Gå til innhold

Hvilke kredittkort kort har du og hvordan bruker du de?


Gjest Solanum

Anbefalte innlegg

Gjest Solanum

Jeg har Trumf for handle på Spar. Jeg bruker ViaTrumf når jeg skal handle på nett. 

Jeg har YX for 100,- rabatt på strømmetjenester. 

Jeg har Morrow fordi jeg åpnet sparekonto der, og Morrow ga meg en stor kreditt, 25 000,-.

Jeg har Sparebank 1 sitt da jeg har dagligbanken min der. Min mann har duplikat og da kan vi begge se hva vi handler. 

Jeg sjonglerer, og skaffer meg nye kort etter behov. 

Enn du? Hva tenker du om kredittkort? 

Endret av Solanum
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bank Norwegian, brukes til det meste. 
Ikano, dagligvarer. 
Handelsbanken, som backup/pga tilgang til lounge (har ikke brukt det så langt men…). 
 

Jeg vet det er flere kredittkort jeg kunne hatt for å makse fordeler, som du gjør, TS. Strømming, drivstoffrabatt etc. Ville nok gått mer inn for drivstoffrabatt hvis det ikke hadde vært for at vi kjører mest elbil. 
 

Anonymkode: bc169...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian for cashpoints, Ikano for dagligvarer, Morrow for netthandel og annet enn dagligvarer. Har også Trumfkortet som reserve, men det blir ikke brukt lenger etter at jeg fikk Ikano. Handler ikke så ofte i Trumfbutikkene, men er jeg innom der bruker jeg Ikano og tæpper Trumfkortet (ikke visakortet) ved siden av for maks trumf. Bruker også viatrumf i tillegg til Morrow på hotellbestillinger. Ved kjøp hos Coop bruker jeg medlemskort for rabatter og bonuser, i tillegg til handlenettet for en krone hver gang. 

Anonymkode: f6e81...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Santander handlekonto (ramme 15.000). 

DNB (tidligere trum Visa kortet) ( ramme 95.000) Den gir 3 % i drivstoffrabatt.

Strawberry for å samle opp trumfpoeng til hotellovernattinger

Remember blue (tidligere COOP samarbeid) fortsatte med dette kortet. Det gir 2 % i alle dagligvarebutikker, samt 0,5 % alle andre butikker. I tillegg så er det rabatter i nettbutikker. 

Er i tillegg medlem i coop og får 2 % der, samt trumf som gir 1 %, kortet mitt Remember blue kan kombineres med disse kortene, slik at jeg alltid får 4 % på å handle hos coop og alltid 3 % for å handle hos trumf. 

Anonymkode: fa1fc...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har Santander handlekonto (ramme 15.000). 

DNB (tidligere trum Visa kortet) ( ramme 95.000) Den gir 3 % i drivstoffrabatt.

Strawberry for å samle opp trumfpoeng til hotellovernattinger

Remember blue (tidligere COOP samarbeid) fortsatte med dette kortet. Det gir 2 % i alle dagligvarebutikker, samt 0,5 % alle andre butikker. I tillegg så er det rabatter i nettbutikker. 

Er i tillegg medlem i coop og får 2 % der, samt trumf som gir 1 %, kortet mitt Remember blue kan kombineres med disse kortene, slik at jeg alltid får 4 % på å handle hos coop og alltid 3 % for å handle hos trumf. 

Anonymkode: fa1fc...2d9

Rammen hos strawberry og remember er 30.000 for hver av dem. 

Anonymkode: fa1fc...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager spm. utenom det tråden handler om, men jeg lurer (i og med at jeg forbinder kredittkort som en ulempe og at folk får masse gjeld når de bruker kredittkort):

Hva er fordelen med å bruke disse kredittkortene, hvorfor bruker dere ikke vanlig bankkort? 

