Sirah Skrevet 16. juni 2024 #21 Skrevet 16. juni 2024 Tja det kommer litt ann på type tur. Om vi er på hyttetur og det bare går opp om vi deler rom så gjør vi det. Ikke alltid det kan trylles frem en ekstra hytte. Vi var på festival i fjor sommer og ønsket ikke bo på campen, da leide vi også en hytte hvor vi delte rom. Vi har også dratt på f.eks storbyferier og da har vi gjerne hvert vårt hotellrom. Jeg må innrømme at jeg best liker det siste, men innretter meg etter hva flertallet ønsker. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #22 Skrevet 16. juni 2024 Jeg tenker at hvis man ikke tåler å dele rom med en venn i et par dager opptil en uke. Ja der enten du eller vennen en særing. Anonymkode: 23dff...92b 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #23 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker at hvis man ikke tåler å dele rom med en venn i et par dager opptil en uke. Ja der enten du eller vennen en særing. Anonymkode: 23dff...92b Du glemmer at mange av oss har kroniske sykdommer å ta hensyn til. Uansett er ikke folk som vil ha egne rom særinger selv om du ønsker noe annet. Anonymkode: c2a37...17a 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #24 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du glemmer at mange av oss har kroniske sykdommer å ta hensyn til. Uansett er ikke folk som vil ha egne rom særinger selv om du ønsker noe annet. Anonymkode: c2a37...17a Det er marginal case. Folk flest er bare særinger. Anonymkode: 23dff...92b 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #25 Skrevet 16. juni 2024 Johan uten land skrev (4 timer siden): Reiser sammen med 2-3 kompiser på utenlanddsturer sånn ca annethvert år. Vi er i 40- og 50-årene. På disse turene har det aldri vært snakk om noe annet enn at vi skal ha hvert vårt rom på B&B eller hotell. Selv synes jeg det er mer enn nok å henge sammen med bekjente/kompiser hele dagen, om man ikke også skulle dele soverom..... ... så har jeg en slektning som nå er passert 70 - han forteller at de to gjengene han reiser på tur med alltid deler rom - og at han ene som kom inn i gjengen først ville ha enkeltrom for seg selv, men at han han nå hadde kommet "inn i folden". Da jeg var med på hyttetur med denne slektningen for litt siden, ble han nærmest sur fordi at vi måtte ha flere hytter for at alle skulle få hvert sitt soverom - han mente det hørte med på slike turer at man delte rom... .... hva gjør dere? Dele rom eller ikke? På venninneturer deler vi alltid rom 😊 Anonymkode: da659...e1f 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #26 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at hvis man ikke tåler å dele rom med en venn i et par dager opptil en uke. Ja der enten du eller vennen en særing. Anonymkode: 23dff...92b Da får jeg heller være den sære! Er voksen og vil ha mitt eget soverom. Deler kun seng med mannen min. Gidder ikke å ta hensyn. Får ikke til å gå på do med noen utenfor døra. Er introvert og må lade alene. Anonymkode: 8cc92...d0e 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #27 Skrevet 16. juni 2024 Jeg deler ikke rom, selv ikke med min beste venninne på tur. Trenger litt privatliv hvis jeg skal klare å være sosial i flere timer. Anonymkode: 8d1cd...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #28 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tenker at hvis man ikke tåler å dele rom med en venn i et par dager opptil en uke. Ja der enten du eller vennen en særing. Anonymkode: 23dff...92b Da er jeg heller en særing. Skal jeg klare å være sosial på dag og kveldstid, trenger jeg alenetid om natten og når jeg står opp. Synes de som absolutt må dele rom med andre, er minst like sære. Anonymkode: 8d1cd...7a1 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #29 Skrevet 16. juni 2024 Me for life skrev (4 timer siden): På hotell er det åpent for eget rom, det betaler man jo selv det man bruker. Å forvente at alle får dyrere hyttetur ved å insisterte på flere hytter for å få eget rom er ganske frekt. Der sier man ja takk og blir med på fellesskapet eller blir hjemme. DA blir jeg hjemme! Deler ikke rom med andre enn mannen . Orker