Petunia2 Skrevet 16. juni 2024 #1 Skrevet 16. juni 2024 (endret) Gynekolog sa sist at jeg hadde et par-tre år m egg igjen. Ca nå altså, men fortsatt er jeg regelmessig. Men nå sliter jeg så m søvnen. Fra etter nyttår begynte jeg å våkne tidlig (04-06.00) om morran. Nå i sommer får jeg ikke sove om kvelden og er MASSE våken ila natta. Blir så trøtt om kvelden av det, men får likevel ikke sove når jeg legger meg. Blir sprø. I tillegg stusser jeg over at musklene i sete/korsrygg har slått seg helt vrange siden august i fjor. Erfaringer og tips? Endret 16. juni 2024 av Petunia2
Gjest Solanum Skrevet 16. juni 2024 #2 Skrevet 16. juni 2024 Sånn er det. Jeg bruker appen Headspace for guida meditasjon. Appen har korte økter for oppvåkninger. De fungerer for meg. Jeg bruker appen Downdog for daglig yoga. Den hjelper for smerter hist og her.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #3 Skrevet 16. juni 2024 Samme her. Våkner x antall ganger om nettene. Har også mye hetetokter. Du er ikke alene. Anonymkode: 17b11...87b 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #4 Skrevet 17. juni 2024 Beste tips, hormonbehandling. Anonymkode: d9bf1...103
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #5 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Beste tips, hormonbehandling. Anonymkode: d9bf1...103 Og da får vi søvnvansker et par uker i mnd på grunn av pms i stedet (jeg får i alle fall det på trisekvens) 😂 Jeg ble anbefalt en liten dose melatonin i de verste periodene. Det hjelper meg litt. Anonymkode: 8a037...f35
klarinetta Skrevet 17. juni 2024 #6 Skrevet 17. juni 2024 Jeg begynte med vektdyne, synes det hjelper! Men snakk med gyn igjen om hormonterapi, ny forskning støtter bruk av dette også før man får store plager som hetetokter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå