Gå til innhold

Dele rom på tur


Johan uten land

Anbefalte innlegg

Reiser sammen med 2-3 kompiser på utenlanddsturer sånn ca annethvert år. Vi er i 40- og 50-årene. På disse turene har det aldri vært snakk om noe annet enn at vi skal ha hvert vårt rom på B&B eller hotell.

Selv synes jeg det er mer enn nok å henge sammen med bekjente/kompiser hele dagen, om man ikke også skulle dele soverom.....

... så har jeg en slektning som nå er passert 70 - han forteller at de to gjengene han reiser på tur med  alltid deler rom - og at han ene som kom inn i gjengen først ville ha enkeltrom for seg selv, men at han han nå hadde kommet "inn i folden".

Da jeg var med på hyttetur med denne slektningen for litt siden, ble han nærmest sur fordi at vi måtte ha flere hytter for at alle skulle få hvert sitt soverom - han mente det hørte med på slike turer at man delte rom...

.... hva gjør dere? Dele rom eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt an på. Noen ganger dele rom, noen ganger ikke. Er fleksibel der.

Anonymkode: c31b4...a44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan uten land skrev (1 minutt siden):

Reiser sammen med 2-3 kompiser på utenlanddsturer sånn ca annethvert år. Vi er i 40- og 50-årene. På disse turene har det aldri vært snakk om noe annet enn at vi skal ha hvert vårt rom på B&B eller hotell.

Selv synes jeg det er mer enn nok å henge sammen med bekjente/kompiser hele dagen, om man ikke også skulle dele soverom.....

... så har jeg en slektning som nå er passert 70 - han forteller at de to gjengene han reiser på tur med  alltid deler rom - og at han ene som kom inn i gjengen først ville ha enkeltrom for seg selv, men at han han nå hadde kommet "inn i folden".

Da jeg var med på hyttetur med denne slektningen for litt siden, ble han nærmest sur fordi at vi måtte ha flere hytter for at alle skulle få hvert sitt soverom - han mente det hørte med på slike turer at man delte rom...

.... hva gjør dere? Dele rom eller ikke?

Nei, deler ikke rom. Er bare såvidt jeg vil dele rom når jeg er på tur med mannen, vi deler ikke rom hjemme heller. (Men vi har et bra liv sammen altså,  også seksuelt). Det er bare det at soving gjøres best på eget rom.

Anonymkode: f05ed...052

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever at det er vanligere å dele soverom på jenteturer enn på gutteturer.
Økonomisk er det vel ikke tvil om at det er billigere å dele, for meg er det også mer sosialt og hyggeligere å dele.

Smak og behag, bokstavlig talt. 😉😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det folk jeg kjenner godt er det helt greit å dele rom. 

Anonymkode: 22445...55f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker for øvrig fra noen jobbturer at det var standard med ett rom per person - men så var det noen av damene litt oppe i årene som helst ville dele....

... ellers har jeg ofte stusset over at idrettsfolk på reiser synes å vanligvis dele rom. Synes det høres veldig slitsomt ut. Men antar at noen kan få unntak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ha eget rom for å kunne sove, dropper heller tur om det ikke er mulig. 

Anonymkode: c2a37...17a

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Thomasine said:

Opplever at det er vanligere å dele soverom på jenteturer enn på gutteturer.
Økonomisk er det vel ikke tvil om at det er billigere å dele, for meg er det også mer sosialt og hyggeligere å dele.

Smak og behag, bokstavlig talt. 😉😊

Min litt eldre slektning, som liker å dele rom, er velig opptatt av å presisere at det ikke er av økonomiske hensyn...

... så klart - helt klart smak og behag. Men synes det er rart å foretrekke å sove på rom med kompiser på tur..

Og jeg ble litt irritert når han begynner å antyde at det er rart/sært/uvanlig å ikke dele rom.

Endret av Johan uten land
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker eget rom, men klarer veldig fint å dele rom med noen andre. De fleste turer med venninner har jeg delt rom med noen. De fleste turer var før fylte 25, da var det ikke spørsmål om å bruke mye penger på at alle skulle ha eget rom. Noen år senere har ikke så mye forandret seg akkurat når det gjelder soveplasser 🤷

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hotell er det åpent for eget rom, det betaler man jo selv det man bruker.

Å forvente at alle får dyrere hyttetur ved å insisterte på flere hytter for å få eget rom er ganske frekt. Der sier man ja takk og blir med på fellesskapet eller blir hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan uten land skrev (19 minutter siden):

Reiser sammen med 2-3 kompiser på utenlanddsturer sånn ca annethvert år. Vi er i 40- og 50-årene. På disse turene har det aldri vært snakk om noe annet enn at vi skal ha hvert vårt rom på B&B eller hotell.

Selv synes jeg det er mer enn nok å henge sammen med bekjente/kompiser hele dagen, om man ikke også skulle dele soverom.....

... så har jeg en slektning som nå er passert 70 - han forteller at de to gjengene han reiser på tur med  alltid deler rom - og at han ene som kom inn i gjengen først ville ha enkeltrom for seg selv, men at han han nå hadde kommet "inn i folden".

Da jeg var med på hyttetur med denne slektningen for litt siden, ble han nærmest sur fordi at vi måtte ha flere hytter for at alle skulle få hvert sitt soverom - han mente det hørte med på slike turer at man delte rom...

.... hva gjør dere? Dele rom eller ikke?

Kommer vel ann på hvem du reiser med og om du trenger space på kveld og natten, ett sted og trekke deg tilbake på. Introvert. Sykdommer som ikke alltid deles men trenger egentid. Runker? Jeg og bestis deler alltid rom og seng. Ser ikke problemet. Blir jo dobbelt så dyrt med 2 rom..  Vi klarer jo fint å chille sammen og alene selv på samme rom! Tenker alle må gjøre det de trenger selv. Men om det blir å låne flere hytter oga en eller flere skal ha eget rom bør vel de som ikke kan dele ta mesteparten av utgiften da?

Anonymkode: b98fc...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente i 30-årene her så mulig det blir en helt annen sak, men vi deler rom på jenteturer🥰 men ser den med at det er godt å ha natta for seg selv når en er sammen hele dagen, spesielt hvis det er flere netter…

Anonymkode: 97e18...d9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Me for life said:

På hotell er det åpent for eget rom, det betaler man jo selv det man bruker.

Å forvente at alle får dyrere hyttetur ved å insisterte på flere hytter for å få eget rom er ganske frekt. Der sier man ja takk og blir med på fellesskapet eller blir hjemme.

I dette tilfellet ville det store flertallet IKKE dele rom, dels pga sykdom som krever hviletid. Det hadde heller ikke blitt godt mottatt å bli hjemme, uansett grunn. Så i prinsippet om at flertallet bestemmer avgjorde her. Men generelt er jeg enig i at de som insisterer på eget rom må betale mer, mens de som vil dele slipper billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler ikke. Trenger alenetid for å lade opp etter at jeg har vært sosial

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K41 her. Alltid delt rom på tur med venninner, venner eller familie.

Anonymkode: b022f...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Me for life skrev (4 timer siden):

På hotell er det åpent for eget rom, det betaler man jo selv det man bruker.

Å forvente at alle får dyrere hyttetur ved å insisterte på flere hytter for å få eget rom er ganske frekt. Der sier man ja takk og blir med på fellesskapet eller blir hjemme.

Hotell: Det blir det samme med den som står igjen og ville dele, men som nå er nødt til å betale fordi "romkameraten" ville bo alene. 

Noen vil også mene at det er frekt å kreve at alle skal godta å dele rom fordi de selv ikke vil betale for separate enheter. 

:)

Endret av klarinetta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan uten land skrev (4 timer siden):

Reiser sammen med 2-3 kompiser på utenlanddsturer sånn ca annethvert år. Vi er i 40- og 50-årene. På disse turene har det aldri vært snakk om noe annet enn at vi skal ha hvert vårt rom på B&B eller hotell.

Selv synes jeg det er mer enn nok å henge sammen med bekjente/kompiser hele dagen, om man ikke også skulle dele soverom.....

... så har jeg en slektning som nå er passert 70 - han forteller at de to gjengene han reiser på tur med  alltid deler rom - og at han ene som kom inn i gjengen først ville ha enkeltrom for seg selv, men at han han nå hadde kommet "inn i folden".

Da jeg var med på hyttetur med denne slektningen for litt siden, ble han nærmest sur fordi at vi måtte ha flere hytter for at alle skulle få hvert sitt soverom - han mente det hørte med på slike turer at man delte rom...

.... hva gjør dere? Dele rom eller ikke?

Det er så å si uaktuelt å dele rom, jeg får ikke sove om noen snorker, f.eks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan uten land skrev (4 timer siden):

Reiser sammen med 2-3 kompiser på utenlanddsturer sånn ca annethvert år. Vi er i 40- og 50-årene. På disse turene har det aldri vært snakk om noe annet enn at vi skal ha hvert vårt rom på B&B eller hotell.

Selv synes jeg det er mer enn nok å henge sammen med bekjente/kompiser hele dagen, om man ikke også skulle dele soverom.....

... så har jeg en slektning som nå er passert 70 - han forteller at de to gjengene han reiser på tur med  alltid deler rom - og at han ene som kom inn i gjengen først ville ha enkeltrom for seg selv, men at han han nå hadde kommet "inn i folden".

Da jeg var med på hyttetur med denne slektningen for litt siden, ble han nærmest sur fordi at vi måtte ha flere hytter for at alle skulle få hvert sitt soverom - han mente det hørte med på slike turer at man delte rom...

.... hva gjør dere? Dele rom eller ikke?

Jeg er i førtiårene, da vil jeg ha det komfortabelt.

Og det betyr ikke å dele rom med venninner som vil se tv, vil rangle lenge, vil sove tidlig, snorker, er oppe flere ganger natten for å gå på do, er snakkesalig sent på natten og holder meg våken, osv osv osv.

Så nei, jeg vil ikke dele rom med venner. Jeg vil sove godt og jeg vil kunne trekke meg tilbake for å slappe av når jeg ønsker.

 

 

Anonymkode: b1340...511

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler..men vi er kvinner som har vært venninner fra vi var 10-15 år, altså i over 30 År. For oss er det halve morroa🫶

Anonymkode: 5ee3b...6fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...