AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #1 Del Skrevet 16. juni 2024 Hvordan går du frem ved valg av hotell? Jeg starter med å finne ut hvilket område jeg vil bo i. Bruker som regel hotels.com, og søker på avbestillingsbare hoteller i det området innen mitt budsjett. Ser på beskrivelser fra andre boende om det står "avoid like a plague" og denslags. Ser spesielt på det som handler om renhold, eller at hotellene overbooker. At folk skriver resepsjonisten var sur og denslags legger jeg ikke vekt på. Når jeg har valgt ut ett sjekker jeg at det ikke er billigere å bestille direkte eller fra andre tjenester. Noen ganger kan det være litt billigere, men likevel dyrere når jeg regner inn at jeg får hver tiende natt gratis hos hotels, pluss noen prosenter viatrumf. Sjekker også avbestillingsbetingelser, mange av hotellene på hotels.com har dessverre begynt med at hvis man avbestiller etter fristen mister man hele summen, ikke bare første natt som var vanlig før. Der har hotellene ofte bedre betingelser når man bestiller direkte. En annen ting som irriterer med hotels.com er at man ikke lenger finner igjen under bestillingene at man har bestilt rom med bad, aircon osv. Har dog ikke opplevd å få noe dårligere enn jeg har bestilt, men har tenkt tanken at man ikke har så mye å stille opp med hvis man får feks et rom uten bad og det ikke står noe om bad i bekreftelsen. Anonymkode: eecf9...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #2 Del Skrevet 16. juni 2024 Jeg reiser mye i utlandet og har så og si aldri hatt behov for å avbestille. Derfor betaler jeg ikke ekstra for dette, siden jeg over tid vil spare penger selv om jeg en gang skulle hatt behov for å avbestille. Det blir på en måte som å være selvassurandør. Det skal sies at jeg nesten aldri bestiller overnatting til mange tusen kroner, da ville jeg kanskje vurdert litt annerledes. Om jeg skulle bli nødt til å avbestille pga. sykdom vil jeg uansett få igjen pengene på reiseforsikringa. Sjekker alltid både hotels.com og booking.com, da prisene kan variere veldig for samme hotell. I de fleste tilfeller er booking.com billigere, selv om jeg hensyntar både trumfpoeng og bonusovernattinger ved å bruke hotels.com. For litt dyrere overnattinger, sjekker jeg også pris ved å bestille hoteller direkte fra hjemmesiden deres. Det er veldig sjelden at jeg har finner bedre pris der. Det skal sies at jeg har høyeste medlemsnivå både på hotels.com og booking.com, og får derfor ofte gode rabatter. Jeg hørte fra en hotelleier at når de er på booking.com, forplikter de seg til å ikke kunne ta en lavere pris gjennom direkte bestillinger enn den prisen de legger ut på booking.com. En fordel med booking.com er også at det er lettere å kontakte hotellet på forhånd gjennom deres meldingstjeneste, hvis det er noe jeg lurer på. Jeg sjekker alltid anmeldelser nøye før jeg bestiller. Anonymkode: 44b3c...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #3 Del Skrevet 16. juni 2024 Velger utfra behov for akkurat den reisen jeg skal på. På storbyferie er jeg ofte mest opptatt av beliggenhet, da vi uansett er lite på hotellet på slike ferier. Badeferier er jeg mer opptatt av fasiliteter på hotellet og på rommet. På jobbreiser vil jeg ha inkludert frokost. Osv. Renhold er alltid viktig Anonymkode: b2d1e...ba7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #4 Del Skrevet 16. juni 2024 Det kommer an på formålet med reisen, og behovene. Bruker mye hotels.com og bruker filtrene aktivt. Beliggenhet er viktigst, fire stjerner eller bedre (tre er nok i Norden), frokost når det er viktig, treningsrom, basseng osv (varierer ut fra reisemål og -type). Jeg leser bare anmeldelser for de små hotellene og ukjente reisemål. Jeg sjekker romstørrelse, og hvorvidt det er bord/arbeidsplass på rommet I Norden bruker jeg mye Strawberry og Scandic, og sjekker direkte om deres hotel passer med reisemålet. Anonymkode: 3c3e1...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #5 Del Skrevet 16. juni 2024 30 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg reiser mye i utlandet og har så og si aldri hatt behov for å avbestille. Derfor betaler jeg ikke ekstra for dette, siden jeg over tid vil spare penger selv om jeg en gang skulle hatt behov for å avbestille. Det blir på en måte som å være selvassurandør. Det skal sies at jeg nesten aldri bestiller overnatting til mange tusen kroner, da ville jeg kanskje vurdert litt annerledes. Om jeg skulle bli nødt til å avbestille pga. sykdom vil jeg uansett få igjen pengene på reiseforsikringa. Jeg har også sjelden avbestilt noe før pandemien, og tror de fleste selskapene ga kundene litt slack på den tiden. Vet hotels.com hadde andre regler da. Men det jeg derimot opplever ofte er at jeg finner noe billigere og bedre etter at jeg har bestilt. Ofte er det bedre tilbud kortere tid før avreise. Så for meg lønner deg seg å booke refunderbart. Men jeg har begynt å betale ved bestilling oftere, etter jeg ble oppmerksom på at reiseforsikringen min bare dekker forhåndsbetalt overnatting. Ulempen ved å betale hoteller i utenlandsk valuta er at man får tilbake en lavere sum ved avbestilling pga ulik kurs. Anonymkode: eecf9...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #6 Del Skrevet 16. juni 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det kommer an på formålet med reisen, og behovene. Bruker mye hotels.com og bruker filtrene aktivt. Beliggenhet er viktigst, fire stjerner eller bedre (tre er nok i Norden), frokost når det er viktig, treningsrom, basseng osv (varierer ut fra reisemål og -type). Jeg leser bare anmeldelser for de små hotellene og ukjente reisemål. Jeg sjekker romstørrelse, og hvorvidt det er bord/arbeidsplass på rommet I Norden bruker jeg mye Strawberry og Scandic, og sjekker direkte om deres hotel passer med reisemålet. Anonymkode: 3c3e1...218 Stjerner ser jeg ikke på i det hele tatt, har opplevd tostjerners fullt på nivå med fire andre steder. Men ser på gjesteanmeldelsene, og er skeptisk til hoteller som ligger på under 7.0 på ratingen på hotels.com. Bruker også tripadvisor mye som supplement. Selv om anmeldelsene der ikke kan verifiseres så har de ofte bilder, som kan gi et helt annet inntrykk enn hotellets egen propaganda. Anonymkode: eecf9...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 16. juni 2024 #7 Del Skrevet 16. juni 2024 Bruker i all hovedsak Booking for å orientere meg. Synes grensesnittet er mye bedre enn Hotels.com. Men booker hos Hotels.com om de er billigere, noe som har skjedd en del i det siste... Sjekker også alltid med hotellet direkte, men som regel er det dyrere der. Så vidt jeg vet har de vel ikke lov til å ta lavere pris så lenge de er på noen av disse sidene. Selv går jeg etter beliggenhet og pris, stort sett. Bryr meg mindre om rommet er stort eller lite. Dog foretrekker jeg helt klart nyere hotell og skyr unna gamle hoteller med veldig tunge møbler og veldig mye støvsamlere... Leter også alltid etter hotell med badekar om jeg skal på ferie - for pleier å bruke 1-2 timer om ettermiddagen før middag å ta et skikkelig karbad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #8 Del Skrevet 16. juni 2024 Gjør mye det samme som dere andre. Booking.com er utgangspunktet. Sentral beliggenhet og lavest mulig pris. Bruker PC for å ha stor skjerm, men når jeg har funnet hotell, sjekker jeg mobil-appen, for det er ofte en god del billigere der. Sjekker også hotellets egen nettside, men ofte dyrere der. Booking.com synes jeg har blitt dyrere enn før, spesielt i London, når jeg skal dit. Så akkurat for London er det Agoda som er billigst (for de hotellene jeg liker) Anonymkode: 4e1f9...d91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 16. juni 2024 #9 Del Skrevet 16. juni 2024 Booking.com som utgangspunkt. Jeg velger det beste blant det billigste. Beliggenheten er viktigere enn standarden for min del. Jeg er ikke så kresen da jeg alltid har få overnattinger på samme plass og er mye ute av hotellet. Så langt i livet foretrekker jeg å være mye i bevegelse når jeg er ute å reiser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #10 Del Skrevet 16. juni 2024 Jeg bruker alltid Booking.com og vi velger ikke hotell men private leiligheter og vi huker alltid av på enkelte krav som er viktig for oss. Dette er kjøkkenkrok, to soverom Wi-Fi, balkong/terrasse, kort vei til kollektivt og bosteder som har fått gode tilbakemeldinger fra andre reisende. Anonymkode: d4525...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 16. juni 2024 #11 Del Skrevet 16. juni 2024 Ser først på pris, så beliggenhet, og til slutt anmeldelser. Jeg må ha råd til å betale for meg, samtidig er beliggenheten viktig, men det er alltid en avveining. Hvis det er høy standard til en rimelig pris, kan jeg slakke litt på kravet om at det skal være veldig sentralt. Og selv om jeg ikke reiser bort for å tilbringe ferien på hotellet, må rommet være så pass ok at jeg trives der de timene jeg er der, både når det gjelder renhold, air condition og støy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 16. juni 2024 #12 Del Skrevet 16. juni 2024 (endret) Enten bruker booking.com eller scroller jeg rundt på googlemaps, filtrerer ut hoteller og tar noe som ser nogen lunde greit ut og ringer.. Sistnevnte er mer interessant siden utvalget ofte er større og man kan snuble borti unike muligheter og bo på. Har funnet noen perler og bodd alene i et