Anonymkode: fb991...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Beklager spm. utenom det tråden handler om, men jeg lurer (i og med at jeg forbinder kredittkort som en ulempe og at folk får masse gjeld når de bruker kredittkort):

Hva er fordelen med å bruke disse kredittkortene, hvorfor bruker dere ikke vanlig bankkort? 

Anonymkode: fb991...d08

Bonuser, forsikringer, bedre sikret ved kjøp fra bedrifter som går konkurs, kan ha pengene man skal betale regningen med som rentefritt lån i mellomtiden osv. Det er helt klart mange ulemper for de som ikke betaler for seg i tide, men for oss andre er det mye å spare. 

Anonymkode: f6e81...782

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager spm. utenom det tråden handler om, men jeg lurer (i og med at jeg forbinder kredittkort som en ulempe og at folk får masse gjeld når de bruker kredittkort):

Hva er fordelen med å bruke disse kredittkortene, hvorfor bruker dere ikke vanlig bankkort? 

Anonymkode: fb991...d08

Kredittkort er kun en ulempe hvis man ikke betaler hele regningen når den kommer. Det er rabatter som følger med kortene, og man er bedre sikret mot svindel i forhold til å betale med vanlig debetkort. (bankkort). Kredittkort = banken tar tapet, debetkort = du tar tapet. 

Anonymkode: fa1fc...2d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kredittkort er kun en ulempe hvis man ikke betaler hele regningen når den kommer. Det er rabatter som følger med kortene, og man er bedre sikret mot svindel i forhold til å betale med vanlig debetkort. (bankkort). Kredittkort = banken tar tapet, debetkort = du tar tapet. 

Anonymkode: fa1fc...2d9

Visa og Mastercard tar ansvaret også på debetkort men man har som regel mindre tid på seg før man klager og det er litt enklere om man har kreditkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har CHASE Sapphire Reserve & CHASE Sapphire Preferred. Gir meg massevis av bonuser når jeg handler, og jeg reiser billigere. 

Bør nevne at jeg bor i Frankrike da, jeg tror ikke CHASE opererer i Norge?

Anonymkode: cba15...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har DNB Saga Mastercard, på grunn av Eurobonus poeng og 16% rabatt på lading, inkl. hjemmelading. Har ingen andre kredittkort - til matbutikker har jeg Trumf tilknyttet debetkort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bonuser, forsikringer, bedre sikret ved kjøp fra bedrifter som går konkurs, kan ha pengene man skal betale regningen med som rentefritt lån i mellomtiden osv. Det er helt klart mange ulemper for de som ikke betaler for seg i tide, men for oss andre er det mye å spare. 

Anonymkode: f6e81...782

 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kredittkort er kun en ulempe hvis man ikke betaler hele regningen når den kommer. Det er rabatter som følger med kortene, og man er bedre sikret mot svindel i forhold til å betale med vanlig debetkort. (bankkort). Kredittkort = banken tar tapet, debetkort = du tar tapet. 

Anonymkode: fa1fc...2d9

Takk for svar! 

Anonymkode: fb991...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har CHASE Sapphire Reserve & CHASE Sapphire Preferred. Gir meg massevis av bonuser når jeg handler, og jeg reiser billigere. 

Bør nevne at jeg bor i Frankrike da, jeg tror ikke CHASE opererer i Norge?

Anonymkode: cba15...b5d

Rettelse: Chase Freedom Unlimited & Sapphire Reserve  :) Gikk litt fort i svingene.

Anonymkode: cba15...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har santander og remember. Bruker egentlig ikke noen av de til stort annet enn å bestille ferier og mens jeg er i utlandet. Jeg betaler alltid hele det utestående beløpet lenge før renter og slikt trår til.

Bonuser og cashback gir forsvinnende lite igjen i mitt tilfelle med mitt forbruksmønster så det bryr jeg meg ikke om.

Anonymkode: cbb78...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dnb Saga, Sas Amex elite og Sas mastercard.

Anonymkode: 3019e...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...