Gå til innhold

Hvor mye tid "krever" dere som kjærestetid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er jeg som er kjip her, hun virker hvertfall å synes det. 

For to uker siden hadde vi en hel helg uten barn, der vi var sammen hele tiden. Siden da har vi vært sammen hver kveld med mindre hun har hatt planer. 

Nå var vi i et arrangement i går med hennes folk, og hadde derfor barnevakt, og jeg ytret ønske for flere dager siden(uten protest) om å få gjøre mine ting idag. Da jeg var på vei ut døren, ble jeg møtt med voldsom kjølighet og kritiske spørsmål om hvorfor jeg skulle gå så tidlig. Jeg sa at jeg hadde jo klarert at jeg skulle få gjøre som jeg ville idag. 

I telefonen isted var hun dritsur, for hun hadde planlagt at vi skulle ha alenetid før jeg reiste. Dette har aldri vært nevnt. Kjenner meg litt sliten og oppgitt nå, men lurer på om jeg er kjip når jeg ikke ønsker å bruke all ledig tid sammen... 

Anonymkode: f4dd7...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det virker som et forhold jeg ikke være vært i. Jeg har faste aktivitet jeg går på hver uke, og vi trener som regel hver for oss. 

Anonymkode: b1acf...1b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouff minner om eksen, forventet å se meg hver dag! Må kunne gi litt space uten å bli utrygg og mase. Ellers blir jeg kvalt. 

Anonymkode: 774bc...bd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde følt meg fanget. 

Anonymkode: 10cc7...5f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre, jeg ender ofte opp med å føle meg som en drittsekk når jeg en sjelden gang gjør noe alene...

Det hører med til historien at jeg jobber, hun gjør ikke. Så hun mener det er nok at jeg er på jobb, jeg burde få egentiden min dekket der. Hun holder på med alle sine hobbyer og sosial omgang mens jeg jobber. 

Tror dessverre dette går mot slutten, men mistenker litt også at hun er kjip mot meg for å få meg til å gjøre det slutt, så hun kan ta offerrollen. 

Anonymkode: f4dd7...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Godt å høre, jeg ender ofte opp med å føle meg som en drittsekk når jeg en sjelden gang gjør noe alene...

Det hører med til historien at jeg jobber, hun gjør ikke. Så hun mener det er nok at jeg er på jobb, jeg burde få egentiden min dekket der. Hun holder på med alle sine hobbyer og sosial omgang mens jeg jobber. 

Tror dessverre dette går mot slutten, men mistenker litt også at hun er kjip mot meg for å få meg til å gjøre det slutt, så hun kan ta offerrollen. 

Anonymkode: f4dd7...1db

Op forresten

Anonymkode: f4dd7...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker kvalitetstid og har det som et kjærlighetsspråk, men selv jeg ville blitt kvelt i et sånn forhold. Virker som hun har utrygg tilknytning? Dere bør kanskje snakke sammen om hva dere trenger av kvalitetstid i et forhold. I mitt samboerskap så setter vi begge pris på egentid, så selvom jeg selv har utrygg tilknytning, så gleder jeg meg også til egentid når han skal ut. 

Anonymkode: 4ef08...1af

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange ganger. Hun tilbyr da at hun kan gå ut og la meg være alene hjemme. Dette som føles som kontrollbehov har blitt verre i senere tid. 

Derfor jeg mistenker litt at det er feighet, et forsøk på å få meg til å gå. For jeg har vært klar på behovet for egentid all tid jeg har kjent henne...

Op

Anonymkode: f4dd7...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

...Det hører med til historien at jeg jobber, hun gjør ikke. Så hun mener det er nok at jeg er på jobb, jeg burde få egentiden min dekket der. Hun holder på med alle sine hobbyer og sosial omgang mens jeg jobber. 

Anonymkode: f4dd7...1db

Det er jo bare tull. Det må være lov å ha hobbier og vennskap i tillegg til jobb.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har prøvd mange ganger. Hun tilbyr da at hun kan gå ut og la meg være alene hjemme. Dette som føles som kontrollbehov har blitt verre i senere tid. 

Derfor jeg mistenker litt at det er feighet, et forsøk på å få meg til å gå. For jeg har vært klar på behovet for egentid all tid jeg har kjent henne...

Op

Anonymkode: f4dd7...1db

Hva er det som stopper deg fra å gjøre det slutt da? Er det kun fordi du ikke ønsker å gi henne "gleden" av å ta offerrollen, eller er det noe mer? Om dere allerede har snakket om behovet for egentid, og kravet om "kvalitetstid" bare blir mer og mer urimelig så er det i hvert fall ikke noe som kommer til å bli bedre.. 

