AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #21 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Litt hypotetisk spørsmål. Om man er sammen med noen som er biseksuell. Bør man da la den biseksuelle parten få lov til å ha sex med andre for å leve ut sin seksualitet ? Anonymkode: 00d6c...b85 I følge det jeg har lært av egen erfaring og på KG, da er svaret Ja, hvis den biseksuell er kvinne. Nei, hvis den biseksuell er mann. Kvinners biseksualitet er vakker. Menn biseksualitet er ekkelt! Hilsen, 40 år seksuell/biseksuell mann. Anonymkode: b2091...6de 1
Topper og daler Skrevet 16. juni 2024 #22 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): og det synes jeg faktisk det bør være for alle. Er du redd kvinner som er seksuelt bevisste?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #23 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): En slik tillatelse bør jo gå begge veier i så fall. Da har man et åpent forhold. Anonymkode: 5985c...05f Hvorfor må det gå begge veier? Det som et rart med heterofile, er at de påstår seg å tenne på noen som er annerledes enn seg, samtidig er de så opptatt av denne forbannede millimeterrettferdigheten at de ender opp med å være klin like og ikke ha lyst på hverandre likevel. Hva er vitsen med å være heterofil da, tenker jeg, man kunne jo heller bare hoppet ut av skapet som homo. Anonymkode: fbe1d...912
Yolo678 Skrevet 16. juni 2024 #24 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Feil og feil, det er i alle fall det samme jeg skal frem til Jeg ville ikke hatt en partner som ikke er sjalu. Har gjort det slutt med partnere før fordi de ikke var sjalu. For meg fremsto dette som lav selvrespekt, men jeg kan også forstå at det fremstår som mangel på kjærlighet. Så for meg er en partner som tillater alt, helt uaktuell - og det synes jeg faktisk det bør være for alle. Selvutslettelse har ingenting med kjærlighet å gjøre. Og i et fast forhold er det kvaliteten på kjærligheten som avgjør, ikke kvaliteten på sexen. Anonymkode: fbe1d...912 Men jeg tenker at selvutslettese og mangel på selvrespekt er jo egenskap noen kanskje har fått pga mental helse eller vonde opplevinga. Som parter til noen som sliter med det er det jo fint å bygge opp under selvtillit da.. kanskje de føler seg utilstrekkelig og derfor føler de må gi deg alt de tror du vil ha. Det er jo trist
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #25 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For å beholde partner? Mange, særlig kvinner, ville takket for seg og gått, dersom partneren tillot all verdens. Det lyser lav selvrespekt. Anonymkode: fbe1d...912 Det er heller ikke snakk om å tillate "all verdens". Det må, som jeg sier, snakkes om. Selvrespekt? Det faller i mitt hode litt for nært en tankegang om at hun er hans eiendel. Utfordrer ikke min selvrespekt på noe måte å anerkjenne ulikheter i seksuallivet. Og de som ville takket for seg og gått, det er høyst sannsynlig ikke noen jeg hadde innledet et forhold til i utgangspunktet, så det blir ikke spesielt relevant. Yolo678 skrev (5 minutter siden): Jeg syns ikke det lyser av lav selvrespekt. Men jeg er redd mangel på sjalusi er mangel på kjærlighet. Tar jeg feil ? Jeg skjønner hvor tankene kommer fra For noen kan det gjerne være riktig at kjærligheten ikke er så sterk. For meg handler det ikke om at jeg er likeglad om hvor vidt jeg har en partner eller ikke. Mer at vi faktisk ikke tar hverandre for gitt og innbiller at vi er en sannhet for resten av livet. Vi har ingen garantier. I tillegg handler det også om at jeg før var mer sjalusi enn partner og jeg hadde godt av, og det førte ikke noe godt med seg. Ikke var det den jeg egentlig er heller. I hvert fall ikke nå lenger. Egentlig kan man kanskje snu på det, at det er nettopp grunnet selvrespekt at man klarer å være åpen og ikke legge begrensinger for seg, sin partner og felles utvikling gjennom individuelle opplevelser. Det er jo ikke alle av oss som trenger følelser eller en dypere tiltrekning utover en flyktig gnist for å bli tent. Anonymkode: 4185d...add
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #26 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er heller ikke snakk om å tillate "all verdens". Det må, som jeg sier, snakkes om. Selvrespekt? Det faller i mitt hode litt for nært en tankegang om at hun er hans eiendel. Utfordrer ikke min selvrespekt på noe måte å anerkjenne ulikheter i seksuallivet. Og de som ville takket for seg og gått, det er høyst sannsynlig ikke noen jeg hadde innledet et forhold til i utgangspunktet, så det blir ikke spesielt relevant. Jeg skjønner hvor tankene kommer fra For noen kan det gjerne være riktig at kjærligheten ikke er så sterk. For meg handler det ikke om at jeg er likeglad om hvor vidt jeg har en partner eller ikke. Mer at vi faktisk ikke tar hverandre for gitt og innbiller at vi er en sannhet for resten av livet. Vi har ingen garantier. I tillegg handler det også om at jeg før var mer sjalusi enn partner og jeg hadde godt av, og det førte ikke noe godt med seg. Ikke var det den jeg egentlig er heller. I hvert fall ikke nå lenger. Egentlig kan man kanskje snu på det, at det er nettopp grunnet selvrespekt at man klarer å være åpen og ikke legge begrensinger for seg, sin partner og felles utvikling gjennom individuelle opplevelser. Det er jo ikke alle av oss som trenger følelser eller en dypere tiltrekning utover en flyktig gnist for å bli tent. Anonymkode: 4185d...add Jeg skulle sånn ønske at sjalusi ikke fantes, fordi det er vondt som f. Men jeg må og innrømme at følelsen av å være litt eigd. At partneren vil ha meg for seg selv tenner meg mer en å prøve ut andre. Det er vel en slags god trygghetsfølelse. Anonymkode: 00d6c...b85
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #27 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): I følge det jeg har lært av egen erfaring og på KG, da er svaret Ja, hvis den biseksuell er kvinne. Nei, hvis den biseksuell er mann. Kvinners biseksualitet er vakker. Menn biseksualitet er ekkelt! Hilsen, 40 år seksuell/biseksuell mann. Anonymkode: b2091...6de Det synes jeg absolutt ikke. Kjærlighet er vakkert uansett Anonymkode: 00d6c...b85 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #28 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): I følge det jeg har lært av egen erfaring og på KG, da er svaret Ja, hvis den biseksuell er kvinne. Nei, hvis den biseksuell er mann. Kvinners biseksualitet er vakker. Menn biseksualitet er ekkelt! Hilsen, 40 år seksuell/biseksuell mann. Anonymkode: b2091...6de Kanskje litt ekstra her inne på KG, vil jeg tro. Det er jo litt avhengig av miljø, for all del, så mine miljø farger nok mine erfaringer, men holdningen om at menns biseksualitet er ekkel har jeg bare marginale opplevelser med. Men den er fortsatt mer tabu enn kvinners biseksualitet, dessverre. Anonymkode: 4185d...add
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #29 Skrevet 16. juni 2024 Ville vært helt uaktuelt. Her er det like mye utroskap uansett hvilket kjønn det er snakk om Anonymkode: 51779...42f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #30 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ville vært helt uaktuelt. Her er det like mye utroskap uansett hvilket kjønn det er snakk om Anonymkode: 51779...42f Det er ikke utroskap hvis dere avtaler det dere i mellom. Hva er egentlig grunn for å du er i mot det? Anonymkode: b2091...6de
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #31 Skrevet 16. juni 2024 Yolo678 skrev (23 minutter siden): Men jeg tenker at selvutslettese og mangel på selvrespekt er jo egenskap noen kanskje har fått pga mental helse eller vonde opplevinga. Som parter til noen som sliter med det er det jo fint å bygge opp under selvtillit da.. kanskje de føler seg utilstrekkelig og derfor føler de må gi deg alt de tror du vil ha. Det er jo trist Beklager, men det du beskriver her, er er i mine øyne ikke kjærlighet, men medavhengighet. Mennesker med lav selvtillit, lav selvrespekt, traumer man ikke har fått bearbeidet, etc, holder jeg meg langt unna. Sexeb blir sikkert dårligere av det, men det er en liten pris å betale for å være omgitt sunnhet. Det er dessverre også veldig typisk hvordan disse menneskene hoper seg opp i de ulike sex-miljøene, hvor de opplever at sex har en slags terapeutisk effekt. Nei, det å gjenskape barndommens traumer, er ikke terapi, det er avhengighet. Anonymkode: fbe1d...912
