Gå til innhold

Hvilken av disse stedene/byene ville du bodd


kaleidoskop

Anbefalte innlegg

Vi må flytte innen et par år og har begynt å lete etter sted å bo. Vi tenker å flytte til et sted vi ikke er kjent. Nå bor vi ca midt i Norge, ønsker å flytte sørover med bedre vær. 

Vi har sett på alt mellom Oslo og Larvik. Så stort område. Da vi ønsker å bo med nærhet til havet. Gjerne med utsikt til havet også, men ser at prisen øker betraktelig da. 

Så steder jeg ser etter hus på finn er Bærum, Asker, Drammen, Holmestrand, Tønsberg, Sandefjord og Larvik. 

Alle stedene føler jeg har forskjellige ting. Vi liker å både være urban spise ute, men også bruke naturen. Noen steder er hus billigere en andre, det er ikke avgjørende. Men hadde så klart vært deilig å ha det mer romslig, men da på bekostning av å bo mer usentralt, ikke kunne sykle forvå spise middag ute. Litt større sted eller tettsted tenker jeg også gir mer mulighet for aktiviteter og venner for barna. 

Er så utrolig usikker. Hvor ville du ha bodd? Begrunn gjerne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville valgt Sande, Drøbak eller Fredrikstad. Fordi der har jeg familie og venner, og det er viktig for meg :)

Ellers så liker jeg Horten, Stavern og Tønsberg godt. 

Anonymkode: 26325...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tønsberg. Mange nydelige boligområder og fin by. 

Anonymkode: 255d6...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de ville jeg valgt Larvik, Tønsberg eller Sandefjord, dersom jobb uansett ordner seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Bærum og Asker synes jeg var slitsomme steder å bo, veldig mye stress, tidsklemme, høyt ambisjonsnivå på andre foreldre, dyrt, liten plass og overbefolket. 
 

jeg ville valgt Tønsberg av stedene du foreslår.

Anonymkode: 4720b...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vurdert Kongsberg? Fin by som oppfyller mange av kriteriene dine :) 

Anonymkode: 316c9...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Larvik, og kan anbefale det. Larvik er en fattig kommune, men allikevel rik på kulturtilbud, restaurantliv og ikke minst natur og kyst.

Og så er Larvik veldig sentralt. Innen en times kjøring fra Larvik kan du besøke 8-10 nabobyer fra Drammen til Kragerø om det er noe du savner i Larvik. Larvik har båt til Danmark og det er 15 minutter til Sandefjord Lufthavn og til Strømstad-ferga i Sandefjord.

Og så er Larvik langt nok unna Oslo til at det fortsatt er mulig å finne flotte boliger til en overkommelig pris.

Anonymkode: 32837...f83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, men ville ha flyttet til Fredrikstad hvis målet var å kjøpe hus og bo mer landlig til, og samtidig ha urbane kvaliteter i gang- eller sykkelavstand. Fredrikstad er en ordentlig koselig by! Det eneste negative for meg er at det ikke er en ordentlig badeplass inne i byen, da må man sykle eller kjøre litt ut. 

Anonymkode: d0a60...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Drammen, og trives godt her. Men ellers kunne jeg tenkt meg å bo både i Asker og Tønsberg.

Anonymkode: d4878...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melsomvik eller vear 

Anonymkode: f207e...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...