Anonymkode: 4ef08...1af

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krever aldri kjærestetid, tenker vi sees når begge har tid og overskudd. Når det er barn i bildet, så synes jeg de fortjener å ha litt alenetid med forelderen også.

Dessverre var eksen min som dama di, og jeg følte meg helt kvalt til slutt. Aldri mer!

K51

Anonymkode: 071cf...b10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for mye å forvente (eller kreve) at man er sammen hver ledige stund. Selv er jeg hvertfall forberedt på å tilbringe en god del tid alene, og tenker at det må en mulig partner få lov til også.. eller med venner, familie.. og det sier jeg som kun har sjelden kontakt med den nærmeste familien, og egentlig altfor mye alenetid. Men jeg har erfart og lært. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke interessert i alt for mye kjærestetid, jeg vil også trene, møte venner, være alene etc. Noe kjærestetid er koselig, for mye føles som en tvangstrøye.

Anonymkode: 6b280...ba2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det hele tatt å ha definert "kjærestetid" uten noe mer konkret hadde fått meg til å vri meg. Har ikke noe problem med å lage avtaler om middag, konsert, se en film eller whatever,men å spikre meg til "kjærestetid" blir too much. Sånn er det for meg.

Anonymkode: 10cc7...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lurer på om det er jeg som er kjip her, hun virker hvertfall å synes det. 

For to uker siden hadde vi en hel helg uten barn, der vi var sammen hele tiden. Siden da har vi vært sammen hver kveld med mindre hun har hatt planer. 

Nå var vi i et arrangement i går med hennes folk, og hadde derfor barnevakt, og jeg ytret ønske for flere dager siden(uten protest) om å få gjøre mine ting idag. Da jeg var på vei ut døren, ble jeg møtt med voldsom kjølighet og kritiske spørsmål om hvorfor jeg skulle gå så tidlig. Jeg sa at jeg hadde jo klarert at jeg skulle få gjøre som jeg ville idag. 

I telefonen isted var hun dritsur, for hun hadde planlagt at vi skulle ha alenetid før jeg reiste. Dette har aldri vært nevnt. Kjenner meg litt sliten og oppgitt nå, men lurer på om jeg er kjip når jeg ikke ønsker å bruke all ledig tid sammen... 

Anonymkode: f4dd7...1db

Slik du beskriver det her, så hadde jeg følt meg kvalt. Vi har begge to et liv utover tosomhet. 
 

Nei. Du er selvfølgelig ikke kjip. Du er normal.

Anonymkode: 27dec...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

 

Endret av Ins0mniac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg er ikke interessert i alt for mye kjærestetid, jeg vil også trene, møte venner, være alene etc. Noe kjærestetid er koselig, for mye føles som en tvangstrøye.

Anonymkode: 6b280...ba2

Ja, tvangstrøye er veldig beskrivende. All glede forsvinner når det blir tvang. Op

Anonymkode: f4dd7...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ins0mniac skrev (2 minutter siden):

Jeg mener det vi har sammen som funker, er godt nok til å jobbe for. Det sier hun hun mener også, men når oppførselen er sånn som nå, tviler jeg litt på at hun mener det. Hun er flink med mine barn, og begge trives veldig godt sammen med hverandres familier.

Men sjalusi og kontrollbehov får meg til å føle meg helt jævlig. 

Den tråden på singelforumet om hva man gleder seg til med å bo alene treffer skikkelig hardt.

 

Vent, dere er samboere også?! Jeg trodde dere var særboere, ettersom dere hadde vært så mye sammen de siste ukene… nei, jeg hadde ikke orket å henge på samboeren min så mye, hver dag. 

Anonymkode: 4ef08...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg ikke orka 😵‍💫 

Her jobber mannen 150% , men han trener, er med barna ut (uten meg), drar på guttekvelder osv. Jeg er fri til å velge egne aktiviteter, men foretrekker ofte å sitte hjemme med et glass rødvin og en film. Det er MITT valg. 
 

Vi har litt tid sammen på kveldene etter barna er i seng, ellers har han jobb annenhver helg og da tar jeg ofte med barna på hytta så får han fri fra mas og unger når han har jobbhelg sånn at han får hvilt seg litt og eventuelt tatt en bytur lørdagen.
 

De helgene han har fri fra jobb prioriterer vi barna / familien og har litt kvalitetstid på kvelden 😊 

Anonymkode: 15437...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventet nok mer av han jeg var samboer med og pappaen til barna, men han var knapt aldri hjemme. Nå som singel og 2-4 turnus har jeg ikke så mye tid til dateing så hadde vært perfekt med en mann som er litt opptatt😅

Anonymkode: 842f9...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...