Gå til innhold

Dere døtre av utro fedre- Har dere relasjon til han?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp vite at faren min har hatt to lange forhold bak ryggen på mamma. Nå er jeg både sint og skuffet og vet ikke om jeg noen gang kan tilgi han. Har DU erfaring med en slik far? Ble du noen gang venn med elskerinnen ? Jeg vet ikke Om jeg kan møte henne en gang 

Anonymkode: f4c37...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i den grad, men noe mindre opplegg. Gikk det utover deg den gangen det skjedde? Jeg merket ikke noe særlig av det. Visste egentlig ikke hva som skjedde. Uansett er det mor/hustru sin oppgave å reagere eller ikke. Du kan være skuffet og sint, men hvorfor skal du kutte alle bånd hvis utroskapen er det eneste problemet du har med faren din? Du kan fint si ifra til han hva du vet og tenker om saken også. Hvis du har barn kutter du dermed båndene deres også.. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far var utro mot min mor flere ganger mens jeg var liten. Hadde kontakt med han som barn fordi jeg "måtte" på helgebesøk hos han annenhver helg, men nå som voksen har jeg omtrent ingen kontakt med han. 

Var aldri venn med noen av de nei. Det var kun 1 av de som jeg visst hvem var, fordi hun var ikke god i hodet. Hun klikket når hun fikk vite at den "flotte mannen" som hun hadde funnet seg faktisk var i et forhold og hadde barn. Vet ikke om hun ville prøve å "ta igjen" mot han eller hva det var, men uansett så prøvde hun med vilje å kjøre meg ned med bilen sin når jeg skulle krysse en vei.

Anonymkode: c0fa2...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Min far var utro mot min mor flere ganger mens jeg var liten. Hadde kontakt med han som barn fordi jeg "måtte" på helgebesøk hos han annenhver helg, men nå som voksen har jeg omtrent ingen kontakt med han. 

Var aldri venn med noen av de nei. Det var kun 1 av de som jeg visst hvem var, fordi hun var ikke god i hodet. Hun klikket når hun fikk vite at den "flotte mannen" som hun hadde funnet seg faktisk var i et forhold og hadde barn. Vet ikke om hun ville prøve å "ta igjen" mot han eller hva det var, men uansett så prøvde hun med vilje å kjøre meg ned med bilen sin når jeg skulle krysse en vei.

Anonymkode: c0fa2...795

For en gærning🥺 Er de sammen enda ?

Anonymkode: f4c37...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (41 minutter siden):

Ikke i den grad, men noe mindre opplegg. Gikk det utover deg den gangen det skjedde? Jeg merket ikke noe særlig av det. Visste egentlig ikke hva som skjedde. Uansett er det mor/hustru sin oppgave å reagere eller ikke. Du kan være skuffet og sint, men hvorfor skal du kutte alle bånd hvis utroskapen er det eneste problemet du har med faren din? Du kan fint si ifra til han hva du vet og tenker om saken også. Hvis du har barn kutter du dermed båndene deres også.. 

men hva med mamma som er knust og som aldri kan stole på en mann igjen? Føler på en måte at han gjorde det mot oss barna også 

Anonymkode: f4c37...9ef

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

men hva med mamma som er knust og som aldri kan stole på en mann igjen? Føler på en måte at han gjorde det mot oss barna også 

Anonymkode: f4c37...9ef

Men det var mellom foreldrene dine deres forhold. Din mor skulle aldri dratt dere inn i hennes følelseskaos. Foreldre må holde ekteskap og foreldreskapet separat. Om jeg hadde vært utro nå mot mannen min,så har jo ikke det noe med følelsene for barna mine.

Anonymkode: 932f2...958

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

men hva med mamma som er knust og som aldri kan stole på en mann igjen? Føler på en måte at han gjorde det mot oss barna også 

Anonymkode: f4c37...9ef

Man kan miste troen på kjærligheten og på menn/kvinner av en forelder som er utro, ja. Akkurat som man kan det av foreldre som krangler mye eller bare er kalde og ukjærlige mot hverandre. Det gir jo et deprimerende inntrykk av hvordan et parforhold "skal" være.

Anonymkode: cd172...243

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erfarte dette som tenåring. Men det som gjorde dette utrolig vondt og vanskelig var ikke utroskapen i seg selv, men håndteringen rundt det.

Ved å behandle barnas mor råttent, bruke penger på ny partner i skjul, lure seg unna. Han sviktet ikke bare sin partner, men til de grader barna også, og det har fått store følger for relasjonen til barna i etterkant. 

Uten å vite om det er sånn du opplever det, så skjønner jeg veldig godt at dette er vanskelig.

Anonymkode: c0bbe...cbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite i voksen alder at han var utro flere ganger mot mamma, de var ikke sammen så lenge da. Det påvirker klart synet mitt på ham, men jeg har jo enda kontakt med han ja. Aner ikke hvem noen av dem var, han hadde ikke elskerinner, bare one night stands. Fant også ut at farfar gjorde det samme, som far som sønn... 

Anonymkode: 5701c...2ae

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

For en gærning🥺 Er de sammen enda ?

Anonymkode: f4c37...9ef

Nei, de var aldri "sammen". Eller hun trodde kanskje det, men hun var jo bare ei som han hadde på si. Og når hun fant ut det ble det slutt og det var etter dette at hun fikk se meg en dag og prøvde kjøre meg ned.

Anonymkode: c0fa2...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barn etter en mann som hadde familie og en kvinne som trodde hun var i et forhold med denne mannen.
Hun oppdro meg alene og oppførte ikke mannen som far på min fødselsattest. Alle vet om meg, men jeg har ingen kontakt med noen av dem og har kun møtt min "far" 3-4 ganger som barn.
Er nå i midten av 40-årene. For meg har dette vært uproblematisk, men hvordan det har vært for familien hans kan jeg ikke si noe om.

Anonymkode: 5ea67...07a

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk nettopp vite at faren min har hatt to lange forhold bak ryggen på mamma. Nå er jeg både sint og skuffet og vet ikke om jeg noen gang kan tilgi han. Har DU erfaring med en slik far? Ble du noen gang venn med elskerinnen ? Jeg vet ikke Om jeg kan møte henne en gang 

Anonymkode: f4c37...9ef

Hva har du med din fars utroskap å gjøre?

Og hva var årsaken til at han var utro? 

Hvordan kommer du til å reagere når du får vite at din mor var utro, kommer du til å reagere like sterkt da? 

Anonymkode: 8c70e...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva har du med din fars utroskap å gjøre?

Og hva var årsaken til at han var utro? 

Hvordan kommer du til å reagere når du får vite at din mor var utro, kommer du til å reagere like sterkt da? 

Anonymkode: 8c70e...bbf

"Når". Hvordan vet du at ts sin mor har vært utro?

Anonymkode: c0fa2...795

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk vite i voksen alder at han var utro flere ganger mot mamma, de var ikke sammen så lenge da. Det påvirker klart synet mitt på ham, men jeg har jo enda kontakt med han ja. Aner ikke hvem noen av dem var, han hadde ikke elskerinner, bare one night stands. Fant også ut at farfar gjorde det samme, som far som sønn... 

Anonymkode: 5701c...2ae

Du tror ikke noen av mødrene i din familie har vært utro? 

Det er jo hysterisk morsomt å tenke på du har det bildet av mødrene i din familie. Av alle kvinner som er utro, (enkelte studier viser at kvinner er like mye utro som menn, mange fedre som skal gi et av barna et organ for å overleve finner ut at de ikke er far til sitt barn)

Men i din familie så har ingen kvinner vært utro! 🤪

Anonymkode: 8c70e...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva har du med din fars utroskap å gjøre?

Og hva var årsaken til at han var utro? 

Hvordan kommer du til å reagere når du får vite at din mor var utro, kommer du til å reagere like sterkt da? 

Anonymkode: 8c70e...bbf

Hæ? Mamma var aldri utro 

Anonymkode: f4c37...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Når". Hvordan vet du at ts sin mor har vært utro?

Anonymkode: c0fa2...795

Det kommer nok frem det også skal du se. Skjelettene i skapet kommer alltid frem, gjerne etter døden. 

Moren til en venn av meg gikk bort for noen år siden, i kirken møtte det oppe en helt ukjent kvinne.. Etter nedsettelsen av båren så henvender denne kvinnen seg til min venn og sier "Hei, jeg er din stesøster" . 

Jeg opplevde det samme med min mormor, en matriark i familien. som alle så opp til.

Det viste seg at hun var hirdleder under 2. verdenskrig. 

Hirden – Store norske leksikon (snl.no) 

Anonymkode: 8c70e...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du tror ikke noen av mødrene i din familie har vært utro? 

Det er jo hysterisk morsomt å tenke på du har det bildet av mødrene i din familie. Av alle kvinner som er utro, (enkelte studier viser at kvinner er like mye utro som menn, mange fedre som skal gi et av barna et organ for å overleve finner ut at de ikke er far til sitt barn)

Men i din familie så har ingen kvinner vært utro! 🤪

Anonymkode: 8c70e...bbf

Lol, og hvor skrev jeg det egentlig? Det er sikkert noen kvinner i familien min som har vært utro på et tidspunkt, men min mor er ikke en av dem. 

Anonymkode: 5701c...2ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det var mellom foreldrene dine deres forhold. Din mor skulle aldri dratt dere inn i hennes følelseskaos. Foreldre må holde ekteskap og foreldreskapet separat. Om jeg hadde vært utro nå mot mannen min,så har jo ikke det noe med følelsene for barna mine.

Anonymkode: 932f2...958

For noe tull. Når man er utro, så går det selvfølgelig ut over barna i familien på mange måter. Det blir dårlig stemning i hjemmet, én forelder må slite for å holde maska, kanskje blir det brudd osv osv. Utroskap har konsekvenser for hele familien. 

Da har man tatt et dårlig valg ikke bare som en partner, men som en forelder også. Har man barn, bør man selvfølgelig behandle den andre parten bra om man ønsker at barna skal ha det bra.

Ts, mine tanker om dette er at din far har vært en dårlig partner, og du har selvfølgelig rett til å være sint, for hans dårlige valg har selvfølgelig en negativ konsekvens på deg også. Han har jo også dypt såret noen du elsker. Samtidig kan du la ham få rom til å jobbe for et forhold med deg som er separat fra familien. 

Du trenger ikke å ha et forhold med hans elskerinne om du ikke ønsker. Det er helt opp til deg. 

Anonymkode: 2c136...d11

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har et forhold til min far. Hva som skjedde mellom han og min mor angår ikke meg. Og tenker generelt sett at man - særlig som voksne må klare å skille på hva noen gjør mot en selv og andre. 

Ja utroskapen hans gikk utover oss som barn også, men det var ikke oss han var utro mot selv om det fikk konsekvenser for oss også. Men min mor gjorde det også veldig klart tidlig at vi som barn ikke skulle velge side, ikke var årsaken til hva som skjedde etc. 

 

Anonymkode: d3a4f...81d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk nettopp vite at faren min har hatt to lange forhold bak ryggen på mamma. Nå er jeg både sint og skuffet og vet ikke om jeg noen gang kan tilgi han. Har DU erfaring med en slik far? Ble du noen gang venn med elskerinnen ? Jeg vet ikke Om jeg kan møte henne en gang 

Anonymkode: f4c37...9ef

Herregud en utro person kan være en god far eller mor😂🙈 Merkelig innlegg.

Anonymkode: 25065...ce4

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...