Gå til innhold

Veldig mange her som ikke skjønner det at moren til barna faktisk betyr en hel del!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du møter en fyr som har barn med en annen, det kommer med massiv bagasje. 
Han har levd et liv med denne kvinnen før deg,han har opplevd det absolutt største man kan oppleve med moren til barnet sitt. 
Sånne følelser forsvinner ikke selv om man gjerne skulle ønske det! 

Man må nesten forstå det, det krever en god del å være sammen med en mann som har delt et helt annet liv med en kvinne før deg! 

Jeg snakker av erfaring. Jeg har både vært den kvinnen som kommer inn i noe sånt og er den kvinnen som er moren til barnet. 

Faren til barnet mitt har hatt kjæreste etter vi gjorde det slutt, det ble slutt fordi han ikke klarte livet sammen med en annen dame enn moren til barnet sitt. 
Følelsene vi deler er ikke bare å glemme….. 

Sier ikke det er sånn for alle men for veldig mange er det faktisk sånn… 

Anonymkode: 5e795...bce

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er ikke det ofte litt problemet også? Han slutter å se på henne som et seksuelt vesen og kun som en mor til barna, som han ikke kan objektifisere på samme måten og derfor begynner han å se etter andre damer?

Anonymkode: 7300c...227

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, er ikke det ofte litt problemet også? Han slutter å se på henne som et seksuelt vesen og kun som en mor til barna, som han ikke kan objektifisere på samme måten og derfor begynner han å se etter andre damer?

Jo, det stemmer nok på veldig mange. Man da har man gjerne ikke et godt seksuelt forhold i bunn heller…?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt fascinerende hvordan barnløse kvinner graver langt nedi restekassa og drar opp 10 år eldre leger og advokater med ekskoner og særkullsbarn i bagasjen, fremfor å velge jevnaldrende håndverkere uten bagasje i det hele tatt 🤷‍♀️

Money money money 💰💰💰

Anonymkode: 10377...bc1

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som regel blir det en slagmark ca 5-10 år inn i ekteskapet omkring hvem som gjør mest for familien, og hvem som nærmest har trukket seg helt ut. Hos de som kommer seg forbi dette og holder ut i 15-20 år, så handler brudd som regel om at man tar hverandre fullstendig for gitt, alt handler om tidsklemme, plikter og mas, og gubben er sur fordi moren hans, jeg mener kona hans, ikke orker å ha sex med ham mer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det at en mann har vedvarende følelser for mor til barna mener du ? 

Tja, det er jo klart at alle som har vært en familie vil ha følelser for den andre, men de trenger så absolutt ikke å være romantiske følelser! 

De kan like så gjerne være familiære følelser, ala søster/bror følelser. 

Slik har jeg det for min eksmann ihvertfall. 

Hadde en mann hatt dype følelser for deg, mor til hans barn så hadde forholdet fungert, han hadde jobbet for forholdet. 

Desverre har nok ikke din eksmann tilstrekkelig følelser for deg. 

Jeg vet hvor jævlig de aller fleste har det for at de velger å gå fra et forhold med barn. Så jeg hadde ikke vært "redd" for følelser for eksen. 

Jeg forstår også, at det er mor til hans barn, så det å ha og opprettholde et relativt godt samarbeid og tone vil være viktig for han. 

Og noe annet hadde vært antennen for min del. Ikke en type mann jeg vil ha..

Anonymkode: f3b8d...32c

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen problemer med å glemme mine ekser. Heller ikke ham jeg har et barn med. Ferdig er ferdig. Vi deler foreldreskap, men ellers er det null følelser eller ønske om samvær. Hvis man ikke klarer å glemme eksen sin, så bør man ikke gå inn i nytt forhold. Vet om mange, inkludert meg selv, som har det tusen ganger bedre med en ny. Vi har vært sammen i 25 år nå.

Anonymkode: 0a127...8cf

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Min mann har virkelig ikke en eneste god følelse igjen for moren til ungene. De har to barn sammen og som han sier, hun er moren til ungene hans og overhodet ikke noe mer! Han vil ha minst mulig med henne å gjøre, nå er ungene store (over 18 begge to) og han er sjeleglad for at han slipper noe mer kontakt med henne. 

Samarbeidet da barna var små, gikk tålelig greit, men han skulle ha alt skriftlig, hvis ikke gikk hun tilbake på alle avtaler, enten det handlet om penger eller ferie. 

Jeg holdt meg unna alt, bortsett fra som omsorgsperson for barna, fra dag en ble jeg inkludert som den nye familien og nå har vi vært et par i 15 år. Ser på barna som mine egne, bortsett fra at jeg aldri har blandet meg inn i samværsavtaler. 

Og barna ser på meg som en foresatt og et forbilde. Tror de har sett på meg som en solid trygghet i alle år. 

Så nei, barna til moren betyr ikke en dritt. (Hans egne ord, jeg har null problemer med henne). 

Anonymkode: 3fdc4...c32

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppfordrer min nye kjæreste til å ha et positivt forhold til barnets mor. Han fortalte meg at han ikke anser henne som en venn, fordi hun har vært for slem med ham. Men jeg viser forståelse for hennes perspektiver og formidler hvor viktig det er for barnet at de har et godt forhold. Han sier at han ble inspirert av det, og at de faktisk har en bedre tone nå. Han sier også at han blir inspirert av hvor gode venner jeg og min eks(barnefar) er. Jeg sier med hånden på hjertet at jeg ikke føler noen sjalusi overfor hans eks, og han sier han ikke føler det slik overfor min heller. Nå er vi veldig ferske da, og har verken møtt hverandres ekser eller barn.

Anonymkode: 15ab7...6d2

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner litt hva du mener. Vi har barn på hver vår kant og jeg kjenner på at det er sårt at vi ikke har barn sammen (skal ikke ha heller). 

Vi blir liksom to forskjellige enheten og ikke en felles. Han og hans barn og jeg og mine. 

Hans barn er så like moren til barnet i personlighet at jeg sliter med å ha noe felles med dem. De er innadvendte og vanskelig å bli kjent med. Tilbringer mest tid på rommene sine og snakker lite. Aldri lengre samtaler. Men heller aldri noen konflikter.

Mens han nok syns mine barn er for krevende fordi de er utadvendte og sosiale og ønsker å tilbringe tid med oss voksne. I tillegg har de ofte vennebesøk og de krangler og herjer mer med søsknene sine enn hans barn.

Han deler jo dermed også en felles kjærlighet for sine barn med sin eks, som jeg savner at vi deler.

Anonymkode: d4928...ae0

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det overhode ikke sånn. Jeg har tre barn med en mann. Hadde ikke gått tilbake til han om han var den siste på jorda. Det er ingenting spesielt med han. Gleder meg til å ha null kontakt. 

Anonymkode: b2555...b13

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Han har levd et liv med denne kvinnen før deg,han har opplevd det absolutt største man kan oppleve med moren til barnet sitt. 

Man må nesten forstå det, det krever en god del å være sammen med en mann som har delt et helt annet liv med en kvinne før deg! 

Jeg snakker av erfaring. Jeg har både vært den kvinnen som kommer inn i noe sånt og er den kvinnen som er moren til barnet. 

Faren til barnet mitt har hatt kjæreste etter vi gjorde det slutt, det ble slutt fordi han ikke klarte livet sammen med en annen dame enn moren til barnet sitt. 

Så kanskje du egentlig burde gå tilbake til eksen da..? 

Anonymkode: 34078...563

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jo, det stemmer nok på veldig mange. Man da har man gjerne ikke et godt seksuelt forhold i bunn heller…?

Noe er jo uansett feil her, for de mennene du snakker om er jo ikke gift med de damene der er snakk om.

Normalen er at mannen er gift med mor til sine barn, ikke at de er skilt og man må forklare til en annen dame at man enda betyr noe.

Nei, mor til ungene betyr tydeligvis ikke all verdens, ellers hadde man faktisk ikke vært skilt.

Anonymkode: bf5fd...9b7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så kanskje du egentlig burde gå tilbake til eksen da..? 

Anonymkode: 34078...563

:nikke: akkurat.

Anonymkode: bf5fd...9b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja det er helt fascinerende hvordan barnløse kvinner graver langt nedi restekassa og drar opp 10 år eldre leger og advokater med ekskoner og særkullsbarn i bagasjen, fremfor å velge jevnaldrende håndverkere uten bagasje i det hele tatt 🤷‍♀️

Money money money 💰💰💰

Bitter much 😂😂😂

Anonymkode: de5ab...d41

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette innlegget lukter sjalu/bitter ekskone som ser sin eks gå videre… 

Nei, det er nok ikke alltid moren til barna har noe som helst verdi. Heller sjeldent vil jeg tro siden det er vanskelig å skille lag med felles barn. Det er gjerne en lang vond kamp som har nådd frem til ett brudd. 
Selv har jeg NULL følelser for barnefar.. Jeg er ganske sikker han har samme ikke eksisterende følelser for meg. Om noen følelser, så er det mer bitterhet og hat enn noe annet… 

Anonymkode: a2e46...1fb

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette innlegget lukter sjalu/bitter ekskone som ser sin eks gå videre… 

Nei, det er nok ikke alltid moren til barna har noe som helst verdi. Heller sjeldent vil jeg tro siden det er vanskelig å skille lag med felles barn. Det er gjerne en lang vond kamp som har nådd frem til ett brudd. 
Selv har jeg NULL følelser for barnefar.. Jeg er ganske sikker han har samme ikke eksisterende følelser for meg. Om noen følelser, så er det mer bitterhet og hat enn noe annet… 

Anonymkode: a2e46...1fb

Hvordan er jeg sjalu ekskone som ser at eksen går videre når han sier han fortsatt vil ha meg?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan er jeg sjalu ekskone som ser at eksen går videre når han sier han fortsatt vil ha meg?

Men, du vil ikke ha han da ? 

Den som velger å gå, er jo naturlig nok den som også har minst følelser. 

Veldig merkelig og tenke at det er slik for de fleste menn, når du valgte å gå ? 

Jeg gikk fra min eksmann, og han ønsker meg tilbake. 

Han jeg dater gikk fra sin partner. Han vil ikke ha henne tilbake. Men, hun vil nok ha han fremdeles. 

Det er jo ikke slik at det er sånn for alle menn, selvom din eksmann vil ha deg tilbake? 

Anonymkode: f3b8d...32c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trøster du deg selv?

Anonymkode: c7891...f8b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...