ikke den intimiteten . Det hender folk blir snurt, men det får de bare bli. Anonymkode: 492d5...8b3 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #30 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tenker at hvis man ikke tåler å dele rom med en venn i et par dager opptil en uke. Ja der enten du eller vennen en særing. Anonymkode: 23dff...92b Jeg er sær og stolt av det. Går ikke på akkord med egne behov og preferanser . Anonymkode: 492d5...8b3 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #31 Skrevet 16. juni 2024 Jeg er introvert og snorker, så jeg reiser ikke hvis jeg må dele rom. Anonymkode: d6c5a...d0b 2
Meadow Skrevet 16. juni 2024 #32 Skrevet 16. juni 2024 Jeg vil ha enerom, hvis jeg ikke reiser med mannen. Dusje, gå på toalettet og sove i fred, ikke ta hensyn til noen andre. Ellers blir jeg hjemme. 2
Jdz Skrevet 16. juni 2024 #33 Skrevet 16. juni 2024 Deler som regel ikke rom, men dersom det er veldig dure hoteller så er jeg fleksibel på det. Da er imidlertid rommene/suitene såpass store at privatlivet ivaretas likevel. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #34 Skrevet 16. juni 2024 Vi deler selvsagt. Kvinne 40. Anonymkode: 52726...d6c 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #35 Skrevet 16. juni 2024 Når gjengen vår reiser på tur pleier vi å dele rom, noen få ønsker ikke grunnet sykdom og det er selvfølgelig forståelig. De aller fleste vil dog spare mest mulig penger😂 Når vi er på tur er det også sånn at det er helt innafor at den ene går og legger seg tidlig og så kommer en annen litt senere. Skal vi noe spesielt dagen etterpå (som regel skal vi det) pleier hvert rom å avtale når man skal stå opp. Funker fint😊 Anonymkode: 2cfdd...c38 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #36 Skrevet 16. juni 2024 Deler alltid rom på jenteturer 🙂 Aldri tenkt eller følt at det er ugreit... Bryr oss ingenting om det er enkeltsenger eller dobbeltseng der, vi deler uten å blunke. Hadde noen ønska eget rom, ville ikke det vært rart/ugreit heller. Min mann deler ikke seng på gutteturer, men de kan dele rom. Anonymkode: 6fac6...553 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #37 Skrevet 16. juni 2024 Hater å dele. Vil sove og gå på do i fred! Anonymkode: 0a5e1...aef 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #38 Skrevet 16. juni 2024 Deler når jeg er på tur med god venninne eller søstra mi. Med folk jeg ikke kjenner like godt som kollegaer så blir det eget rom. Den siste tiden har jeg slitt mye med sykdom, da har der også blitt litt mer nødvendig med rom alene. Anonymkode: 51288...3df 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #39 Skrevet 16. juni 2024 5 hours ago, Johan uten land said: Husker for øvrig fra noen jobbturer at det var standard med ett rom per person - men så var det noen av damene litt oppe i årene som helst ville dele.... ... ellers har jeg ofte stusset over at idrettsfolk på reiser synes å vanligvis dele rom. Synes det høres veldig slitsomt ut. Men antar at noen kan få unntak. Ja, se bare på Mesternes mester, deler rom og til og med seng. Det hadde jeg aldri godtatt i voksen alder. Jeg vil ha mitt privatliv og min nattesøvn i fred. Anonymkode: 37207...1c1 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #40 Skrevet 16. juni 2024 Varierende. På den ene siden er det deilig å kunne spare en del penger ved å dele rom. En gang var vi tre jenter som delte hotellrom, og prisen ble da minimalt på hver. Usikker på hvem det var verst for da jeg fikk urinveisinfeksjon, og fløy frem og tilbake til toalettet tusen ganger i løpet av natten🙈 Ellers syns jeg det kan være deilig med litt tid for meg selv innimellom, og slippe å krangle om badet, høre på venninners samtaler med kjæreste hjemme osv. Man får jo med seg det meste når man deler rom, som andres mageproblemer og gud vet hva😅 Syns det var idiotisk at han ble sur fordi du ville ha eget rom. Men da er dere tydeligvis forskjellige på det området. Han ønsket nok å bruke minst mulig penger🙃 Jo eldre jeg selv blir, jo mer setter jeg pris på komfort, men det er meg. Anonymkode: 22694...de2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå