Silviana Skrevet 17. juni 2024 #41 Del Skrevet 17. juni 2024 Tilbyr kaffe, te, juice, saft, brus eller vann. Hva enn vi har tilgjengelig akkurat da. Når det er spontant besøk er det ikke alltid jeg har noe særlig å tilby av mat eller snacks. Men ved planlagt besøk liker jeg å ha noe framme. Kan være vafler, frukt, kjeks, nøtter, eller annet som er enkelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #42 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det tar ikke ti minutter å steke vafler til ett besøk nei. Minst 20-30 min Anonymkode: 6fd65...a87 Jeg steker mange vafler på 10 minutt. Det har jeg gjort mye så det vet jeg. Man trenger ikke 10 vafler pr person, et par plater er jo bedre enn ingenting. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og det er hvis man har ingredienser, noe jeg nesten aldri har😅 Anonymkode: c0b83...fa2 Har du ikke mel, egg og melk? Det trodde jeg var vanlig utrustning å ha i et møblert hjem? Hvis man ikke har det så kan det kanskje være en ide å kjøpe inn . Anonymkode: e874d...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #43 Del Skrevet 17. juni 2024 Her stikker folk innom. Da blir det å by drikke. Noen ganger har jeg sjokolade eller is. De fleste vil bare ha kaffi og en prat. Jeg synes det er kjekt at de vil komme, bare for å være litt sammen😀 Anonymkode: 7446c...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #44 Del Skrevet 17. juni 2024 Det skal i såfall meldes til statsforvalteren. Anonymkode: e874d...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #45 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): . Anonymkode: e874d...49c Anonymkode: e874d...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 17. juni 2024 #46 Del Skrevet 17. juni 2024 Alltid tilbyr te-kaffe og noe til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 17. juni 2024 #47 Del Skrevet 17. juni 2024 Jeg tilbyr alltid drikke, ikke bestandig jeg har noe annet enn kaffe og vann, da. Og så setter jeg gjerne fram ei skål med sjokolade eller noe frukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #48 Del Skrevet 17. juni 2024 Om noen stikker innom, får de alltid noe å drikke. Kaffe, te, brus, iskaffe har jeg alltid. Korte besøk som ikke er planlagt får som regel ikke noe å spise, hvis jeg ikke tilfeldigvis har noe. Det må i såfall være en is 🙂. Er det planlagt besøk, så får de jo middag, kake, bær og is eller noe. Anonymkode: c43f5...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #49 Del Skrevet 17. juni 2024 Tilbyr av der jeg har. Har alltid kaffe, te, brus, saft, vann. Drikke er det minste. Har jeg noe å spise Tilbyr jeg det, men ikke alltid gjester vil ha noe, respekterer det, liker selv å kubbelys dra bort uten å spise noe. Anonymkode: 8a06e...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #50 Del Skrevet 17. juni 2024 Jeg pleier alltid å sette fram noe, de får tilbud om valgfri drikke. Kan være kaffe, te, is-kaffe, is-te, brus, øl, vin og noen ganger har jeg sangria i kjøleskapet. Så finner jeg fram salt snacks eller noe søtt, kommer an på hva som skal drikkes. Vann og glass setter jeg alltid fram uansett. Anonymkode: e59c1...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #51 Del Skrevet 17. juni 2024 Grevling skrev (20 timer siden): Jeg har alltid likt å kunne by på noe å drikke til folk som kommer på besøk. Selv om det bare er en kort visitt. Og kanskje noe å spise. Det trenger ikke være allverdens. Dette varierer stort fra person til person og kultur. Det er en oppfatning at nordmenn er kjipe med gjester, eller rett og slett ikke så flinke til å varte opp. Hva gjør du? Og synes du det er noe som er blitt bedre de senere årene? De ytterst få gangene det kommer uventet besøk tilbyr jeg selvsagt noe å drikke, jeg har alltid kaffe, te og vin i hus, aldri søte drikker som brus og saft. Setter fram en skål med f.eks. nøtter, sjokolade, oliven eller hjemmebakte kjeks om jeg har det i hus. Folk jeg har avtalt besøk med får selvsagt alltid både mat og drikke. Anonymkode: 7c80b...