AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #1 Del Skrevet 16. juni 2024 Hva tenker dere om det? Når noen spør hva man ønsker i gave er svaret at man absolutt ikke ønsker seg ting, men ønsker opplevelser som for eksempel å bli invitert på middag, overnatting eller annet. Kan det for noen være mer krevende å be inn til middag, enn å bare kjøpe en gave fra en liste? Anonymkode: e7c1b...c92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 16. juni 2024 #2 Del Skrevet 16. juni 2024 For meg hadde det ikke vært noe problem om det var nærmeste famile eller min nærmeste venninnegjeng. Men jeg elsker å stelle i stand, lage mat og å være vertinne. Om du spør noen som er introverte, ikke liker eller føler de får til matlaging så er det litt mye å be om ja. Du kjenner vel de du skal ønske fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #3 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva tenker dere om det? Når noen spør hva man ønsker i gave er svaret at man absolutt ikke ønsker seg ting, men ønsker opplevelser som for eksempel å bli invitert på middag, overnatting eller annet. Kan det for noen være mer krevende å be inn til middag, enn å bare kjøpe en gave fra en liste? Anonymkode: e7c1b...c92 Hvem er "noen" som spør? Anonymkode: e2470...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 16. juni 2024 #4 Del Skrevet 16. juni 2024 Hvis jeg hadde fått det svaret, hadde jeg tenkt at den som sa det, var ensom og ønsket seg mer sosial kontakt. Å invitere på overnatting som gave virker litt rart, det er jo sånt man gjør på eget initiativ for å ha det hyggelig med venner og slektninger som bor et stykke unna, jeg hadde tenkt det var rart hvis noen gjorde dette som en gave til meg. Men det er klart hvis det er det personen vil, kan man jo gjøre det hvis det passer sånn. Og hvis man inviterer personen med ut på restaurant for å spise, slipper man jo jobben med å lage til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #5 Del Skrevet 16. juni 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tenker dere om det? Når noen spør hva man ønsker i gave er svaret at man absolutt ikke ønsker seg ting, men ønsker opplevelser som for eksempel å bli invitert på middag, overnatting eller annet. Kan det for noen være mer krevende å be inn til middag, enn å bare kjøpe en gave fra en liste? Anonymkode: e7c1b...c92 Er vel bare å skive en ønskeliste med eksempler på opplevelser dere har lyst på? Anonymkode: cc807...c22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. juni 2024 #6 Del Skrevet 16. juni 2024 Det er et veldig vanlig ønske, og veldig vanlig å gi. Både kona og jeg er nettopp blitt 50, og det var stort sett bare opplevelser vi fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #7 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hva tenker dere om det? Når noen spør hva man ønsker i gave er svaret at man absolutt ikke ønsker seg ting, men ønsker opplevelser som for eksempel å bli invitert på middag, overnatting eller annet. Kan det for noen være mer krevende å be inn til middag, enn å bare kjøpe en gave fra en liste? Anonymkode: e7c1b...c92 det er selvfølgelig vesentlig mer krevende. Og dyrt. Anonymkode: ce5cc...358 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #8 Del Skrevet 16. juni 2024 Det kan jo være veldig dyrt og krevende, men det kan også være en invitasjon til tacokveld hjemme liksom, så det må jo ikke være overnatting i tretopphytte. bare forklar godt så ikke folk feiltolker for det er mange generelt gode til å gjøre. Anonymkode: 8e5ae...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 16. juni 2024 #9 Del Skrevet 16. juni 2024 Det er mer verdifullt med opplevelser? Vil du kun ha materielle ting? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #10 Del Skrevet 16. juni 2024 Man gir jo ikke i gave å bli invitert på middag hjemme, det sier seg selv. Så da er det vel snakk om gavekort på restaurant. Og da trenger ikke giveren å bli med (regner med det var det du mente med «krevende»). Anonymkode: 316b7...86a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #11 Del Skrevet 17. juni 2024 Jeg har gitt gave på feks middag ute eller aktivitet. Men helt ærlig, det er ofte vanskelig å få gjennomført innen rimelig tid. Har barn, jobber en del helger og de som har ønsket slike gaver har også barn og ellers ofte planer i helgene. Anonymkode: e0d8d...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #12 Del Skrevet 17. juni 2024 Jeg fylte akkurat 50 år, og fikk flere "gavekort" på middag ute med venner. Det satt jeg veldig pris på. Anonymkode: 5a9f6...85a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. juni 2024 #13 Del Skrevet 17. juni 2024 Å ønske seg opplevelser, gjerne sammen med giveren, heller enn ting er helt vanlig. Å spesifisere at man ønsker å bli invitert hjem til folk er mer spesielt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #14 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva tenker dere om det? Når noen spør hva man ønsker i gave er svaret at man absolutt ikke ønsker seg ting, men ønsker opplevelser som for eksempel å bli invitert på middag, overnatting eller annet. Kan det for noen være mer krevende å be inn til middag, enn å bare kjøpe en gave fra en liste? Anonymkode: e7c1b...c92 Ja, absolutt mer stress..liker ikke besøk, og misliker matlaging og oppvask. For mitt vedkommende ville det da blitt ett kafebesøk, evt restaurant om vedkommende står meg nær.. Anonymkode: 34f4d...5ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #15 Del Skrevet 17. juni 2024 Hva med billetter til en forestilling? Teater, konsert, standup et eller annet. Det trenger jo ikke være noe i den andres hjem. Det skjer jo mye utenfor som man kan gjøre sammen og få opplevelsen sammen. Det er jo helt ypperlige gaver. Man trenger ikke ting. Anonymkode: 7a090...d5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #16 Del Skrevet 17. juni 2024 svartkatt skrev (22 timer siden): Det er mer verdifullt med opplevelser? Vil du kun ha materielle ting? Jeg vil ikke ha noen gaver, og gifter meg heller ikke. Men vil ikke bli instruert til å måtte invitere noen hjem til meg som gave. Anonymkode: e7c1b...c92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #17 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Man gir jo ikke i gave å bli invitert på middag hjemme, det sier seg selv. Så da er det vel snakk om gavekort på restaurant. Og da trenger ikke giveren å bli med (regner med det var det du mente med «krevende»). Anonymkode: 316b7...86a Det er det brudeparet svarte. De ønsker å bli invitert hjem på middag eller overnatting som gave. Anonymkode: e7c1b...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #18 Del Skrevet 17. juni 2024 Bli invitert på overnatting? Er dere veldig ensomme eller noe sånn? Anonymkode: d9f8c...fe5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #19 Del Skrevet 17. juni 2024 Å ønske seg opplevelser, gjerne sammen med giver, er helt innafor. Å invitere seg selv hjem til noen er megasært og noe dere dropper. Jeg var en gang i bryllup der forloverne i fellesskap hadde laget liste med hva alle gjestene kunne bidra med i parts første år som ektefolk for at det skulle bli et kjekt år der de som par skulle bli godt kjent. Jeg fikk "invitere på julekakebaking sammen med Line". Line var vår felles venninne som bodde et annet sted i landet, vi var 23, jeg bodde i kollektiv med 6 andre med dertil passende ryddighet/hygiene og et kjøkkenbord med plass til 3 om man ikke var kresen. Sa seg selv at det ikke ble noe av, selv om brudeparet etterlyste bakingen. Anonymkode: 947f5...28c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #20 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er det brudeparet svarte. De ønsker å bli invitert hjem på middag eller overnatting som gave. Anonymkode: e7c1b...c92 Det er helt crazy. En sånn ting er ikke en gave, men en invitasjon. Bare å droppe. Anonymkode: 316b7...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå