Gå til innhold

Perimenopause? Sover ikke om natta....!


Petunia2

Anbefalte innlegg

Gynekolog sa sist at jeg hadde et par-tre år m egg igjen. Ca nå altså, men fortsatt er jeg regelmessig.

Men nå sliter jeg så m søvnen. Fra etter nyttår begynte jeg å våkne tidlig (04-06.00) om morran.

Nå i sommer får jeg ikke sove om kvelden og er MASSE våken ila natta. Blir så trøtt om kvelden av det, men får likevel ikke sove når jeg legger meg. Blir sprø.

I tillegg stusser jeg over at musklene i sete/korsrygg har slått seg helt vrange siden august i fjor.

Erfaringer og tips?

Endret av Petunia2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solanum

Sånn er det. 

Jeg bruker appen Headspace for guida meditasjon. Appen har korte økter for oppvåkninger. De fungerer for meg. 

Jeg bruker appen Downdog for daglig yoga. Den hjelper for smerter hist og her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Våkner x antall ganger om nettene. Har også mye hetetokter. Du er ikke alene. 

Anonymkode: 17b11...87b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste tips, hormonbehandling. 

Anonymkode: d9bf1...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Beste tips, hormonbehandling. 

Anonymkode: d9bf1...103

Og da får vi søvnvansker et par uker i mnd på grunn av pms i stedet (jeg får i alle fall det på trisekvens) 😂

Jeg ble anbefalt en liten dose melatonin i de verste periodene. Det hjelper meg litt. 

Anonymkode: 8a037...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med vektdyne, synes det hjelper! Men snakk med gyn igjen om hormonterapi, ny forskning støtter bruk av dette også før man får store plager som hetetokter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...