Gå til innhold

Lønn for barnevakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter barnevakt for to familier. Hos den ene får jeg betalt 150kr i timen for å passe på ei 3 år gammel jente. Hos den andre får jeg 140kr i timen for å passe på tre gutter; 3, 5 og 9 år gamle. Jeg syntes det er veldig slitsomt å passe de tre guttene samtidig, og at det ikke er verdt 140kr i timen. Jeg skal spørre om mer, men er usikker på hva en passende lønn er. Jeg er jo tross alt bare 17.

Anonymkode: cb64b...2a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker 180 kr timen er helt rimelig. 

Anonymkode: 26ad5...d35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg sitter barnevakt for to familier. Hos den ene får jeg betalt 150kr i timen for å passe på ei 3 år gammel jente. Hos den andre får jeg 140kr i timen for å passe på tre gutter; 3, 5 og 9 år gamle. Jeg syntes det er veldig slitsomt å passe de tre guttene samtidig, og at det ikke er verdt 140kr i timen. Jeg skal spørre om mer, men er usikker på hva en passende lønn er. Jeg er jo tross alt bare 17.

200 kr timen for tre unger bør være minstelønn. 

Anonymkode: 830a9...7ab

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett barn og betaler 150/t for timer der barnet er våkent og 100/t for timer etter leggetid. 

140 for tre barn var litt snaut. Be om 180.

Anonymkode: a0c29...168

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

synes du får bra jeg, her er det vanlig de under 18 får 125kr timen og de over 175kr i timen

Anonymkode: d7361...08a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir en 16-åring 160 kroner i timen for å passe en på 5,5 år. Synes også det er litt lite med 140 kroner for tre barn. 

Anonymkode: 32121...24c

AnonymBruker
Skrevet

150 per time for ett barn under 8 år, og 20-30 kr per time per ekstra barn (litt avhengig av alder). 

Anonymkode: 45e1b...133

AnonymBruker
Skrevet

Her betaler vi 100kr. Timen, men da er barna lagt før han kommer. Så barnevakten (som bor vegg i vegg) kan bare sitte å se på serier og slappe av. 

Anonymkode: 21f3d...86b

AnonymBruker
Skrevet

sånn er det absolutt ikke her. De er snille, men veldig bestemte gutter. Vanskelig å få dem til å høre etter. Spesielt minstemann som bare griner til han får vilja si. De går alle sine egne veier da vi er ute, så vanskelig å holde styr på alle.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

synes du får bra jeg, her er det vanlig de under 18 får 125kr timen og de over 175kr i timen

Anonymkode: d7361...08a

Per barn ja...

Anonymkode: 2d95f...a63

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare sagt at du ikke har lyst til å passe de lenger fordi de er viltre og ikke tar imot beskjeder. Du skal ikke være ekstra forelder og stå for oppdragelse, du skal tross alt bare passe.

Anonymkode: a9ff2...cca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...