Gjest Inkognitoher Skrevet 16. juni 2024 #1 Skrevet 16. juni 2024 Hei dere. Noen her som vet hva som er effektiv terapi mot traumer?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #2 Skrevet 16. juni 2024 EMDR og CT-PTSD har godt med forskningsstøtte 😊 Anonymkode: 383b4...8ca
Trolltunge Skrevet 16. juni 2024 #3 Skrevet 16. juni 2024 ACT terapi hjalp meg mye. Tradisjonell samtaleterapi var absolutt ikke noe for meg. Ble dårlig av å grave i dritten.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #4 Skrevet 16. juni 2024 EMDR dempet mye av de visuelle minnene som gikk på repeat og mareritt, men jeg ble kjempedårlig av det og måtte avslutte. Håper noen har fått noen andre bra behandlingsformer for c ptsd som de vil dele. Anonymkode: c8fd1...ddb
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #5 Skrevet 16. juni 2024 Holder på med psykodynamisk tilnærming nå. Anonymkode: d34a5...d4e
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #6 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Holder på med psykodynamisk tilnærming nå. Anonymkode: d34a5...d4e Synes du det hjelper? Anonymkode: 6e4d7...abe
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #7 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes du det hjelper? Anonymkode: 6e4d7...abe Helt ærlig så har jeg ikke fått helt tak på tilnærmingen i terapien enda... Gått 4 timer. Anonymkode: d34a5...d4e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #8 Skrevet 17. juni 2024 Hvis du klarer å få et tilbud om spesifikk traumebehandling innen det offentlige, så er du vanvittig heldig. Jeg har prøvd EMDR (ikke godkjent terapeut, ikke del av terapi, ingen effekt), kognitiv terapi (forelesningsbasert, psykiater var ikke interessert i mine opplevelser eller hva jeg sleit med og var ikke interessert i meg som person, ingen effekt), psykodynamisk terapi (tre ulike terapeuter. Nr 1 sovnet mens jeg snakket, nr 2 brukte mye gaslighting og ble aggressiv og kranglet på ting jeg sa, nr 3 svarer uansett hva jeg sier «har du opplevd dette før?», ingen effekt). Kanskje jeg er behandlingsresistent, kanskje det ikke finnes god hjelp mot traumer, kanskje har jeg vært uheldig. Jeg vet ikke. Men håper du finner noe som fungerer og gjerne oppdaterer her om du gjør. Anonymkode: c2a48...620
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå