Gå til innhold

Temu mest irriterende butikk... grunn til at jeg aldri ønsker å kjøpe noe hos Temu

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg faller alltid for et produkt hos Temu, som blir reklamert til meg på mobilen. Når jeg trykker på lenken kommer jeg til en lykkehjul, som jeg ikke klarer å komme meg unna tydeligvis. 

Må registrere meg før jeg får mulighet til å se på produktet. 

Hvorfor kan jeg ikke se på produktene uten å registrere meg? Hvorfor må jeg via dette BS lykkehjulet. 

Syns dette er så irriterende at jeg ikke får lyst til å handle der. 

Anonymkode: b26f4...091

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg boikotter også Temu, men av andre grunner:

- Dårlig kvalitet på varer, og de oppfordrer til en svært lite bærekraftig bruk-og-kast-mentalitet. Ja til kvalitet som varer, nei til søppel som kastes etter to gangers bruk

- Mange av produktene deres er ikke godkjent i EU/Europa mtp miljøgifter, brannfare osv osv.

- Slavelignende forhold på fabrikkene deres, ønsker ikke å støtte det. Fint å ha litt solidaritet med fattige mennesker i andre deler av verden

Anonymkode: c100b...dd8

• Liker 18
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg faller alltid for et produkt hos Temu, som blir reklamert til meg på mobilen. Når jeg trykker på lenken kommer jeg til en lykkehjul, som jeg ikke klarer å komme meg unna tydeligvis. 

Hvorfor kan jeg ikke se på produktene uten å registrere meg? Hvorfor må jeg via dette BS lykkehjulet. 

Synes forresten det er veldig egosentrisk å synes synd på seg selv for at du ikke får handla på Temu uten å registrere seg. Det er lov å løfte blikket litt.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes forresten det er veldig egosentrisk å synes synd på seg selv for at du ikke får handla på Temu uten å registrere seg. Det er lov å løfte blikket litt.

Lol..  takk

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja livet er vanskelig når man må registrere seg et sted for å få lov til støte slaveri! Burde jo være mulig å ødelege verden uten og måtte lage et helt passor først likesom!! 

Håper virkelig dette er et trol🧌 med humor😂

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Kan du ikke bare la være å trykke på linkene da? problem solved

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sirah said:

Kan du ikke bare la være å trykke på linkene da? problem solved

Er jo alltid noe spennende der til salgs, men hvem gidder disse idiotiske lykkehjulene liksom. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo alltid noe spennende der til salgs, men hvem gidder disse idiotiske lykkehjulene liksom. 

Ja Temu er veldig gode på markedsføring. Er vel en grunn til at de har blitt så populære. Jeg lastet ned appen for moroskyld, der er det ikke noe lykkehjul. Jeg har iallefall ikke fått det opp der. Er innom appen innimellom og glor.

• Liker 1
Skrevet

Snart må alle handle på nett når norske butikker legges ned og erstattes av spisesteder, det blir så fint så, se på Lillestrøm f.eks. hvor 9 av 10 forretningslokaler er spisesteder og pizza-sjapper. Handler man fra VOEC-registrerte nettbutikker betaler man bare moms men tollen slipper man, ett norsk firma som importerer fra østen må faktisk betale toll i tillegg til momsen, for klær er satsen 10,7%, dette har ført til at f.eks. Boozt nå vurderer om de skal legge ned sitt norske forretningskontor.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo sett reklamene fra Temu jeg også, men det jeg har sett, ser mest ut som billig skrot som ikke fenger min interesse. 

Og så er det jo med Temu som med mange andre internasjonale nettbutikker, de utgjør en alvorlig miljøbelastning. Ikke bare fordi de selger ting som kan være produsert under dårlige forhold for både arbeidere og for miljøet på produksjonsstedet, men også fordi de selger veldig mye billig "krimskrams" som folk kjøper for moro skyld bare fordi det er så innmari billig. Så sendes det verden rundt som millioner av små enkeltpakker som medfører noe hinsides med emballasjeforbruk i forhold til verdien på innholdet, og fraktes hovedsakelig med forurensende flyfrakt. Når det kommer til mottaker blir det ofte lite brukt, enten fordi det ikke var slik kunden hadde sett for seg, eller fordi det er av dårlig kvalitet og raskt går i stykker slik at det må kastes. For kvaliteten er jo gjerne ikke av en slik standard at det lønner seg å reparere, om det i det hele tatt er mulig å reparere. 

Så til alle dere som handler plastskrot i utenlandske nettbutikker, vær så snill å slutte med det. Bare sånn for miljøets skyld, om ikke annet... Bruk heller deres lokale butikker når det er noe dere trenger, for hvis dere slutter å bruke de lokale butikkene, da blir de snart borte på grunn av for lavt salg.

Anonymkode: d55fc...554

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor jeg velger å handle er en avgjørelse jeg tar, ingen andre. Jeg liker Temu så får andre som ikke liker det bruke penger der de vil.

Anonymkode: 4ab62...80b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk nettsiden da vel. Har aldri fått opp noe lykkehjul og en må ikke være registrert for å se produktene.

Anonymkode: ed180...a68

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier så kan du gå inn på nettsiden, da kommer ikke lykkehjulet opp. Jeg har handlet 4-5 ganger hos Temu og de fleste tingene er jeg godt fornøyd med, selv om noen produkter går rett i søpla. Varene er så billige at jeg ikke bruker ressurser på å sende det i retur.

Anonymkode: 85b6d...d4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

- Slavelignende forhold på fabrikkene deres, ønsker ikke å støtte det. Fint å ha litt solidaritet med fattige mennesker i andre deler av verden

Temu har ikke fabrikker, så litt usikker på hva du mener her? 

Om du kjøper en katteleke til 100 kroner på dyrebutikken, eller 5 kroner på Temu, så er de produsert av den samme fabrikken i Kina. 

Anonymkode: e3232...769

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer å gå utenfor lykkehjulet på appen også. Og hobbybutikker i Norge handler selv på Temu eller andre billigbutikker, og selger det ut igjen  med kraftig mva og moms. 

Anonymkode: b4376...4bc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Dutullernå?
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Klarer å gå utenfor lykkehjulet på appen også. Og hobbybutikker i Norge handler selv på Temu eller andre billigbutikker, og selger det ut igjen  med kraftig mva og moms. 

Anonymkode: b4376...4bc

Mva og moms er det samme 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Istedenfor å bruke app, så går du via tema.com, og unngår hele lykkehjulet. Flere veier fører til Roma. 

Elektriske duppedingser kjøper man ikke fra Temu, eller andre utenlandske nettbutikker, om man har litt mellom ørene. Brannfare og branntrygghet kommer før behovet for å spare på småpenger. Elektronikk kjøper man heller ikke der, selv om det er superbillig. Det samme gjelder produkter til å smøre på kroppen. 

Dere som trekker frem og argumenterer med slavelignende forhold for ansatte, har dere tenkt over hvilke alternativer disse ansatte har? Kan dere ordne bedre arbeidsforhold og lønn til disse ansatte? Nei, det er ikke greit at de skal jobbe som slaver, men alternativet er gjerne rennesteinen, søppelhaugene der de plukker ut brukbare/salgbare for småpenger produkter de tjener enda mindre på enn det de gjør i tilknytning til jobb hos Temu. Verden har aldri og vil aldri bli rettferdig, uansett hva vi måtte ønske.

Og mange av de produktene som selges via Temu sin nettside, er like og har samme merking som produkter du finner på Europris, Nille, OBS 9og andre fysiske butikker. Men forskjellen ligger i prisene. Jeg vil tro, uten å vite, at mange produkter kommer fra samme fabrikken(e), men de blir kjøpt opp av ulike firmaer som selger produktene videre, der Temu går rett til fabrikkene og dermed sparer mellomleddene frem til fysisk butikk. Ingen vet hvordan arbeidsforholdene  er for dem som produserer for Cubus, HM M.fl. Men det bryr tydeligvis ikke Temu motstanderne seg om. 

Skal dere boikotte Temu, så må dere snart også boikotte Boozt og Zalando. Boozt har nylig vunnet frem i OSLO tingrett i en sak mot Skatteetaten fordi de vil ha samme salgs betingelser som Temu. Blir avgjørelsen den samme i Lagmannsretten, så vil Zalando M.fl. Følge etter for å få samme betingelser. I Norge finnes der knapt fabrikker som produserer ting til forbruk lengre. 

Flere av kommentarene knyttet til Temu synes å være lite reflektert. 

Anonymkode: af38e...461

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Istedenfor å bruke app, så går du via tema.com, og unngår hele lykkehjulet. Flere veier fører til Roma. 

Elektriske duppedingser kjøper man ikke fra Temu, eller andre utenlandske nettbutikker, om man har litt mellom ørene. Brannfare og branntrygghet kommer før behovet for å spare på småpenger. Elektronikk kjøper man heller ikke der, selv om det er superbillig. Det samme gjelder produkter til å smøre på kroppen. 

Dere som trekker frem og argumenterer med slavelignende forhold for ansatte, har dere tenkt over hvilke alternativer disse ansatte har? Kan dere ordne bedre arbeidsforhold og lønn til disse ansatte? Nei, det er ikke greit at de skal jobbe som slaver, men alternativet er gjerne rennesteinen, søppelhaugene der de plukker ut brukbare/salgbare for småpenger produkter de tjener enda mindre på enn det de gjør i tilknytning til jobb hos Temu. Verden har aldri og vil aldri bli rettferdig, uansett hva vi måtte ønske.

Og mange av de produktene som selges via Temu sin nettside, er like og har samme merking som produkter du finner på Europris, Nille, OBS 9og andre fysiske butikker. Men forskjellen ligger i prisene. Jeg vil tro, uten å vite, at mange produkter kommer fra samme fabrikken(e), men de blir kjøpt opp av ulike firmaer som selger produktene videre, der Temu går rett til fabrikkene og dermed sparer mellomleddene frem til fysisk butikk. Ingen vet hvordan arbeidsforholdene  er for dem som produserer for Cubus, HM M.fl. Men det bryr tydeligvis ikke Temu motstanderne seg om. 

Skal dere boikotte Temu, så må dere snart også boikotte Boozt og Zalando. Boozt har nylig vunnet frem i OSLO tingrett i en sak mot Skatteetaten fordi de vil ha samme salgs betingelser som Temu. Blir avgjørelsen den samme i Lagmannsretten, så vil Zalando M.fl. Følge etter for å få samme betingelser. I Norge finnes der knapt fabrikker som produserer ting til forbruk lengre. 

Flere av kommentarene knyttet til Temu synes å være lite reflektert. 

Anonymkode: af38e...461

Det var ikke så veldig reflektert dette heller.

Anonymkode: acef5...14d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det jeg irriterer meg mest over med Temu, er at de har kjøpt førsteplassen på alle googlesøk man gjør, nesten uansett gjenstand så kommer mange Temu treff opp først på øverste rad! UANSETT! Det irriterer meg så grenseløst at jeg ikke får opp et større mangfold, men må drive og lete med lys og lykte etter andre treff som ikke selges av Temu.

Av prinsipp kommer jeg aldri til å handle der. De kommer ikke opp fordi de er best, men fordi de har brøytet seg frem og betalt for førstetreffplassen i Google. Google burde skamme seg. Er det noen måte man kan unngå dette på?

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (4 minutter siden):

Det jeg irriterer meg mest over med Temu, er at de har kjøpt førsteplassen på alle googlesøk man gjør, nesten uansett gjenstand så kommer mange Temu treff opp først på øverste rad! UANSETT! Det irriterer meg så grenseløst at jeg ikke får opp et større mangfold, men må drive og lete med lys og lykte etter andre treff som ikke selges av Temu.

Av prinsipp kommer jeg aldri til å handle der. De kommer ikke opp fordi de er best, men fordi de har brøytet seg frem og betalt for førstetreffplassen i Google. Google burde skamme seg. Er det noen måte man kan unngå dette på?

Helt enig.

Anonymkode: acef5...14d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...