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #32 Skrevet 16. juni 2024 Hvis du tenker kjæresten skal få ha sex med andre, fordi du er redd for å miste hen, vil det bli følelsesmessig problematisk for deg. Da går du med på noe du ikke ønsker, i redsel for å miste. Hvis du ikke har problemer med åpent forhold, er det en helt annen situasjon. Vil tro det er likt, enten man er heterofil eller homofil. Anonymkode: 5b0ef...12a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #33 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg skulle sånn ønske at sjalusi ikke fantes, fordi det er vondt som f. Men jeg må og innrømme at følelsen av å være litt eigd. At partneren vil ha meg for seg selv tenner meg mer en å prøve ut andre. Det er vel en slags god trygghetsfølelse. Anonymkode: 00d6c...b85 Stående applaus 👏🏻👏🏻👏🏻 Det er jo dette som er så bra. Det er jo mye sunnere å bare ha hverandre, enn å fly rundt. Klarer man da å finne de sunne friske og naturlige faktorene som øker tenningen, så er ingenting bedre enn dette. Igjen, særlig tror jeg dette gjelder kvinner. Så når menn pusher kvinner på andre menn og andre kvinner, og unngår å eie henne, så føler hun seg bare mer og mer fortvilt og mindre og mindre kåt. Spør du meg, så gikk sex til helvete med feminismen. Da skulle kvinner plutselig bli som menn, menn turde ikke lengre være menn. Menn tilpasset og besvarte sin sexlyst, siden den er så robust, mens kvinners lyst havnet på rødlista som utrydningstruet. Anonymkode: fbe1d...912
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #34 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke utroskap hvis dere avtaler det dere i mellom. Hva er egentlig grunn for å du er i mot det? Anonymkode: b2091...6de I våres forhold er sex med andre personer utroskap. Jeg foretrekker monogame forhold, er vel så enkelt som det Anonymkode: 51779...42f
Anonymbruker*** Skrevet 16. juni 2024 #35 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke utroskap hvis dere avtaler det dere i mellom. Hva er egentlig grunn for å du er i mot det? Anonymkode: b2091...6de Har man kommet dit at man skal problematisere ønsket de fleste har om å ville være i seksuelt ekslusive forhold? Et like betimelig spørsmål i mitt hode er hvorfor skal man tillate sin partner å ha sex med samme kjønn, men ikke motsatte kjønn om man først har ett åpent forhold? Akkurat som at sex med samme kjønn er mindre legitimt/seriøst på noe vis. Innbakt i denne diskusjonen er også en ide om at biseksuelle er mindre i stand til å være i monogame forhold enn heteroseksuelle. Det er intet kompliment. Jeg for min del ser ingen forskjell på at en eventuelt kjæreste har sex med samme kjønn eller motsatte kjønn. Kall meg gjerne sær, men ett åpent forhold er ikke for meg.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #36 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stående applaus 👏🏻👏🏻👏🏻 Det er jo dette som er så bra. Det er jo mye sunnere å bare ha hverandre, enn å fly rundt. Klarer man da å finne de sunne friske og naturlige faktorene som øker tenningen, så er ingenting bedre enn dette. Igjen, særlig tror jeg dette gjelder kvinner. Så når menn pusher kvinner på andre menn og andre kvinner, og unngår å eie henne, så føler hun seg bare mer og mer fortvilt og mindre og mindre kåt. Spør du meg, så gikk sex til helvete med feminismen. Da skulle kvinner plutselig bli som menn, menn turde ikke lengre være menn. Menn tilpasset og besvarte sin sexlyst, siden den er så robust, mens kvinners lyst havnet på rødlista som utrydningstruet. Anonymkode: fbe1d...912 Det er vel i mange menns natur å ville føle seg spesiell og ? Vil ikke de bli eigd på samme måter som kvinner. Er det ikke litt det monografi handler om ? Anonymkode: 00d6c...b85
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #37 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det synes jeg absolutt ikke. Kjærlighet er vakkert uansett Anonymkode: 00d6c...b85 Unnskyld meg, men for noe $€#%$! Mange menn har ikke noen plass i tilværelsen. Selv i mine seksuelle fantasier - som jeg vurderte å sende inn, men ombestemte meg - er det problematisk at man ikke har noe sted for unge menn. Det å unngå å se dette problemet i øynene, og i stedet stikke hodet i jorden, eller komme med slike standard-fraser som dette, er bare så hjerteløst at det ville vært bedre om du lot det være. Det er faktisk et forbanna stort problem at vi ikke har plass til menn i vår kultur. At vi synes menn er ekle. At vi er lei av menn. At vi hater menn. At vi må blokkere menn her inne, for eksempel, fordi de spammer oss ned. Anonymkode: fbe1d...912
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #38 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unnskyld meg, men for noe $€#%$! Mange menn har ikke noen plass i tilværelsen. Selv i mine seksuelle fantasier - som jeg vurderte å sende inn, men ombestemte meg - er det problematisk at man ikke har noe sted for unge menn. Det å unngå å se dette problemet i øynene, og i stedet stikke hodet i jorden, eller komme med slike standard-fraser som dette, er bare så hjerteløst at det ville vært bedre om du lot det være. Det er faktisk et forbanna stort problem at vi ikke har plass til menn i vår kultur. At vi synes menn er ekle. At vi er lei av menn. At vi hater menn. At vi må blokkere menn her inne, for eksempel, fordi de spammer oss ned. Anonymkode: fbe1d...912 Beklager om det ble flåsete utrykkt. Eg syns menn er jordens vakreste skapninger. Og eg forstår godt at man spesielt her i et kvinneforum føler seg nedtrykt. Det var aldri min mening. Håper du tør å dele dine fantasier. Eg for min del er veldig nysgjerrig på menn og skulle virkelig ønske eg forsto de bedre. Det har gjerne blitt en kultur der menn må gjemme sider av seg selv for å presse kvinner og det er utrolig synd. Alt hadde vert så mye lettere med mer åpenhet . Slik at vi kunne forstå hverandre. Anonymkode: 00d6c...b85 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #39 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beklager om det ble flåsete utrykkt. Eg syns menn er jordens vakreste skapninger. Og eg forstår godt at man spesielt her i et kvinneforum føler seg nedtrykt. Det var aldri min mening. Håper du tør å dele dine fantasier. Eg for min del er veldig nysgjerrig på menn og skulle virkelig ønske eg forsto de bedre. Det har gjerne blitt en kultur der menn må gjemme sider av seg selv for å presse kvinner og det er utrolig synd. Alt hadde vert så mye lettere med mer åpenhet . Slik at vi kunne forstå hverandre. Anonymkode: 00d6c...b85 Tilpasse seg kvinner skulle det stå. Ikke presse Anonymkode: 00d6c...b85
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #40 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel i mange menns natur å ville føle seg spesiell og ? Vil ikke de bli eigd på samme måter som kvinner. Er det ikke litt det monografi handler om ? Anonymkode: 00d6c...b85 Selvfølgelig vil menn også det. Det er det kjærlighet handler om, ikke monogami spesifikt. Dessverre er det en bevegelse som forsøker å farge alt utover det monogamt heteronormative som usunnhet, produkt av traumer etc. Men åpne forhold, polyseksuelle, polygame, selvfølgelig kan de på samme måte som monogame ha samme tilhørighet og være spesielle for hverandre som monogame og fortelle hverandre "jeg er din"/"du er min". Men dette blir fort nok en diskusjon som sporer tråden av HI fordi noen debattanter skal avspore med sin mening om at det er feil, sykt, negativt for samfunnet og alt de klarer å lire av seg i sin uvitenhet og fordømmelse. Anonymkode: 4185d...add
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå