Gå til innhold

meldinger med biomor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Han jeg er sammen med har ei datter på 2 år, og snakker med biologisk mor på telefon og meldinger daglig. Forstår at de må ha en tett dialog når barnet er så lite. De har jo vært et par før, og jeg lurer naturligvis på hvordan de snakker til hverandre. Han nekter å vise meg meldinger mellom de to. Er det jeg som ber om noe jeg ikke burde her, eller burde han visst meg slik at jeg kan slappe av og heller ikke hadde nevnt det igjen om det er slik han sier det er. Han mener det kun er snakk om datter og ikke annet enn det. 

Anonymkode: f370d...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har du egentlig vært sammen med ham?

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg reagerer mest på her, at du forlanger å få se meldingene, eller at han nekter å vise deg dem. Det virker ikke som om tilliten og kommunikasjonen mellom dere er helt der den bør være.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger / vil du se meldingene mellom dem? Selv i et forhold har man rett til et privatliv. Jeg hadde blitt sånn passe irritert og trassig om min samboer krevde å få se meldinger på min telefon. 

Anonymkode: 792c7...eda

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du se meldingene hans? Det er jo virkelig ikke normalt. 

Anonymkode: 0b3a8...bf7

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det jeg som ber om noe jeg ikke burde her, eller burde han visst meg slik at jeg kan slappe av og heller ikke hadde nevnt det igjen om det er slik han sier det er.

Det er du som går over streken. Meldingene er til ham, ikke deg. Kudos til han som respekterer eksen sin såpass! 

Anonymkode: ebe03...7b4

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift med mannen min i mange år, vi har felles barn. Jeg vet at han ofte avtaler og informerer min mor om barna våre. Selv om det er mellom min mann og min mor og jeg vet at det stort sett gjelder mine barn - jeg hadde da aldri bedt om å lese meldingene mellom dem. 

Er det en generasjon som ikke helt skjønner dette med personlige brev, meldinger, telefonsamtaler og mail? 

Sånt er jo aldri greit, med mindre man selv holder frem telefonen for å vise deler av samtalen med et bilde man vil vise andre i rommet eller kanskje info om hvor man bør parkere før en konsert man skal møtes på. 

Han har kvinnelige kollegaer han ofte har kontakt med også, men jeg er ikke det spor interessert i å lese disse meldingene heller, og han har aldri vist meg dem. 

Anonymkode: 5ae7d...9a9

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei. Han jeg er sammen med har ei datter på 2 år, og snakker med biologisk mor på telefon og meldinger daglig. Forstår at de må ha en tett dialog når barnet er så lite. De har jo vært et par før, og jeg lurer naturligvis på hvordan de snakker til hverandre. Han nekter å vise meg meldinger mellom de to. Er det jeg som ber om noe jeg ikke burde her, eller burde han visst meg slik at jeg kan slappe av og heller ikke hadde nevnt det igjen om det er slik han sier det er. Han mener det kun er snakk om datter og ikke annet enn det. 

Anonymkode: f370d...07d

Jeg tror egentlig ikke noen skjønner hva de går inn i om de blir sammen med noen som har et barn under fem år. Barn under fem år er så kritisk og krevende periode i livet at jeg vil påstå ingenting kan sammenlignes med det. Du har ikke bare blitt sammen med «en mann». Du har blitt sammen med «en familie». Han har et lite barn som skal og bør være hovedpri. For at barnet skal ha det bra, må også mor ha det bra. Så en god far vil strekke seg langt for å tekkes barnets mor og dekke hennes behov. Min ærlige mening er at han burde ikke prioritere noe kjærlighetsforhold med deg, han har «nok» i livet sitt å fokusere på. Jeg skjønner at det er en upopulær mening, men jeg står inne for den. Gjelder også mødre med så små barn. Når han og du først har valgt å innlede et forhold i en så kritisk fase av hans og hans familie sitt liv, så er konsekvensen at en av dere mest sannsynlig alltid vil tape (hans oppmerksomhet) dette er hardt å si: men det burde alltid være deg, som taper, om det er barn (og biomor) - som sitter i den andre enden. Det handler utelukkende om barnet. Barnet er sårbar (spesielt når det er så lite) - og det krever faktisk begge foreldre 100%. Dine følelser blir dermed trivielle i forhold.

For din del hadde det kanskje vært fint å se de meldingene, men av respekt til den tredje og fjerde part: barnets mor som er også skribent i meldingstransaksjonen, og dermed barnet som vil lide om far rokker ved tillit og relasjon til mor: så vil jeg si at du dessverre må tåle å leve på sidelinja til denne relasjonen. Og det må du forholde deg til ganske lenge. Det er prisen av å bli sammen med en mann med lite barn og familie.  

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart har ikke du rett på å se meldinger mellom de to? Er du ikke helt riktig?

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill. Biomor, biologisk mor. Hun er moren til barnet. 

Nei, du har ingen rett til å se meldingene deres. Det høres ikke ut som at du burde vært i dette forholdet i det hele tatt.

Anonymkode: 5fe1f...302

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann kommuniserer med biomor. Jeg har null interesse av hans private meldinger. 

Ser ikke for meg at det skulle være så interessant. Lange debatter og parkdresser og henting? Nei takk. 

Anonymkode: 4e4ca...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biomor?? Alle hadde skjønt det om du skrev mor.

Anonymkode: 9e54d...8e5

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min kjæreste ønsket å se mld mellom meg og barnefar hadde jeg vist de uten å bli sur eller noe, for jeg syns det er viktig med åpenhet og gjennomsiktig het i et forhold.

Anonymkode: 6a97b...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. Han jeg er sammen med har ei datter på 2 år, og snakker med biologisk mor på telefon og meldinger daglig. Forstår at de må ha en tett dialog når barnet er så lite. De har jo vært et par før, og jeg lurer naturligvis på hvordan de snakker til hverandre. Han nekter å vise meg meldinger mellom de to. Er det jeg som ber om noe jeg ikke burde her, eller burde han visst meg slik at jeg kan slappe av og heller ikke hadde nevnt det igjen om det er slik han sier det er. Han mener det kun er snakk om datter og ikke annet enn det. 

Anonymkode: f370d...07d

Hvorfor vil du se meldingene ? Tror du han er utro?

Anonymkode: 79471...e58

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som alle andre her, så lurer jeg også på hva begrunnelsen din er for å se meldingene? Dette er jo ikke normalt. 

Anonymkode: 2bdd6...49c

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt sammen med en mann som har bagasje. Da må man leve med slikt. De vil alltid være familie, og må ha ett tett samarbeid for barnets beste.

Anonymkode: 01c4f...936

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (4 timer siden):

Jeg tror egentlig ikke noen skjønner hva de går inn i om de blir sammen med noen som har et barn under fem år. Barn under fem år er så kritisk og krevende periode i livet at jeg vil påstå ingenting kan sammenlignes med det. Du har ikke bare blitt sammen med «en mann». Du har blitt sammen med «en familie». Han har et lite barn som skal og bør være hovedpri. For at barnet skal ha det bra, må også mor ha det bra. Så en god far vil strekke seg langt for å tekkes barnets mor og dekke hennes behov. Min ærlige mening er at han burde ikke prioritere noe kjærlighetsforhold med deg, han har «nok» i livet sitt å fokusere på. Jeg skjønner at det er en upopulær mening, men jeg står inne for den. Gjelder også mødre med så små barn. Når han og du først har valgt å innlede et forhold i en så kritisk fase av hans og hans familie sitt liv, så er konsekvensen at en av dere mest sannsynlig alltid vil tape (hans oppmerksomhet) dette er hardt å si: men det burde alltid være deg, som taper, om det er barn (og biomor) - som sitter i den andre enden. Det handler utelukkende om barnet. Barnet er sårbar (spesielt når det er så lite) - og det krever faktisk begge foreldre 100%. Dine følelser blir dermed trivielle i forhold.

For din del hadde det kanskje vært fint å se de meldingene, men av respekt til den tredje og fjerde part: barnets mor som er også skribent i meldingstransaksjonen, og dermed barnet som vil lide om far rokker ved tillit og relasjon til mor: så vil jeg si at du dessverre må tåle å leve på sidelinja til denne relasjonen. Og det må du forholde deg til ganske lenge. Det er prisen av å bli sammen med en mann med lite barn og familie.  

👏👏👏 amen! 100% enig med deg! Det hadde gjort mye for samfunnet på lenger sikt om flere evnet til å forstå dette! 

Anonymkode: 66f7e...ef7

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil gjerne høre fra deg TS hvorfor du føler du vil lese meldingene deres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sjansen tror du, for at det er noe romantisk mellom disse to?? 

Altså, de har brutt opp i en veldig krevende fase. Sjansen for at disse to vil være sammen, er ekstremt liten! 

Mest sannsynlig er det mye snakk imellom dem, pågrunn av diverse konflikter. 

Jeg hadde heller ikke ønsket å vis frem meldinger som eksen min sender meg innimellom. Spesielt ikke det første året etter at jeg gikk fra han. 

Han var så drøy i måten han kommuniserte til meg på at, det var helt vilt.. 

Du har kanskje ikke barn. De fleste klarer å "holde ut" til barna er noen år eldre før de bryter opp, disse to klarte ikke det en gang... 

Jeg ville ha slappet veldig av! 

Anonymkode: 05bcd...8e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er sjansen tror du, for at det er noe romantisk mellom disse to?? 

Altså, de har brutt opp i en veldig krevende fase. Sjansen for at disse to vil være sammen, er ekstremt liten! 

Mest sannsynlig er det mye snakk imellom dem, pågrunn av diverse konflikter. 

Jeg hadde heller ikke ønsket å vis frem meldinger som eksen min sender meg innimellom. Spesielt ikke det første året etter at jeg gikk fra han. 

Han var så drøy i måten han kommuniserte til meg på at, det var helt vilt.. 

Du har kanskje ikke barn. De fleste klarer å "holde ut" til barna er noen år eldre før de bryter opp, disse to klarte ikke det en gang... 

Jeg ville ha slappet veldig av! 

Anonymkode: 05bcd...8e3

Du viser utrolig mye naivitet i det du skriver her. 
Hilsen en som brøt med barnefar da barnet var 2 år, barnet er nå 5 og vi er sammen igjen

Anonymkode: 2cee4...884

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du viser utrolig mye naivitet i det du skriver her. 
Hilsen en som brøt med barnefar da barnet var 2 år, barnet er nå 5 og vi er sammen igjen

Anonymkode: 2cee4...884

😅 

Ja, dette gjelder de menne jeg er interessert i. De gjør aldri impulsive valg... 

Anonymkode: 05bcd...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...