Gå til innhold

Hvordan ta vare på parforholdet i en hektisk tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi går inn i en hektisk sommer og høst, det er mye som skjer på alle fronter. Jeg starter i ny jobb, vi har overtagelse på nytt hjem på sensommeren, vi skal på ferie og det er så mye som skjer at jeg fatter ikke hvordan vi skal komme oss igjennom denne sommeren helskinnet. 
Jeg merker allerede at sexlivet har blitt vanskeligere, vi er slitene begge to så det som regel bare en gang i uken og kvaliteten er ikke som før.. Merker jeg er mye mer irritabel og kortere lunte og ikke minst mer følsom. Når jeg snapper for hardt så kommuniserer jeg at jeg er sliten og at han ikke har gjort noe galt, men kjenner fortsatt på en dårlig samvittigheten. Men selv om han ofte ikke gjør noe galt så merker jeg han irriterer meg oftere enn tidligere.. 
 

Har dere noen erfaringer i fra hektisk perioder? Hvordan man tar vare på parforholdet i en slik tid som vi er i, og som jeg vet blir verre. 

Anonymkode: 7c63e...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk ferien klokt, og prioriter gjerne litt egentid fra hverandre. Kjenn på savnet. 

Anonymkode: ee6a5...4c9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to barn, vi overtok et totalrenoveringsobjekt i mai i fjor, og begge startet i ny jobb i juni/august i fjor, vi var på ferie som familie og jeg ser tilbake på det som en veldig hektisk men kjempefin sommer. Vi rev vegger etter jobb/barnehage/skole, malte tak etter barnas leggetid og la gulv til midnatt.

Jeg tror mye har med innstilling å gjøre. Det er mye kos i å spise takeaway pizza på gulvet i et nytt hus uten møbler, og drømme om fremtiden der sammen.
Ferie sammen høres da veldig hyggelig ut?

Hvis dere generelt sliter med forholdet er det viktig å ta tak i de tingene. Mange opplever perioder med mindre eller «enklere» sex uten at det velter lasset. 

Anonymkode: 006f0...552

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å flytte er en krevende situasjon, og for noen er det verre enn andre. 

Prøv å holde på noen rutiner eller trygge ting midt oppi alt som forandrer seg. 

Anonymkode: 49a9a...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du kommuniserer etter at du har vært krass, snappet, vært stygg i munnen, ellet generelt vært urimelig og kvalm så mener jeg du ikke har noe mer å ha  dårlig samvittighet for. 

Du har i tillegg helt sikkert hormonsvingninger og gjør mer husarbeid som gjør det vanskelig å holde hodet  i balanse til en hver tid. 

Det igjen går utover sexlysten så når hyppigheten går ned så har han seg selv å takke for at han ikke vasket og støvsugde huset ukentlig. 

Det burde han forstå,så ikke stress med å snakke deg ned. 

Anonymkode: b209e...d77

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her

 

Bare at du i det hele tatt snakker med han er fantastisk, da kommer alt til å gå bra

Anonymkode: 30441...92b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann jobber mye sommerhalvåret så jeg vet at det er en hard tid for forholdet. Vi senker forventningene og lager en date av en takeaway middag feks. Setter pris på og lever denne perioden på de gode stundene vi får til. Utenom det så venter jeg på høsten når jeg vet ting blir lettere 

Anonymkode: acc13...c5a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at en blir snappy og krass er ikke jeg for. Joda, at det kan skje innimellom er en ting. Vi er bare mennesker. Men skjer det ofte kan det fort bli et mønster og ond sirkel.

Ville fokusert på å faktisk skifte på prioriteringer. Ikke ta med deg jobb hjem, ta pauser så dere får litt kjærestetid ved å lage enkle måltider/takeaway, gå en liten tur sammen etc så dere får pratet litt om fine ting sammen om hva som skjer, ikke bare stresset og kaoset rundt det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZarahSweet skrev (26 minutter siden):

Det at en blir snappy og krass er ikke jeg for. Joda, at det kan skje innimellom er en ting. Vi er bare mennesker. Men skjer det ofte kan det fort bli et mønster og ond sirkel.

Ville fokusert på å faktisk skifte på prioriteringer. Ikke ta med deg jobb hjem, ta pauser så dere får litt kjærestetid ved å lage enkle måltider/takeaway, gå en liten tur sammen etc så dere får pratet litt om fine ting sammen om hva som skjer, ikke bare stresset og kaoset rundt det.

 

 

Er akkurat det mønster jeg er redd for, at inni mellom blir en fast greie. Vi har i bunn og grunn ikke noe store problem i forholdet. Det er selvfølgelig litt små ting som jobbes med, men ikke noe fraskrekkende. 
Kjenner alikevel det er vanskelig å ikke være krass når man er på sitt mest slitene, klarer ikke å styre meg på et vis. Skal prøve å fokusere litt mer på de små tingene og gjør mer småting sammen. 
TS

Anonymkode: 7c63e...9d3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest om par som avtaler en fast dag i uken for "date / kjærestetid". Betyr jo ikke at en skal overse hverandre resten av uken, men synest det hørtes lurt ut, å ha en dag som er planlagt til fokus på hverandre. 

Eller sjeldnere, eller oftere om det passer best. 

Anonymkode: 07c91...f5c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...