AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #41 Skrevet 16. juni 2024 Jeg er introvert, og vil egentlig helst reise på ferie helt alene, men jeg har null problemer med å dele rom med folk jeg kjenner godt for en langhelg. (Dette gjelder storbyturer, som er eneste type tur jeg reiser på med andre enn familien.) De siste årene har jeg reist noen turer med en «ny gjeng» (men har kjent folka i mange år), og jeg ble veldig overrasket da de insisterte på egne rom, det har aldri vært et tema på andre venninneturer. Selv om jeg fint har råd til det, synes jeg personlig det er galskap å bruke mange tusen ekstra på å sove, jeg vil heller bruke ekstra penger på god mat og opplevelser. Nå har jeg bestilt tur til vår felles favorittby (som jeg kjenner best, og alltid er «turansvarlig» for), men jeg har rett og slett ikke giddet å invitere dem med - når jeg uansett ikke får fordelen av å spare penger på rom, gidder jeg ikke ta ulempene med å ta hensyn til andres interesser (de er f.eks ikke interessert i å legge penger i skikkelig gode restauranter, som jeg ønsker å gjøre på ferie). Anonymkode: 2084e...713 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #42 Skrevet 16. juni 2024 Delt gjerne rom fram til midten av 20-årene. Men nå har jeg behov for alenetid. Anonymkode: 41aa8...c65
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #43 Skrevet 16. juni 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Selv om jeg fint har råd til det, synes jeg personlig det er galskap å bruke mange tusen ekstra på å sove, jeg vil heller bruke ekstra penger på god mat og opplevelser. Nå har jeg bestilt tur til vår felles favorittby (som jeg kjenner best, og alltid er «turansvarlig» for), men jeg har rett og slett ikke giddet å invitere dem med - når jeg uansett ikke får fordelen av å spare penger på rom, gidder jeg ikke ta ulempene med å ta hensyn til andres interesser Anonymkode: 2084e...713 Vel, for min del har jeg ikke gode opplevelser uten god søvn. Jeg foretrekker å reise alene jeg også, og ville ikke dratt på tur med andre bare for å spare penger. Bedre å kose seg alene, dag som natt. Anonymkode: 37207...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #44 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker at hvis man ikke tåler å dele rom med en venn i et par dager opptil en uke. Ja der enten du eller vennen en særing. Anonymkode: 23dff...92b Deler toalett/bad også da....aldri livet. Lite privat og uhygenisk. Nei, eget rom er eneste alternativet. Ellers kan jeg bo billig på et hostel. Anonymkode: 7bc20...45c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #45 Skrevet 16. juni 2024 Jeg er vant med å reise med venninner og vi deler alltid rom på ferie o.l. Men et par ganger vi har leid gjennom airbnb har vi hatt leilighet med hvert vårt rom, og bad. Må jo innrømme at det er veldig deilig. Vi skal 2 uker til Hellas i sommer og pga det økonomiske skal vi dele rom igjen. Kvinner i 40 årene alle sammen. Anonymkode: e638b...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #46 Skrevet 16. juni 2024 Gjennom studeitiden og frem til ca 30 år helt ok å dele rom. Men etter 30 vil jeg nå ha eget rom, og betaler selvsagt for det. Var på en tur for litt siden med 3 venninner. Jeg sa jeg ville ha eget rom og kjøpte det, de to andre ville dele. Så skjedde det noe litt vanskelig (ikke katastrofalt) for den ene venninnen, og siden jeg og henne kjente hverandre best ble det foreslått at jeg kunne dele rom med henne gjennom turen for "støtte", mens venninne nummer 3 tok mitt rom. Vel, nei takk. (Og det gikk bra for alle likevel, bare tror ofte de veldig ekstroverte ikke forstår at det er veldig viktig med eget rom for de introverte). Anonymkode: 4160e...eba 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #47 Skrevet 16. juni 2024 Foretrekker enkeltrom men har ikke noe større problem med å dele med nære kompiser (mann i slutten av 40 åra). I jobbsammenheng skal det veldig spesielle omstendigheter til for at jeg skal akseptere å dele rom. Anonymkode: 5a5bb...4b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #48 Skrevet 16. juni 2024 Deler alltid rom når jeg reiser med venninne, men hvert vårt rom evt en på soverom og en på stua i air bnb om jeg reiser med en kamerat. Siden jeg er gift ville det føltes rart å dele tom med en mannlig venn selv om det var to senger (mange synes jo det er rart å dra på tur med en venn av motsatt kjønn det hele tatt…) Det er både økonomiske og sosiale grunner til å dele rom. Mest økonomiske. Anonymkode: b8a89...aec 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #49 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Foretrekker enkeltrom men har ikke noe større problem med å dele med nære kompiser (mann i slutten av 40 åra). I jobbsammenheng skal det veldig spesielle omstendigheter til for at jeg skal akseptere å dele rom. Anonymkode: 5a5bb...4b4 Jobben kan ikke kreve det. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Deler alltid rom når jeg reiser med venninne, men hvert vårt rom evt en på soverom og en på stua i air bnb om jeg reiser med en kamerat. Siden jeg er gift ville det føltes rart å dele tom med en mannlig venn selv om det var to senger (mange synes jo det er rart å dra på tur med en venn av motsatt kjønn det hele tatt…) Det er både økonomiske og sosiale grunner til å dele rom. Mest økonomiske. Anonymkode: b8a89...aec Hva andre synes er vel ikke så viktig? Anonymkode: 7bc20...45c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #50 Skrevet 17. juni 2024 Eget rom, hvis ikke blir det ikke noe tur på meg. Vil ikke at noen andre skal se meg naken. Anonymkode: 6ba98...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #51 Skrevet 18. juni 2024 Når jeg var yngre spilte det ingen rolle, og jeg delte ofte rom med venninner (og av og til kolleger). Men jeg har forandret meg nå som jeg er blitt eldre, og selv om jeg om nødvendig kan dele rom, så ønsker jeg helst å kunne ha mitt eget. Det er deilig å kunne trekke seg tilbake til eget rom når man har vært sosial hele dagen. Er introvert, og synes det er godt å kunne slappe av litt for meg selv. Skal jeg dele med noen, må det i hvert fall være gode venninner eller søster. Synes det er uhørt å bli sur på noen fordi de ønsker en annen løsning enn å bo sammen. Turen skal jo være en fin opplevelse for alle. Anonymkode: 0665c...5be 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #52 Skrevet 19. juni 2024 Men det er ofte bråk fra naborom om natten så det blir bråk uansett om noen snorker på samme rom eller er alene. Naborommet festet hele natten og hadde full musikk og sang. I tillegg var det ingen vinduer kun en balkongdør som måtte være åpent pga. varmen men på den balkongen så kunne alle rommene i den etasjen gå i siden det var kun en liten stålramme rundt. Så hadde vært skummelt å sove der alene på rommet. Anonymkode: 65fe9...178
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #53 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det er ofte bråk fra naborom om natten så det blir bråk uansett om noen snorker på samme rom eller er alene. Naborommet festet hele natten og hadde full musikk og sang. I tillegg var det ingen vinduer kun en balkongdør som måtte være åpent pga. varmen men på den balkongen så kunne alle rommene i den etasjen gå i siden det var kun en liten stålramme rundt. Så hadde vært skummelt å sove der alene på rommet. Anonymkode: 65fe9...178 Var mur ut mot utsikten men mellom verandaene var den kun en liten stålramme rundt. Veldig lett å bare krype under der. Verandadøren kunne ikke låses om man kun turte å ha en liten sprekk med luft. Så det var ekkelt. Anonymkode: 65fe9...178