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 17. juni 2024 #52 Del Skrevet 17. juni 2024 De fleste som kommer på besøk her vet at de bare kam forsyne seg i skapene og kjøleskapet. Jeg setter på kaffe da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet 17. juni 2024 #53 Del Skrevet 17. juni 2024 Ja, jeg prøver å bli flinkere til det. Jeg tilbyr alltid kaffe, men snacks blir så fort spist opp her i huset, at det må i tilfelle kjøpes inn rett før man forventer gjester. Så det hender jeg ikke har så mye å by på om noen kommer uanmeldt. Men jeg prøver å bli flinkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #54 Del Skrevet 17. juni 2024 Jeg har en kjekspakke i skuffen og noe bakst i frysen liksom som kan "draes frem" om det skulle være at det passet slik, men stort sett går det i kaffe eller te, evt et glass brus eller vann alt ettersom. Er det derimot planlagt besøk kan jeg gjerne smelle sammen noen muffins, en kake eller gjærbakst av noe slag slik at de møter lukten av nybakt i døra Anonymkode: c58bc...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 17. juni 2024 #55 Del Skrevet 17. juni 2024 Klart vi serverer våre gjester og kan ikke huske sist gang jeg ikke fikk servering om jeg har vært på besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. juni 2024 #56 Del Skrevet 17. juni 2024 (endret) Jeg pleier å lage middag når jeg har invitert venninner på besøk, og tilbyr alltid drikke omtrent med en gang de er kommet innenfor døra. Jeg får aldri besøk på dagtid av venninner for de er på jobb etc, så det blir på kveldene, og da er det altså middag som gjelder. Kaffe drikker jeg ikke, og et par av de nærmeste venninnene drikker det heller ikke. (jeg drakk det før, og det tok meg lang tid å skjønne at det var kaffe som gjorde meg så dårlig i magen... så nå drikker jeg det ikke lenger) Endret 17. juni 2024 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #57 Del Skrevet 17. juni 2024 Million skrev (22 minutter siden): Jeg pleier å lage middag når jeg har invitert venninner på besøk, og tilbyr alltid drikke omtrent med en gang de er kommet innenfor døra. Jeg får aldri besøk på dagtid av venninner for de er på jobb etc, så det blir på kveldene, og da er det altså middag som gjelder. Kaffe drikker jeg ikke, og et par av de nærmeste venninnene drikker det heller ikke. (jeg drakk det før, og det tok meg lang tid å skjønne at det var kaffe som gjorde meg så dårlig i magen... så nå drikker jeg det ikke lenger) Viktig informasjon. Anonymkode: dd301...5b6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. juni 2024 #58 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Viktig informasjon. Anonymkode: dd301...5b6 Ja, jeg tenkte det var essensielt for alle å vite her 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 17. juni 2024 #59 Del Skrevet 17. juni 2024 Ja, alltid te eller kaffe minst. Nå har jeg sjeldent folk over på kort besøk, så om vi ikke går ut inkluderer besøk stort sett lunsj eller middag. Stort sett dårlig med kaker/kjeks eller annet god til kaffen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #60 Del Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg steker mange vafler på 10 minutt. Det har jeg gjort mye så det vet jeg. Man trenger ikke 10 vafler pr person, et par plater er jo bedre enn ingenting. Har du ikke mel, egg og melk? Det trodde jeg var vanlig utrustning å ha i et møblert hjem? Hvis man ikke har det så kan det kanskje være en ide å kjøpe inn . Anonymkode: e874d...49c Har ikke mel og melk. Har møbler. Jeg er fra et « møblert hjem « på Frogner, er opptatt av kosthold er det er de fleste jeg omgås også. Hva mer burde jeg kjøpe inn , rullings og smuglersprit? Anonymkode: f942c...b56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå