Gå til innhold

Har gjort det slutt og flyttet ut, eksemannen er sint og svarer meg ikke - what to do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det slutt for en og en halv måned siden og etter det svarer snart eksmannen kun kort på meldinger,
tar ikke telefonen og nekter å samarbeide.
Ingen barn, men vi har jo et bo vi må gjøre opp. Jeg har flytta ut og han bor fortsatt der.
Jeg vil komme meg videre, men det er jo vanskelig når han ikke samarbeider.
Hvordan bør jeg gå frem fremover? Er redd for å eskalere situasjonen ytterligere hvis jeg setter hardt mot hardt,
vært forståelsesfull til nå på meldinger, men jeg blir jo gal og er egentlig utrolig sinna nå.
Noen som har opplevd menn som reagerer slik og evt hvor lenge denne situasjonen kan vare?

Anonymkode: 4e1b5...2c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hyr en advokat til å gjøre opp boet.

Da slipper du å ha noe kontakt med han og han slipper å ha noe kontakt med deg.

Anonymkode: e6f81...b35

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hyr en advokat til å gjøre opp boet.

Da slipper du å ha noe kontakt med han og han slipper å ha noe kontakt med deg.

Anonymkode: e6f81...b35

Jeg syns det er så ufattelig teit at vi må gå til det kostbare skrittet bare fordi han er barnslig/såra, men ja, jeg får kanskje bare si jeg gjør det nå da? Ikke gidde å vente lenger?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det er så ufattelig teit at vi må gå til det kostbare skrittet bare fordi han er barnslig/såra, men ja, jeg får kanskje bare si jeg gjør det nå da? Ikke gidde å vente lenger?

Du kan jo gi han en sjanse/ultimatum. Enten må han samarbeide eller så må du få hjelp av en advokat. Det blir fort kostbart for dere begge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min ville heller ikke kommunisere etter bruddet, enda det var han som gjorde det slutt. Ville ikke engang si hvorfor han dro. Det var helt teit, men vi ble skilt og fikk ordnet med skifte uansett. Jeg dro til advokat som ordnet opp.

Anonymkode: 20f02...f8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (1 time siden):

Du kan jo gi han en sjanse/ultimatum. Enten må han samarbeide eller så må du få hjelp av en advokat. Det blir fort kostbart for dere begge.

Hvorfor skulle det bli kostbart for han? Hun må betale advokaten selv.

Anonymkode: 250c6...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...