Gå til innhold

Vegetarisk tilbehør til rømmegrøt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt invitert på rømmegrøt på Sankthans, og har fått beskjed om å lage vegetarisk tilbehør. Altså istedet for spekemat. Hva kan jeg lage?

Anonymkode: 31c74...25a

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke vegetarisk tilbehør til rømmegrøt

Anonymkode: 9d063...435

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Siden det er snakk om vegetar og ikke vegan, ville jeg tatt med eggerøre, ostebrett og oliven.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

tørrfisk

Anonymkode: fdcfb...c69

AnonymBruker
Skrevet

Flatbrød, div bær el.l.?

Aner ikke.. Jeg pleier ikke å ha tilbehør til rømmegrøt

Anonymkode: d4c06...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg faktisk hørt med vertskapet om hva de mener med vegetarisk tilbehør. 

Anonymkode: 28b42...f95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flatbrød og melon.

Anonymkode: 6ba70...130

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker:

Melon, eggerøre, flatbrød feks.. som man ville valgt som tilbehør til et spekefat. 

Men akkurat som tilbehør til kun rømmegrøt, har jeg aldri vært bort i. Og jeg har mange veganske og vegetariske venner. 

Anonymkode: e5e58...fe1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har blitt invitert på rømmegrøt på Sankthans, og har fått beskjed om å lage vegetarisk tilbehør. Altså istedet for spekemat. Hva kan jeg lage?

Anonymkode: 31c74...25a

Røkt tofu som de selger på en del internasjonale grønnsak butikker eller på helsekost som du kan skjære i skiver.

Go’vegan pepperoni 

Soltørket tomater

Salte kjeks og oliventapenade

Søk opp facon på Google så vil du finne en del oppskrifter

Anonymkode: 7bba7...0c7

AnonymBruker
Skrevet

Rosiner, dadler, sukker og kanel, ristede salte kikerter, kokt egg, 

Anonymkode: d6a4a...d8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

vegansk tilbehør til ikke-vegansk grøt gir jo ingen mening?

Anonymkode: a55d9...7a5

Jo? Vegetarianerne kan spise både vegansk og vegetarisk, akkurat som de som spiser kjøtt

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Perine skrev (2 timer siden):

Takk for tips om spennende pålegg 😊 jeg er ikke vegetarianer, men liker å prøve ting.

Er ikke vegan eller vegetarianer jeg heller. Men denne er kjempegod med hummus eller most avocado på knekkebrød. Spirer på toppen og det bli en sunn fest i munnen 

• Hjerte 1
Annonse
Skrevet

Røkt tofu hadde jeg gått for. De har på en del Meny og Kiwibutikker fra Helios. Du kan også lage fake bacon, altså det som kalles for facon av tofu eller diverse annet selv. Tipper begge deler vil passe til rømmegrøt. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Er det kun rømmegrøt og spekemat? Da tenker jeg vegetarianere spiser grøten og dropper spekematen. Evt kringle.

Er det rømmegrøt som i "17mai-lunsj", så har man gjerne eggerøre, røkelaks, potetsalat, flatbrød, godt smør, kringle, salat, melon, lefseruller.

Anonymkode: 5e330...b71

• Liker 1
Skrevet (endret)
Sonit skrev (18 timer siden):

Er ikke vegan eller vegetarianer jeg heller. Men denne er kjempegod med hummus eller most avocado på knekkebrød. Spirer på toppen og det bli en sunn fest i munnen 

Jeg kunne ikke vente…. 🤣. Måtte innom Meny og kjøpe en flaske med Liquid smoke i dag. Den var svindyr, 91 kr, men sikkert veldig drøy. Jeg manglet også gulrøtter og dill, men resten hadde jeg.

Det ble veldig lite av den marinaden, så jeg tok alt oppi en plastpose og knadde det sammen slik at jeg fikk fordelt det på alt sammen.  Det står og baker i ovnen nå.  Gleder meg til å smake på det.

Klart for tildekking og baking:

IMG_2469.jpeg

Litt etter:  smakte på en bit da jeg tok den ut av ovnen. Nam nam, det var godt. Litt hardt, skulle kanskje stått litt lenger.

Endret av Perine
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Perine skrev (1 time siden):

Jeg kunne ikke vente…. 🤣. Måtte innom Meny og kjøpe en flaske med Liquid smoke i dag. Den var svindyr, 91 kr, men sikkert veldig drøy. Jeg manglet også gulrøtter og dill, men resten hadde jeg.

Det ble veldig lite av den marinaden, så jeg tok alt oppi en plastpose og knadde det sammen slik at jeg fikk fordelt det på alt sammen.  Det står og baker i ovnen nå.  Gleder meg til å smake på det.

Klart for tildekking og baking:

IMG_2469.jpeg

Litt etter:  smakte på en bit da jeg tok den ut av ovnen. Nam nam, det var godt. Litt hardt, skulle kanskje stått litt lenger.

En slik flaske varer lenge. Så gøy at du har lagd det. Det er godt på knekkebrød med hummus eller avokado under. Jeg dropper dill og bruker persille istedenfor.

Ser nå at jeg nevnt hummus og avokado over også 🤣

Endret av Sonit
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...