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #54 Skrevet 19. juni 2024 Johan uten land skrev (På 16.6.2024 den 11.24): Reiser sammen med 2-3 kompiser på utenlanddsturer sånn ca annethvert år. Vi er i 40- og 50-årene. På disse turene har det aldri vært snakk om noe annet enn at vi skal ha hvert vårt rom på B&B eller hotell. Selv synes jeg det er mer enn nok å henge sammen med bekjente/kompiser hele dagen, om man ikke også skulle dele soverom..... ... så har jeg en slektning som nå er passert 70 - han forteller at de to gjengene han reiser på tur med alltid deler rom - og at han ene som kom inn i gjengen først ville ha enkeltrom for seg selv, men at han han nå hadde kommet "inn i folden". Da jeg var med på hyttetur med denne slektningen for litt siden, ble han nærmest sur fordi at vi måtte ha flere hytter for at alle skulle få hvert sitt soverom - han mente det hørte med på slike turer at man delte rom... .... hva gjør dere? Dele rom eller ikke? Man kan dele rom, det blir jo billigere også. Hvis en av dere snorker kan jo dette være en unnskyldning for å ikke dele rom. Vi må dele rom på jobb turer. Det går alltid veldig fint. Anonymkode: d4aee...7d3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #55 Skrevet 20. juni 2024 On 6/19/2024 at 2:46 AM, AnonymBruker said: Man kan dele rom, det blir jo billigere også. Hvis en av dere snorker kan jo dette være en unnskyldning for å ikke dele rom. Vi må dele rom på jobb turer. Det går alltid veldig fint. Anonymkode: d4aee...7d3 Da er nok ikke de turene obligatoriske, ingen MÅ dele rom med kolleger. Men mange arbeidsgivere som prøver seg med at det er obligatorisk selvsagt. Anonymkode: 37207...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #56 Skrevet 20. juni 2024 Liker ikke å dele rom. Har ikke behov for alenetid. Men jeg er a-menneske, så står gjerne om kl 5. Er så kjipt å ikke kunne bevege seg fritt, bruke kaffemaskin, og så videre, da. Selv med mannen foretrekker jeg å leie dublet/leilighet, eller ha en balkong om temperaturen er ok. Anonymkode: e44e6...973 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #57 Skrevet 20. juni 2024 Altså jeg betaler lett noen hundre ekstra for å ha rom med privat bad, da sier det seg selv at jeg ikke deler rom med noen for å spare penger. Anonymkode: 37207...1c1 2
Seff Skrevet 20. juni 2024 #58 Skrevet 20. juni 2024 I voksen alder synes jeg det er deilig å ha et eget rom å kunne trekke seg tilbake til og nyte noen minutter/halvtimer alene her og der. Ha eget bad osv. Da jeg var rundt 20, var det obligatorisk å dele rom, mest sannsynlig litt pga. økonomi, og litt fordi man rett og slett var mer sosial og fleksibel på den tiden. Jeg vil tro at den eldre slektningen din kanskje er mest vant til å dele rom, sikkert litt fordi det for ham "hører med" på en såkalt guttetur, kanskje også fordi terskelen for å ha enerom var høyere før i tiden pga. økonomi. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #59 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Liker ikke å dele rom. Har ikke behov for alenetid. Men jeg er a-menneske, så står gjerne om kl 5. Er så kjipt å ikke kunne bevege seg fritt, bruke kaffemaskin, og så videre, da. Selv med mannen foretrekker jeg å leie dublet/leilighet, eller ha en balkong om temperaturen er ok. Anonymkode: e44e6...973 Samme her. Jeg er B-menneske og liker p bevege meg fritt på kvelden, spise litt, se litt serie etc., da er det et mareritt å dele rom med noen andre. Anonymkode: e3834...50f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #60 Skrevet 20. juni 2024 Jeg kan dele med hvem som helst når som helst! Sist er bare noen uker siden på Kypros. Delte rom og dobbeltseng med en kompis. Null stress det. Jeg sover som stein uansett 😂 M35 Anonymkode: 27e2f...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå