Gå til innhold

Overforsiktig etter long covid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venninnen min skal passe sønnen min i kveld, jeg skal på klassereunion. Han har halsbetennelse, feber og hodepine og vært hjemme fra skolen fredag. Venninnen min har hatt long covid siden i fjor, og er overforsiktig med sykdom. Derfor har jeg ikke lyst å si at gutten er syk. Han er 13 år og kan ta febernedsettende og smertestillende selv uten hjelp. Da er han i grei form. Kan jeg sende han dit uten å si ifra? Jeg vil helst ikke gå glipp av  klassereunion ti år etter videregående. Ser for meg at det blir mye styr om jeg sier noe, det har hendt hun har nektet å ta imot han når han var forkjølt.

Anonymkode: 0e632...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy f, for en dårlig venninne du er! Man sender ikke barn med feber og halsbetennelse til andre uten at de synes det er greit, og det har ingenting med å være overforsiktig å gjøre. Halsbetennelse og feber er veldig ubetydelig, så det smitter man ikke folk med med vilje. Det er ditt barn, så da er det ditt ansvar/problem, uansett hvor lyst du har til å dra på fest.

Anonymkode: 6b5b5...9b1

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti år etter videregående, men gutten er 13? Troll…

Anonymkode: eebdc...4f9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ti år etter videregående, men gutten er 13? Troll…

Anonymkode: eebdc...4f9

Jeg utsatte videregående fordi jeg fikk barn. og var ferdig da jeg var 24.  Hva er problemet ditt med at andre enn 19-åringer er russ? Vi var mange på min alder i min klasse. 

Anonymkode: 0e632...223

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke gjøre. Dette må jo være en dårlig spøk. Litt rart med reunion på en søndagskveld. 

Anonymkode: 3ba17...027

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det kan du ikke gjøre. Dette må jo være en dårlig spøk. Litt rart med reunion på en søndagskveld. 

Anonymkode: 3ba17...027

Opplegg hele helga. Fredag og i går var faren sammen med han. I ettermiddag og utover kvelden griller vi ute på holmene og jeg kan ikke komme meg tilbake før de andre drar fordi vi har båtskyss.

Anonymkode: 0e632...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Long covid eller ikke, det er ikke greit å overlate syke barn til barnepasser uten å si ifra. 

På den annen side, er ikke en 13-åring ungdom stor nok til å være alene hjemme noen timer? Siden du likevel mener han er frisk nok til å være med andre...

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (1 minutt siden):

Long covid eller ikke, det er ikke greit å overlate syke barn til barnepasser uten å si ifra. 

På den annen side, er ikke en 13-åring ungdom stor nok til å være alene hjemme noen timer? Siden du likevel mener han er frisk nok til å være med andre...

Han kan vanligvis greit være alene, men har fobi mot å kaste opp og jeg kommer meg ikke hjem fordi vi skal ut i båt.

Anonymkode: 0e632...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ærlig talt.

Enten blir du hjemme, 13 åringen blir hjemme alene eller du finner annet pass til han.

Anonymkode: 88be8...7b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Han kan vanligvis greit være alene, men har fobi mot å kaste opp og jeg kommer meg ikke hjem fordi vi skal ut i båt.

Anonymkode: 0e632...223

Driver han og kaster opp skal du selvsagt ikke sende han til barnevakt og prøve å holde det skjult!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han kan vanligvis greit være alene, men har fobi mot å kaste opp og jeg kommer meg ikke hjem fordi vi skal ut i båt.

Anonymkode: 0e632...223

Herregud.....

Hva har din fobi mot oppkast å gjøre med at 13-åringen ikke kan være hjemme alene?

Anonymkode: cd313...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den teiteste og mest usammenhengende tråden noen sinne. Så mye som lukter troll her. 0/10

Anonymkode: 9acaf...880

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...