AnonymBruker Skrevet 19. juni #21 Del Skrevet 19. juni Går mere på kjemi, at den er flink til å snakke med meg. Hadde en ung kvinnelig lege som bare sa ja eller nei. Har møtt pensjonerte vikarierer to ganger, begge brukte timen på å snakke om hvor koselig det var å drikke kaffe med de gamle kollegene... Anonymkode: 82378...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 19. juni #22 Del Skrevet 19. juni (endret) Når vi snakker om fastleger tenker jeg litt på kompetansen. Den er sannsynligvis like variabel hos leger som hos rørleggere. En godt eldre lege kan finne på å kun hvile på sine laurbær.. der en yngre fortsatt er ambisiøs og ønsker utvikling. Selv når legens jobb kun er å foreskrive en henvisning, så krever det en grundig forundersøkelse slik at henvisningen havner hos den rette instansen/spesialiseringen. Dumt å måtte gå flere unødige runder med henvisninger fordi legen din er en fjomp. Samfunnsøkonomisk er det heller ikke.. Endret 19. juni av PITTY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 19. juni #23 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 19.02): Legeutdannrmelsen har blitt svært mye bedre de siste 15 årene. Før ble hvem som helst lege. Anonymkode: 34d23...a2f 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #24 Del Skrevet 19. juni Samme det så lenge jeg blir sykmeldt og slipper å jobbe. Hver dag blir som en feriedag. Anonymkode: 1e009...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #25 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 11.55): Min opplevelse: eldre leger som nærmer seg pensjonsalder mangler mer den varme måten å møte en pasient på. I tillegg skal de jo snart pensjoneres, og er stress og måtte bytte lege og forklare sykdomsbilde pånytt og pånytt. Jeg foretrekker ganske nyutdannede leger, de møter meg som person på en helt annen måte, ser hele meg og viser mer omsorg Anonymkode: 414e4...dc2 Ikke enig Anonymkode: 2e803...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. juni #26 Del Skrevet 20. juni (endret) Min fastlege er en ung dame i 30-årene. Hun er veldig hyggelig, empatisk og grei. Virker smart, og hun tar seg tid til å høre på pasienten. Har hatt kvinnelige leger de siste 8 årene, da det har vært en som sluttet, et par vikarer, og så nå denne nye fastansatte fastlegen. Forresten, den ene vikarlegen var en mann, en pakistaner som snakket så gebrokkent norsk at jeg måtte be han gjenta hver setning (ikke tull en gang) han sa, for det var så vanskelig å forstå han! Helt ubrukelig som lege. Heldigvis var det flere som følte det sånn, for han fikk ikke fortsette der og var min legevikar bare en måned eller to. Alle de andre har vært kvinner (3). Jeg foretrekker kvinnelige leger, med tanke på den forhatte GU greia som må tas annethvert år eller så. Å ligge der i gynekolog-stolen og sprike for en mannlig lege er hakket flauere enn om det er en kvinnelig lege. Jaja, jeg vet om den regla at "han har sett det mange ganger før", men det hjelper ikke. Det er mer ubehagelig når legen er en mann! Endret 20. juni av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. juni #27 Del Skrevet 20. juni Min konklusjon etter noen år med hyppig befatning med helsevesenet er at kjønn og alder er av det som har minst betydning, både når det gjelder leger og andre behandlere. Skulle jeg byttet fastlege nå, ville jeg for kontinuitetens skyld sett etter noen som hadde et godt stykke igjen til pensjonsalder, men aller mest vært opptatt av at de holdt til på et senter av litt størrelse og hadde et fagmiljø rundt seg med mulighet for lavterskel-diskusjoner i det daglige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #28 Del Skrevet 20. juni Alltid kvinnelig lege. Har hatt menn i 10 år, og med relativt mange bytter da jeg har flytta endel ifbm jobb. Nå i midten/slutten av 30-åra med et par "kvinnesykdommer" og greviditet i fremtiden så trenger jeg noen med en grunnleggenze interesse for livmor og forståelse for de unike utfordringene vi møter. Anonymkode: a6da4...f65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #29 Del Skrevet 20. juni Har en fastlege i tidlig 40-årene og er superfornøyd med det. Eneste negative jeg kan tenke meg er at jeg frykter han vil "videre" i karrieren. Legesenteret er generelt ganske middels. Anonymkode: 98443...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #30 Del Skrevet 20. juni Jeg liker best å ha leger som er noe foran meg i livets løp, om det gir mening. Altså nå når jeg er i gravid og småbarnfasen, er det veldig greit med en lege som relativt nylig har vært der selv. Har hatt både mannlig og kvinnelig fastlege, og er fornøyd med begge. Har ikke vært fornøyd med å ha en eldre mann, men det var fordi han bare virka gretten og ikke tok meg på alvor. Anonymkode: 6ee39...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #31 Del Skrevet 20. juni Kvinnelige leger i alle aldre er flotte, og mannlige unge leger. Har dårligere erfaring med eldre mannlige leger, enten tar de deg ikke seriøst, har gudskomplekser, er kalde eller ekle. Mens yngre mannlige leger (26-45) som jeg har møtt har alle vært flotte, varme, profosjonelle, tatt ting seriøst og har omsorg. Jobber også i helsevesenet og har samme erfaring derifra. Anonymkode: af447...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #32 Del Skrevet 20. juni Sånn midt i mellom. Veldig unge leger har ikke mye erfaring, som gjør at kunnskapen er begrenset. Eldre leger oppfatter jeg ofte som litt låst i gamle mønstre, konservative og mindre åpen for nye ideer og kunnskap, da foretrekker jeg heller en lege med god erfaring, men som ikke er så gammel at de begynner bli veldig fastlåst og lukket for ny viten Anonymkode: 3613f...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 20. juni #33 Del Skrevet 20. juni gammel ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #34 Del Skrevet 20. juni Hadde frem til i fjor en eldre dame til fastlege, fram til hun gikk av med pensjon. Litt arrogant dame med en veldig motvilje mot å henvise videre. Skrev heller ut sterke smertestillende i årevis. Her er det ingen leger med ledig plass på listene, så er bytte ble vanskelig. Og jeg følte på et vis at jeg kunne ende opp med noe enda værre. Så jeg ble der jeg var. Nå etter at hun gikk av med pensjon har jeg en relativt ung kvinnelig lege. Og plutselig ble det tatt tak i ting og henvist videre. Så for meg ble møtet med en langt yngre lege bare positivt. Anonymkode: a1b8a...b7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 20. juni #35 Del Skrevet 20. juni Jeg er mest opptatt av om fastlegen min er dyktig på sitt fag og i møte med pasientene, enn kjønn og alder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #36 Del Skrevet 20. juni Ung. Gamle ofte faglig utdaterte. Anonymkode: 7e25e...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 20. juni #37 Del Skrevet 20. juni Jeg har vært mest fornøyd med middelaldrende leger av begge kjønn. Liker at de har erfaring, men uten å være gamle. Eldre leger kan noen ganger være litt mindre empatiske, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odhrán Ó Máille Skrevet 20. juni #38 Del Skrevet 20. juni Samme for meg. så lenge personen er kvalifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #39 Del Skrevet 20. juni Jeg har en dame i slutten av 30-årene, bare noen få år eldre enn meg. Synes hun er helt fantastisk, sier ifra og innhenter mer informasjon om hun ikke kan nok om problemet. Tar seg tid, lytter og er veldig positiv. Anonymkode: 5dc2d...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #40 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 16.50): Kvinnelige leger er greie i alle aldre, og unge mannlige leger er greie. Det er min personlige erfaring. Har dessverre ekstremt dårlig erfaring med mannlige leger i 40-60 årene som enten ikke tar meg seriøst når jeg kommer til legekontoret eller at de oppfører seg på en måte som er skikkelig ubehagelig. Glemmer aldri en gang jeg var skikkelig syk med smerter i magen som 15-16 åring og ble møtt av en mannlig lege i 50 årene som satt seg rett ved siden av meg og strøk meg på korsryggen og kalte meg "prinsesse" og insiterte på at magesmertene mine måtte ha noe med underlivet mitt å gjøre og at han ville utføre gynekologisk undersøkelse. Får lyst til å spy bare jeg tenker på den fyren. Han var visst også sykehjemslegen i tillegg og var kjent for at han prøvde seg på alle sykepleierne og kunne prøve flørte med de når han gikk visitt sammen med de. Anonymkode: 7ff66...137 😧 oida Anonymkode: 8e719...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå