg flytter via Posten for tida og sendte 11 pakker senest i går. Det var fylte skittentøyskurver, ryggsekker, kofferter, lerretsposer og bæreposer fylt med klær. Jeg bare dro en gjennomsiktig sekk over de ulike gjenstandene og surret noen runder med teip rundt. Ikke noe problem å sende og familie i andre enda har allerede hentet 4 av dem. 

Anonymkode: 8a7f0...24f

• Nyttig 1
AnonymBruker

Tynne poser fra matbutikken går hull i men poser av kraftig plast fungerer helt fint. Kan gjerne bruke to.

Selges også egne plast emballasje for post pakker men har ikke sett så stor str som til en sekk.

Jeg sender enten i en eske jeg har liggende etter eget nettkjøp ellers så bruker jeg plast lommer for pakker eller søppelsekk og lignende tykk plast.

Så lenge det er innenfor målene så går det fint.

Anonymkode: 423a7...0fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...