Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Samboer har en jobb hvor han av og til må være borte ett par netter. Det er så klart ingen problem. Men i natt skulle han ut å reise igjen og jeg spurte han i går kveld, rett før han skulle legge seg, om når han kommer igjen. Når han da svarer forhåpentligvis lørdag, kjente jeg at jeg ble litt paff. Når hadde han tenkt å gi beskjed om det? Det er jo noen dager og jeg følte faktisk at han bryr seg så lite om meg at han ikke engang tenker på å si i fra at han blir borte nesten en uke...Han har generelt liten tid til meg pga jobb så det er nok det som ligger bak den følelsen. Jeg klarte ikke å si mye men spurte om han tullet med meg, og da han avkreftet det sa jeg bare hadet og dro, jeg måtte ut et ærend. Han har reist nå og jeg har ikke snakket med han. Er litt skuffet og lei meg. Ikke for å være alene for det er jeg vant til, men for at jeg føler meg til overs og tatt for gitt.

Hva hadde dere gjort? Sagt i fra eller latt det være? 

Anonymkode: 4a2b1...36a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ah, du blir vel ikke sett da.

Anonymkode: e77bf...68d

Skrevet

Dere trenger å sette dere ned å snakke sammen. Jeg hadde blitt skikkelig sur om min man sa dagen før at han ble borte i 6 dager.

Dere må passe på at mannen din ikke tenker at siden du ikke bryr deg så kan han gjøre som han vil

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mann som reiste mye jobb før. Inne  anlegg. Der var det mye rare tider🤣🙈. Kunne eks komme hjem fredag egentlig avtalt avreise avgårde igjen tirsdag. Plutselig ringte de noe utstyr hadde gått i stykker bare å kaste seg i vei på søndag. Kunne spørre når kommer du tilbake ofte svar Kunne være: Ja si det. Noen ganger Kunne han komme hjem etter 3 dager andre ganger Kunne det gå 14 dager.

Vi prater og sendte mld til hverandre hver dag. Og var trygg på ham at det ikke var noe tull. Men så sa han og fra til sjefen hvis noe spesielt hjemme skjedde i forhold til ting. Var tilfeller der sjefen bestilte flytur hjem for gam for å komme seg hjem til unge som havnet på sykehus

Anonymkode: 9370b...208

AnonymBruker
Skrevet

Dere bør kanskje ha en prat om kommunikasjon sånn generelt sett. Og du må kanskje også finne ut av om du kan leve med han og jobben hans eller ikke. 

Jobb er jobb tenker jeg. Jeg vet skjelden når samboer kommer hjem igjen fra reisejobber fordi uforutsigbare ting kan skje, jobben kan ta lengre tid etc. Han kan være borte alt i fra 24t til 6 dager. Han vet sånn ca plan for når han kommer hjem før han reiser, men skjer ofte at det tar en dag lengre enn tenkt pga reising og at ting tar mer tid enn tenkt. 

Jeg personlig hadde latt det ligge og tatt en generell prat om kommunikasjon når han er tilbake. Å si noe mens han er borte løser absolutt ingenting. 

Anonymkode: aeb72...008

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har mann som reiste mye jobb før. Inne  anlegg. Der var det mye rare tider🤣🙈. Kunne eks komme hjem fredag egentlig avtalt avreise avgårde igjen tirsdag. Plutselig ringte de noe utstyr hadde gått i stykker bare å kaste seg i vei på søndag. Kunne spørre når kommer du tilbake ofte svar Kunne være: Ja si det. Noen ganger Kunne han komme hjem etter 3 dager andre ganger Kunne det gå 14 dager.

Vi prater og sendte mld til hverandre hver dag. Og var trygg på ham at det ikke var noe tull. Men så sa han og fra til sjefen hvis noe spesielt hjemme skjedde i forhold til ting. Var tilfeller der sjefen bestilte flytur hjem for gam for å komme seg hjem til unge som havnet på sykehus

Anonymkode: 9370b...208

Noen jobber er veldig uforutsigbare🙈Takk for svar😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere bør kanskje ha en prat om kommunikasjon sånn generelt sett. Og du må kanskje også finne ut av om du kan leve med han og jobben hans eller ikke. 

Jobb er jobb tenker jeg. Jeg vet skjelden når samboer kommer hjem igjen fra reisejobber fordi uforutsigbare ting kan skje, jobben kan ta lengre tid etc. Han kan være borte alt i fra 24t til 6 dager. Han vet sånn ca plan for når han kommer hjem før han reiser, men skjer ofte at det tar en dag lengre enn tenkt pga reising og at ting tar mer tid enn tenkt. 

Jeg personlig hadde latt det ligge og tatt en generell prat om kommunikasjon når han er tilbake. Å si noe mens han er borte løser absolutt ingenting. 

Anonymkode: aeb72...008

Helt ok når det skjer uforutsette ting selvom det er kjedelig i blant, sånn er det her også og det går helt fint.  Men dette var en tur han har visst om lenge og jeg visste han skulle dra men regnet ikke med han skulle bli så lenge borte uten å si i fra, ikke når det er en tur som allrede er avklart. 

Takk for svar😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke er en annen person i bildet?

Anonymkode: b9d52...8d5

AnonymBruker
Skrevet

Altså, man sier ifra at man må bort når man får vite om det. Å gi varsel dagen før om at «jeg blir borte en uke» er faktisk ikke greit med mindre det er noe akutt (som noen jobber kan innebære). Det er rett og slett respektløst ovenfor partner. 

Anonymkode: d1026...faf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan vel ikke være sikker men jeg velger å stole på han😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Altså, man sier ifra at man må bort når man får vite om det. Å gi varsel dagen før om at «jeg blir borte en uke» er faktisk ikke greit med mindre det er noe akutt (som noen jobber kan innebære). Det er rett og slett respektløst ovenfor partner. 

Anonymkode: d1026...faf

Ja jeg synes også det, at man sier i fra om det som er planlagt. Når hadde han tenkt å si det da? Neste gang vi snakker på telefonen? Eller tenkte han at jeg ser jo når han kommer hjem?😬

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette vært meg så ville dette ført til en liten prat når han kom hjem. 

Anonymkode: 11520...00c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er helt sikkert en eller flere andre i bildet.

Kollegaer for eksempel.

Men du skal vel ha det til at det er elskerinner.. 

Må være herlig å sitte der å overtenke, lage katastrofetanker hos andre helt ukjente på internett. 

Anonymkode: 96a6e...c3e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er helt sikkert en eller flere andre i bildet.

Kollegaer for eksempel.

Men du skal vel ha det til at det er elskerinner.. 

Må være herlig å sitte der å overtenke, lage katastrofetanker hos andre helt ukjente på internett. 

Anonymkode: 96a6e...c3e

Hvis det er kollegaer har han gått over til det andre kjønn og da får han bare styre på🙈

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hadde dette vært meg så ville dette ført til en liten prat når han kom hjem. 

Tenker også at jeg må ta det opp og si at jeg neste gang setter pris på at han sier i fra om sånne langturer som han er klar over. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker også at jeg må ta det opp og si at jeg neste gang setter pris på at han sier i fra om sånne langturer som han er klar over. 

Ts

Ja, tilfeller som dette tror jeg ofte kommer av kjønnsforskjeller. Mannen kan ofte tenke "hun spurte jo ikke" mens vi kvinner tenker at tilbudet om informasjonen er en selvfølge. Litt fascinerende når man ikke står midt i en situasjon selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...