Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere at media har dekket saken rundt karikaturtegningene bra?

Jeg synes ikke det. Det har vært liten informajson om bakgrunnen for demonstrasjonene, imamenes rolle og deres posisjon. Hvilken rolle spiller f.eks. Irans mulige atombombelaging? Hvilken betydning får dette med en aggressiv Bush i USA?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes dekningen har vært dårlig. Enig med deg. Jeg tror at Bush nå finner en hver 'opportunity' til å bombe. Som vanlig.

Skrevet

Helt enig i at dekningen har vært dårlig. Jeg tror det skyldes to ting:

1 - Manglende kompetanse

2 - Frykt for å si noe politisk ukorrekt og/eller få en masse rasende islamister på nakken (og hertil alskens drapstrusler osv.)

Begge deler er synder for en yrkesgruppe som er til for å opplyse folket om hva som virkelig skjer og hvorfor. Men jeg forstår det jo godt. Jeg skjønner ihvertfall ikke stort. Men jeg skulle ønske det var flere journalister og skribenter som tok seg tid til å prøve.

Når det gjelder USA og Iran er jeg ikke helt overbevist om at det bare er Bush som leter etter unnskyldninger. Greit nok at han tenker mer svart/hvitt og voldelig enn de fleste nordmenn, men et Iran med atomvåpen kombinert med den sjæfen de har.. Det er jo ikke noen koselig tanke.

Det er tross alt snakk om et land som bruker barneTV til å inndoktrinere barna sine til å bli selvmordsbombere:

http://www.geenstijl.nl/paginas/iraansetelekids.html

Hvordan tenker mennesker som vokser opp med sånt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...