lite murhus langt ut i jungelen en uke for meg selv uten internett ved å finne et rosa hotelikon langt ut på grøntområdene. Endret 16. juni 2024 av Bigote Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 16. juni 2024 #13 Del Skrevet 16. juni 2024 Kommer helt an på turens hensikt. Sist jeg booket så var turens formål å besøke familie, da var det billigst mulig, med frokost inkludert, og nærme sentrum. Er det en lenger ferie så velger jeg ut i fra hva slags ferie jeg vil ha, nærhet til stranden eller sentrum, har vi leiebil eller tar vi kollektiv? Land med spennende matkultur? Da trenger vi ikke frokost inkludert. Ved et lenger opphold så bruker jeg gjerne litt penger på et bedre hotell med god standard. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #14 Del Skrevet 16. juni 2024 Dere vet det er lettere å få fordeler om dere bestiller direkte fra hotellet? Da får dere skreddersydde rom og deres ønsker og behov kan lettere møtes. Dessuten blir det mer i potten til hotellet enn om man går via hotels.com og lignende. Anonymkode: 19577...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #15 Del Skrevet 16. juni 2024 Er det ingen som bruker tripadvisor Anonymkode: ad005...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #16 Del Skrevet 16. juni 2024 Jeg er generelt ikke så kresen på hoteller jeg er ute og reiser. Sure resepsjonister, dårlig hotellmat, små rom og dårlig utsikt bryr meg null. Det absolutt viktigste er støynivå, deretter renhold og gjerne en ok seng. Jeg saumfarer derfor anmeldelser for å finne ut om det ligger i en travel utelivsgate, trafikkstøy eller lignende ettersom det kan ødelegge ferien fullstendig. I fjor var jeg på et hotell i Polen som hadde trikkestopp rett utenfor vinduet mitt og da sov jeg minimalt de 3 dagene jeg var der, Anonymkode: 7a9a3...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #17 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere vet det er lettere å få fordeler om dere bestiller direkte fra hotellet? Da får dere skreddersydde rom og deres ønsker og behov kan lettere møtes. Dessuten blir det mer i potten til hotellet enn om man går via hotels.com og lignende. Anonymkode: 19577...987 Hvis man har helt særskilte behov, som at man behøver handicap-rom, hunderom eller connecting rooms, kan jeg se behovet for å bestille direkte. Eller noe man skulle ha behov for fordi man reiser med små barn. Jeg behøver ingenting av dette. Jeg bestilte akkurat en uke på hotell på hotels.com. Det kom på 4900 kr. Da mangler jeg bare tre netter for å få en gratis overnatting (de får jeg et annet sted uka etter), i tillegg til at jeg får igjen ca. 200 kroner i cashback på Viatrumf. Jeg sjekket også prisen ved å bestille direkte på hotellet. 6800 kr. skulle de ha for akkurat samme romtype. Jeg klarer ikke se hva et hotell kan skreddersy for meg som er verdt et par tusen ekstra. Anonymkode: 44b3c...9d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #18 Del Skrevet 16. juni 2024 Beliggenhet, kvalitet/verdi, pris, kjede (om jeg har elitestatus/mulighet for oppgradering etc), cashback/bonuspoeng. Cirka i den rekkefølgen. Booker direkte om jeg har status, via en-eller-annen-portal om jeg ikke har det. Anonymkode: 89dad...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #19 Del Skrevet 16. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Dere vet det er lettere å få fordeler om dere bestiller direkte fra hotellet? Da får dere skreddersydde rom og deres ønsker og behov kan lettere møtes. Dessuten blir det mer i potten til hotellet enn om man går via hotels.com og lignende. Anonymkode: 19577...987 Aldri fått noe skreddersydd rom ved å bestille direkte. Sist så jeg på et rom på hotels.com, og sjekket det samme direkte fra hotellet. Men da var det dyrere. På begge steder sto det 1 rom igjen av den romkategorien, og da jeg bestilte forsvant det fra begge steder. Så åpanbart samme rommet. Tidligere har jeg opplevd at det fortsatt står 1 rom igjen etter jeg har bestilt, derfor dobbeltsjekket jeg om det var lureri. 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det ingen som bruker tripadvisor Anonymkode: ad005...962 Jeg bruker tripadvisor til å lese anmeldelser og se på gjestenes bilder, som nevnt lenger opp. Anonymkode: eecf9...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #20 Del Skrevet 18. juni 2024 Finner område, deretter bestiller jeg via app hvis kjeden jeg er gullmedlem i har hotell der jeg skal. Hvis ikke bruker jeg andre kanaler. Booker som oftest det billigste ordinære hotellet. Drar ikke bort for å sitte på rommet. Så lenge det er rent, hotellstandard og frokost er jeg fornøyd. Anonymkode: b2cc8...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå